تظاهرات دانشجویان کانادایی در حمایت از تحصیل رایگان

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، هزاران دانشجو کانادایی در حمایت از تحصیل رایگان در 36 شهر این کشور تظاهرات کردند.

تظاهرات دانشجویان کانادایی در حمایت از تحصیل رایگان

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش ایسنا به نقل از شینهوا، هزاران دانشجوی کانادایی از 54 دانشگاه و موسسه آموزشی مختلف این کشور در حمایت از تحصیل رایگان اقدام به تجمع و تظاهرات کردند.

این تظاهرات توسط فدراسیون دانشجویان کانادا سازماندهی شده بود.

بیلان آرت رییس فدراسیون دانشجویان در اُتاوا گفت: دانشجویان اقدام به اعتراض نموده اند، چرا که آموزش یک حق است.

وی اضافه کرد: هدف ما دانشگاه هایی است که به خوبی پشتیبانی اقتصادی شوند و تمام کارکنان آنها حقوق مناسبی دریافت نمایند و دانشجویان بدون نگرانی در رابطه با مسائل اقتصادی فقط بر روی درس و یادگیری تمرکز نمایند. هدف ما آموزش و تحصیل رایگان است.

این اعتراضات بخشی از کمپین اعتراضی بزرگتری است که در ماه ژوئن سال جاری برای تحصیل رایگان در کالج ها برای تمام دانشجویان، اعم از بومی و خارجی، به راه افتاد.

در این اعتراضات دانشجویان از مقامات استانی و فدرال درخواست کردند برای حذف هزینه ها و شهریه های تحصیلی، عدم بازخواست وام های دانشجویی و افزایش یاری هزینه های تحصیلی برای دانشجویان بومی، اقداماتی انجام دهند.

کسری بودجه مداوم باعث افزایش شدید شهریه های دانشگاه ها در کانادا شده است. در حال حاضر دانشجویان مقطع کارشناسی به طور میانگین مبلغ 6373 دلار کانادا به عنوان شهریه پرداخت می نمایند. این مبلغ برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی حدود 6703 دلار کاناداست (هر 100 دلار کانادا 75 دلار آمریکاست). این مبالغ برای دانشجویان خارجی بیش از 3.5 برابر است.

از تاثیرات دیگر کسری بودجه می توان به پرجمعیت تر شدن کلاس ها و قراردادی شدن اساتید اشاره نمود.

فدراسیون دانشجویان کانادا، بزرگترین و قدیمی ترین اتحادیه دانشجویی در این کشور است که بیش از 650 هزار دانشجو در آن عضو هستند.

بر اساس اعلام مراکز آماری در کانادا، درآمد دانشگاه ها از محل دریافت شهریه ها از سال های 2000 تا 2015 تقریبا سه برابر شده (268 درصد افزایش) است.

طبق برنامه های حمایتی که دولت کانادا اعلام نموده است در سال آینده مبلغ 187 میلیون دلار برای تسویه حساب وام های دانشجویی اختصاص خواهد یافت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 834

به "تظاهرات دانشجویان کانادایی در حمایت از تحصیل رایگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات دانشجویان کانادایی در حمایت از تحصیل رایگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید