تور چین ارزان: ابداع روش تازه چینش اتم ها برای فراوری تراشه های کوانتومی

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از زد دی نت، از این روش می توان برای فراوری انواع مواد سیلیکونی استفاده نموده که فراوری تراشه های پیشرفته مورد استفاده در رایانه های پرسرعت کوانتومی را تسهیل می نماید. کاهش هزینه فراوری و افزایش دوام و ماندگاری رایانه های کوانتومی مزیت استفاده از این روش است.

تور چین ارزان: ابداع روش تازه چینش اتم ها برای فراوری تراشه های کوانتومی

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در قالب این روش اتم های مورد احتیاج برای فراوری تراشه های کوانتومی یک به یک در کنار هم بر روی ویفرهای سیلیکونی قرار می گیرند. دقت این روش تا بدان حد است که بر مبنای موقعیت یابی نیم نانومتری صورت می گیرد که تقریباً معادل همان فضای بین اتم ها در کریستال های سیلیکونی است.

در جریان استفاده آزمایشی از این روش، اتم های فسفر به طور مرتب بر روی لایه ای از سیلیکون چیده شدند و برای معین شکل آرایه های اتمی به طور دقیق برنامه ریزی شد.

تا به حال، کاشت اتم ها بر روی سیلیکون یک فرآیند تصادفی بوده، اما دقت این روش با آنالیز صدای ناشی از سقوط هر اتم بر روی کریستال های سیلیکونی افزایش یافته است. پژوهشگران صدای این برخورد را تقویت نموده اند تا در خصوص نحوه چینش اتم ها با دقت بیشتری تصمیم بگیرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 11594

به "تور چین ارزان: ابداع روش تازه چینش اتم ها برای فراوری تراشه های کوانتومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: ابداع روش تازه چینش اتم ها برای فراوری تراشه های کوانتومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید