اولین ماه نورد بریتانیا در سال 2021 به فضا پرتاب خواهد شد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، بریتانیا به زودی گام بلندی در عرصه فضایی برخواهد برداشت. یکی از شرکت های فضایی خصوصی این کشور میخواهد در سال 2021 ماه نورد کوچکی را به ماه ارسال کند.

اولین ماه نورد بریتانیا در سال 2021 به فضا پرتاب خواهد شد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

ماه نورد یک کیلوگرمی انگلیسی سوار بر سطح نشین Peregrine شرکت Astrobotic در تابستان سال 2021 به سمت ماه پرتاب خواهد شد.

در این ماموریت مجموعه ای از اولین ها اتفاق خواهد افتاد و اولین پرتاب Peregrine و اولین کوشش انگلیس برای کاوش سطح ماه در این ماموریت رخ خواهد داد.

این ماه نورد کوچک را شرکت فضایی خصوصی Spacebit طراحی نموده است. شرکت های فضایی خصوصی در کشورهای مختلف جهان فعالیت های گسترده ای را در سال های اخیر شروع نموده اند. پرتاب ماه نورد این شرکت انگلیسی نیز قطعا شروعگر دوران جدیدی در فعالیت شرکت های فضایی بریتانیایی خواهد بود.

ماه نورد شرکت Spacebit حداقل ده متر در سطح ماه حرکت خواهد نمود و ویدئوهای باکیفیت و داده های علمی را از محیط اطرافش ثبت خواهد نمود. مدت زمان ماموریت این ماه نورد ده روز زمینی خواهد بود.

البته این ماموریت تنها شروعی برای کاوش های بعدی خواهد بود. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود شرکت Spaecbit مجموعه ای از ماه نوردهای کوچک مشابه را به ماه ارسال خواهد نمود تا سطح و زیرسطح ماه را مورد آنالیز قرار دهد.

ماه نورد شرکت Spacebit به تنهایی به ماه سفر نخواهد نمود. ماه نورد Peregrine در مجموع حدود 30 محوله را در اولین ماموریت خود به ماه خواهد برد. چهارده محموله از این میان متعلق به ناسا هستند که طبق قراردادی حدودا 80 میلیون دلاری به ماه ارسال خواهند شد.

البته ناسا با شرکت های فضایی خصوصی دیگری نیز قراردادهای مشابهی را بسته است. ماه نشین های این شرکت ها نیز بخش دیگری از تجهیزات ناسا را به ماه ارسال خواهند کرد.

تا کنون تمام ماموریت های پیروزیت آمیز فرود بر سطح ماه را سازمان های دولتی به انجام رسانده اند و تنها کشورهای شوروی سابق، ایالات متحده و چین پیروز به انجام این کار شده اند. این در حالی است که چندی پیش هند در ماموریت چاندرایان 2 کوشش کرد تا فضاپیمایش را بر سطح ماه فرود بیاورد و با شکست روبرو شد.

باید دید شرکت های فضایی خصوصی، که ناسا به طور جدی برای انجام برنامه آرتمیس به یاری آن ها احتیاج دارد، می توانند در آینده ای نزدیک سطح نشین های خود را به ماه برسانند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 844

به "اولین ماه نورد بریتانیا در سال 2021 به فضا پرتاب خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین ماه نورد بریتانیا در سال 2021 به فضا پرتاب خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید