حقوق 300 هزار میلیارد کم آورد!

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، تراز عملیاتی بودجه سال آینده بیش از 300 هزار میلیارد تومان کسری دارد که نشان می دهد دولت این مبلغ را نتوانسته از عایدی های خود تامین کند.

حقوق 300 هزار میلیارد کم آورد!

به گزارش ایسنا، دولت ها مکلف هستند طوری برنامه ریزی نمایند که منابع برای پرداخت هزینه های جاری از عایدی های دولت تامین گردد و به مرور استفاده از محل دارایی هایی مثل عایدی نفتی برای هزینه جاری قطع گردد.

اما در سال های گذشته با وجود کاهش عایدی های نفتی همچنان عایدی ها که شامل اقتصادیات و سایر عایدی ها مانند عوارض گمرکی می گردد نتوانسته جایگزینی برای نفت و تامین هزینه های جاری دولت باشد.

این در حالی است که در بودجه سال آینده عایدی ها حدود 664.4 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است که از آن 532 هزار میلیارد اقتصادیات و مابقی سایر عایدی ها است.

در مقابل دولت حدود 965 هزار میلیارد تومان هزینه جاری دارد که عمده آن را حقوق و دستمزد تشکیل می دهد.

بر این اساس از محل عایدی ها فقط 664.4 هزار میلیارد تومان برای هزینه های جاری تامین می گردد و حدود 300 هزار میلیارد تومان دیگر باقی می ماند که باید را از محل سایر منابع تامین گردد.

سایر منابع دولت نیز واگذاری دارایی های سرمایه ای با 408 هزار میلیارد تومان است که حدود 381 هزار میلیارد آن را نفت و عایدی های نفتی تشکیل می دهد و مابقی مربوط به فروش اموال منقول و غیر منقول دولت می گردد.

دیگر محل عایدیی دولت در منابع عمومی، واگذاری دارایی های اقتصادی با 299 هزار میلیارد تومان است که مربوط به فروش اوراق و یا واگذاری سهام شرکت های دولتی می گردد.

کسری 300 هزار میلیارد تومانی تراز عملیاتی برای بودجه سال آینده در حالی ثبت شده که دولت افزایش چندانی در هزینه های جاری نداشته است در حالی که در امسال تا 100 درصد هزینه های جاری نسبت به پارسال افزایش داشته و 918 هزار میلیارد تومان مصوب شده بود.

منبع: فرارو
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 10719

به "حقوق 300 هزار میلیارد کم آورد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق 300 هزار میلیارد کم آورد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید