واریز یارانه 680 هزار تومانی تا آخر هفته، چه کسانی دریافت می نمایند !

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرنگاران: پی گیری ها نشان می دهد که به احتمال زیاد یارانه معیشتی به همراه یارانه تازه در سرانجام هفته واریز می گردد. مبلغ یارانه ای که در سرانجام هفته برای یک خانوار چهار نفره واریز می گردد 680 هزار تومان است.

واریز یارانه 680 هزار تومانی تا آخر هفته، چه کسانی دریافت می نمایند !

یارانه یا سوبسید یک نوع یاری مالی است یارانه به یک تجارت و بخش مالی پرداخت گردد یارانه یاری مالی از طرف دولت برای تهیه کالا یا خدمتی متعلق به مردم است که رفاه جامعه را افزایش دهد یارانه سود مالی است که دولت به تولیدنمایندگان کالا برای تقویت بازار رقابتی کشورها اختصاص میدهدیارانه ممکن است مستقیم یا غیرمستقیم باشد و به دو نوع صادراتی یا یارانه داخلی تقسیم گردد.

جزئیات دقیق واریز یارانه تازه معین نشده است، دولت وعده داده که در دی ماه یارانه ها را دو برابر می نماید. معاون مالی رئیس جمهور نیز پیش بینی نموده که به یک خانواده چهار نفره 800 هزار تومان یارانه پرداخت گردد.

البته به گفته محسن رضایی قرار بود که بخشی از این مبلغ به صورت بن خرید کالا تخصیص داده گردد، اما آنطور که از تصمیم تازه دولت معین است پرداخت کارت اعتباری، بن کارت یا کوپن منتفی است و به نقدی واریز می گردد.

تا به امروز ابلاغیه دولت برای پرداخت یارانه تازه به نهادهای مرتبط در کار واریز یارانه داده نشده، بعلاوه به احتمال زیاد یارانه تازه همزمان یارانه معیشتی بنزین پرداخت می گردد.

در مورد یارانه تازه نیز که قرار است در به یارانه بگیران معیشتی داده گردد، به 30 میلیون نفر اول(شامل دهک های اول تا چهارم) مبلغ 126 هزار تومان و به 30 میلیون نفر دوم (دهک های پنجم تا هفتم) مبلغ 90 هزار تومان پرداخت می گردد.

مبلغ یارانه تازه برای یک خانواده چهار نفره 504 هزار تومان است، این خانواده بعلاوه مبلغ 173 هزار تومان به عنوان یارانه معیشتی بنزین دریافت می نمایند. از آنجایی که گفته می گردد قرار است یارانه تازه به صورت ادغام شده با یارانه معیشتی بنزین واریز گردد، جمع این دو یارانه تازه و معیشتی بنزین حدود 680 هزار تومان برآورد می گردد.

همانطور که گفته شد پیگیری ها نشان می دهد که احتمالا در سرانجام هفته همزمان با واریز یارانه بنزین، یارانه تازه نیز واریز گردد. اگر دولت در این هفته تصمیم نهایی خود را برای واریز یارانه تازه اعلام کند، به یک خانواده چهار نفره در روز پنجشنبه بین 535 تا 680 هزار تومان یارانه پرداخت می گردد.

اگر این خانواده چهار نفره در دهک های اول تا چهارم قرار داشته باشد، مبلغ 680 هزار تومان و اگر جزو دهک های پنجم تا هفتم باشد مبلغ 535 هزار تومان یارانه در سرانجام این هفته دریافت می نماید.

مسلم است که این یارانه به کسانی که هیچ گونه یارانه ای دریافت نمی نمایند یا فقط یارانه نقدی 45 هزار تومانی را می گیرند، پرداخت نمی گردد.

منبع: تجارت نیوز

منبع: رکنا
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 10959

به "واریز یارانه 680 هزار تومانی تا آخر هفته، چه کسانی دریافت می نمایند !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واریز یارانه 680 هزار تومانی تا آخر هفته، چه کسانی دریافت می نمایند !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید