شروع برداشت گل محمدی در خراسان جنوبی

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی از شروع برداشت گل محمدی از گلستان های خراسان جنوبی اطلاع داد و گفت: از 260.7 هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در این استان، میزان 155.5 هکتار بارور و مابقی غیربارور است.

شروع برداشت گل محمدی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، محمدرضا اکبری اظهار کرد: برداشت گل محمدی تا اواخر اردیبهشت ماه در این استان ادامه دارد و پیش بینی می گردد 365 تن گل محمدی از باغ های استان برداشت گردد.

وی بیان نمود: گل محمدی با توجه به شرایطی که استان دارد یکی از گیاهان بسیار مقاوم به تنش های محیطی است و خراسان جنوبی ظرفیت فوق العاده ای در فراوری این گل دارد.

اکبری اظهار کرد: احتیاج آبی بسیار کم، قابلیت کشت دیم، سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه و مقاومت در مقابل تنش های محیطی موجود، قابلیت نگهداری پس از برداشت و قابلیت کشت در زمین های فقیر و سنگلاخی، از مزایای کشت گل محمدی است.

وی با بیان این که بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در خراسان جنوبی به شهرستان سربیشه اختصاص دارد، توضیح داد: گل محمدی برداشت شده در خراسان جنوبی به روش های صنعتی و سنتی گلاب گیری می گردد و علاوه بر مصرف در داخل استان به استان های همجوار ارسال می گردد.

معاون بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی از افزایش 30 درصدی سطح زیرکشت گل محمدی در امسال اطلاع داد و بیان نمود: تعداد بهره برداران گل محمدی در استان 310 نفر هستند و در استان 7واحد فرآوری فعالیت دارند که 50 درصد گل فراوریی استان را فرآوری می نماید.

وی یادآور شد: علاوه بر بحث های اسانس گیری و فرآوری غنچه از این گل برای تغذیه زنبورهای عسل، فراوری مربا و گلاب نیز استفاده می گردد و 50 درصد دیگر گل محمدی فراوریی به خارج از استان صادر و غنچه این گل نیز به وسیله یک شرکت خریداری و به هندوستان صادر می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2584

به "شروع برداشت گل محمدی در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع برداشت گل محمدی در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید