حامیان حقوق بشر درفرانسه، الجزایر و تونس خواهان آزادی روزنامه نگار محبوس الجزایری شدند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرنگاران و فعالان حامی حقوق بشر در پاریس، الجزایر و تونس در تجمعی اعتراضی، خواهان آزادی خالد درارنی، روزنامه نگار الجزایری شدند که به سه سال حبس محکوم شده است.

حامیان حقوق بشر درفرانسه، الجزایر و تونس خواهان آزادی روزنامه نگار محبوس الجزایری شدند

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، حدود ده ها تن از خبرنگاران برجسته فرانسوی به درخواست سازمان خبرنگاران بدون مرز در مقابل سفارت الجزایر در پاریس تجمع کردند و با در دست داشتن تصاویر و پلاکاردهایی خواهان آزادی این خبرنگار الجزایری شدند.

حدود 200 تن از وکلاء، خبرنگاران، دانشجویان، هنرمندان و شهروندان الجزایری نیز در پایتخت این کشور برای اعلام همبستگی با درارنی و دفاع از آزادی بیان تجمع کردند.

حدود 40 تن از خبرنگاران و فعالان جامعه مدنی تونس نیز به درخواست سندیکای ملی روزنامه نگاران، سازمان خبرنگاران بدون مرز و عفو بین الملل در پایتخت تونس تجمع کردند و خواهان آزادی وی شدند.

طبق گزارش انجمن دفاع از حقوق بشر الجزایر، دستگاه قضایی این کشور دهم اوت جاری با صدور حکمی اولیه و قابل اعتراض، درارنی را به اتهام تحریک به تجمع غیر مسلح (در جریان راهپیمایی های جنبش مردمی) و اسیب زدن به وحدت ملی به سه سال حبس محکوم کرد.

این خبرنگار پیشتر در خصوص پوشش خبری راهپیمایی های جنبش مردمی تحت بازپرسی مسؤولان امنیتی این کشور قرار گرفته بود. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 4464

به "حامیان حقوق بشر درفرانسه، الجزایر و تونس خواهان آزادی روزنامه نگار محبوس الجزایری شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حامیان حقوق بشر درفرانسه، الجزایر و تونس خواهان آزادی روزنامه نگار محبوس الجزایری شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید