از ترسناک ترین حوادث در پرواز تا نکات مهم برای سفر

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، سفر همواره جذاب هست، اما حوادثی هم ممکن است در طول سفر اتفاق بیفتد.

از ترسناک ترین حوادث در پرواز تا نکات مهم برای سفر

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام سام سیر، اول از نکات مهم برای برنامه ریزی در سفر بدانید....

1. انتخاب مقصد

شما قبل از هر کاری در اولین قدم بایستی مقصد خود را با توجه به علایق خود انتخاب کنید. بعد از معین کردن مقصد شما بایستی هزینه های اقتصادی برای این سفر را تا حدودی برآورد کنید؛ مثلاً قیمت خرید بلیط هواپیما، هزینه هتل و... را با هم محاسبه کنید. بعد از تعیین کردن هزینه ها زمان سفر را معین کنید.

مسئله دیگری که برای رفتن به سفر وابسته به انتخاب مقصد است، زمان مسافرت است. چنانچه شما کارمند هستید و قرار است مثلاً به مدت دو هفته مرخصی بگیرید باید مقصدی را انتخاب کنید که زمانتان به هدر نرود. مثلاً شما در هنگام خرید بلیط هواپیما زمان رفت وبرگشت را تعیین کنید و در همان زمان بلیط خارجی یا داخلی تهیه کنید. سعی کنید مقاصدی را معین کنید که در دو هفته بتوانید مکان های دیدنی آنجا را ببینید. بنابراین در زمان انتخاب مقصد مدت زمان را نیز در نظر بگیرید.

اگر به صورت گروهی با دوستانتان یا خانواده اتان قرار است سفر کنید حتماً از آن ها در انتخاب مقصد مشورت بگیرید. مثلاً ممکن است دوست شما قصدش از سفر کردن فقط استراحت است اما قصد شما از سفر کردن دیدن مکان های جدید است. بنابراین به دنبال مقصدی باشید که هر دو سلیقه را در بردارد و برای هر دو آن ها لذت بخش است. بعد از اینکه در انتخاب مقصد با هم به تفاهم رسیدید اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید.

2. خرید بلیط هواپیما

نکته مهمی که در برنامه ریزی سفر وجود دارد محاسبه هزینه ها و میانگین بودجه است. زیرا در صورت انجام این کار شما کاملاً از سفر لذت می برید و نگران این نیستید که ممکن است پولی در جیبتان باقی نماند چون تمام هزینه ها را از قبل برآورد نموده اید.(شما حتی هزینه های خرید بلیط خارجی یا داخلی را نیز در هزینه ها محاسبه کنید)

بنابراین برای سفر کردن سعی کنید بلیط خارجی یا داخلی ارزان قیمت تهیه کنید تا در هزینه ها صرفه جویی کنید. اگر قرار است با ماشین خودتان سفر کنید باید بگویم نصف بودجه خود را باید صرف هزینه های ماشینتان کنید. علاوه بر صرف هزینه زیاد زمان را نیز بیشتر هدر داده اید و خستگی شما نیز چندین برابر می گردد.

ترسناک ترین حوادثی که ممکن است در حین پرواز اتفاق بیفتد

چنانچه شخصی همواره در حال سفر کردن باشد حتماً یک بار برایش اتفاق وحشتناک یا حتی جالب در پرواز خارجی یا داخلی رخ داده است. اگر هم شخص اهل سفر با هواپیما نباشد حتماً به گوشش این اتفاق ها رسیده است. همه مسافران حتی آن هایی که همواره در حال سفر با هواپیما هستند در حین پرواز دچار استرس و نگرانی می شوند حال فرض کنید که داستان ترسناکی در رابطه با هواپیما شنیده باشند یا حتی برای خودشان رخ داده باشد.

در این مطلب از زبان خلبان ها و مهمانداران در رابطه با برخی از این رویدادهای ترسناک می خواهیم سخن بگوییم.

اما برای مشاهده خطرناکترین پروازها به سایت سام سیر در لینک پرواز خارجی کلیک کنید.

هواپیمای در حین سقوط

شغل من به مدت سه سال مهمانداری هواپیما بود و دلیل ادامه ندادن من به این شغل آخرین پرواز خارجی بود که هیچ وقت فراموش نمی کنم. داستان از این قرار بود که داخل هواپیما یک بیمار روانی بود که همان ابتدای آغاز پرواز بلند شد و فریاد زد که این هواپیما سقوط می نماید و همه ما می میریم. بعد از بلند شدن هواپیما، ما بیمار را به مکانی که از مسافران دور باشد منتقل کردیم تا مسافران دچار استرس نشوند.

بعد از گذشت مدتی هواپیما دچار توربلانس هوایی شد و وسایل مسافران به بیرون پرتاب شدند و همه آغاز به جیغ زدن کردند و برخی از مهمانداران از ترس نمی توانستند به مسافران یاری نمایند و خودشان گریه می کردند.

زمانی که هواپیما وارد فرودگاه شد، سطح زمین فرودگاه یخ زده بود و هواپیما سر می خورد و همه مجدداً آغاز به جیغ زدن کردند و دوباره به همان اندازه به همه استرس وارد شد و همه گمان می کردیم که دیگر زنده بیرون نخواهیم آمد. وقتی هواپیما متوقف شد همه از خوشحالی آغاز به دست زدن برای خلبان کردند در همین حین نیروهای امنیتی وارد هواپیما شدند و آن بیمار روانی را دستگیر کردند. من نیز آن قدر ترسیده بودم که استعفا دادم.

خطر باز شدن در هواپیما

من در یک پرواز خارجی به عنوان مهماندار در یک هواپیما 50 نفری بودم. زمانی که فقط 40 دقیقه تا رسیدن به مقصد باقی مانده بود از کابین مسافران نشانگر قفل در هواپیما هشدار می داد که در قفل نشده است. من خیلی دچار استرس شدم و همه مسافران را مجبور کردم از جای خود بلند نشوند و کمربند خود را محکم ببند، حتی اجازه دستشویی رفتن را نداشتند، زیرا نمی خواستم با باز شدن درب مسافری به بیرون پرتاب گردد.

توجه داشته باشید که در همه پروازها این اتفاق نمی افتد پس با خیال راحت بلیط داخلی یا خارجی تهیه کنید.

به خواب رفتن خلبان در وسط پرواز

شغل من خلبانی بود و الان مدتی است که بازنشسته شدم. در یکی از پروازهای خود که به تنهایی خلبان آن بودم در حین اینکه از منظره لذت می بردم ناگهان به خواب رفتم وقتی بلند شدم آن قدر ترسیدم که فورا همه چیز را چک کردم تا از راستا خارج نشده باشم. در آخر وقتی ساعت را چک کردم متوجه شدم که من فقط 5 دقیقه به خواب رفته بودم ولی همین زمان نیز ممکن بود مشکل ساز گردد.

توجه داشته باشید که در همه پروازها این اتفاقات نمی افتد پس با خیال راحت بلیط داخلی یا خارجی تهیه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1575

به "از ترسناک ترین حوادث در پرواز تا نکات مهم برای سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ترسناک ترین حوادث در پرواز تا نکات مهم برای سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید