خبرنگاران ماندن در خانه و مسئولیت پذیری، سهم مردم پاکستان برای مبارزه کرونا

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، اسلام آباد - خبرنگاران - همزمان با رسیدن شمار بیماران کرونایی در پاکستان به مرز 200 نفر و تایید نخستین مرگ مربوط به این ویروس، تدابیر حفاظتی و پویش های مردمی برای مراقبت شدید در برابر تهدید شیوع کووید-19 در این کشور، مقامات پاکستانی از مردم مُصرانه خواسته اند تا با جدی دریافت موضوع ماندن در خانه برای یاری به مدیریت شیوع کرونا ابراز مسئوولیت نمایند.

خبرنگاران ماندن در خانه و مسئولیت پذیری، سهم مردم پاکستان برای مبارزه کرونا

جهت دریافت خدمات الاچیق های مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش امروز (سه شنبه) رسانه های پاکستانی، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جنوب و شرق این کشور در حال افزایش است و آمار بیماران هر چند ساعت بعد افزایش می یابد.

تازه ترین گزارش ها حاکی از شناسایی موارد جدید ابتلا به کرونا در شهرهای کراچی، لاهور، دیره غازی خان و شهر ساکهر در جنوب پاکستان است.

آماری رسمی مبتلایان به ویروس کرونا در پاکستان تا عصر روز سه شنبه 27 اسفند، 193 نفر اعلام شده و یک نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در شهر لاهور فوت کرد.

دولت پاکستان به ویژه مسئولان ایالتی از مردم می خواهند تا برای مقابله با کرونا بدون استرس و توجه به شایعات، با دولت همکاری نموده و ضمن رعایت بهداشت شخصی، از تردد در سطح شهر، معابر، مراکز شلوغ و دیگر مناطق خودداری نموده و گزینه ماندن در خانه را جدی بگیرند.

حمایت دولت از خانواده بیماران کرونایی

افزایش شمار بیماران کرونایی نه تنها چالش دولت و مسئولان در پاکستان را برای جلوگیری از شیوع آن مشکل نموده بلکه نگرانی اعضای خانواده این افراد نیز اکنون به چالش مسئولان اضافه شده است.

گزارش ها از شهرهای کویته و کراچی مراکز ایالات بلوچستان و سِند حاکی است که دولت ضمن انتقال مبتلایان به ویروس کرونا و سایر افرادی که با آنان در تماس بودند، به مراکز قرنطینه بیان کرد: خانواده بیماران کرونا از همه لحاظ حمایت شده و نیازهای اولیه آنان شامل موادغذایی و سایر اقلام بهداشتی تامین خواهد شد.

در شهر کویته پاکستان از جمله منطقه مرزی تفتان نیز اقدامات دولت برای قرنطینه اتباع پاکستانی بازگشتی از ایران تشدید شده و گفته می گردد که کارشکنی در فرآیند قرنطینه توسط مسئولان پاکستانی مسائل سایر شهرها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را سخت نموده است.

رهبران مذهبی پاکستان به شخصیت های نام آشنای شیعیان نیز طی ملاقات با مقامات دولت و تماس با مسئولان ایالتی خواهان رسیدگی به شرایط زائران پاکستانی در مرز تفتان شده و بر تضمین سلامت و حفظ کرامت انسانی این افراد تاکید کردند.

پس از ایالت سِند پاکستان با 155 بیمار، ایالات خیبرپختونخوا، بلوچستان، گلگیت بلتستان، شهر اسلام آباد و ایالت پنجاب به ترتیب شاهد بیشترین موارد شناسایی بیماران کرونایی هستند.

تا به امروز هیچ مورد ابتلا به ویروس کووید-19 در منطقه کشمیر تحت کنترل دولت پاکستان گزارش نشده اما بنا بر گفته مقامات و رسانه های این کشور، 5 بیمار کرونایی در کشمیر تحت کنترل هند شناسایی شده اند.

همیاری ارتش برای تقویت کوشش ملی و شکست کرونا

پس از نشست اخیر کمیته امنیت ملی پاکستان با حضور رهبران سیاسی و نظامی جهت آنالیز مدیریت شیوع کرونا، اکنون نیروهای مسلح این کشور نیز کلیه امکانات و ظرفیت های خود را برای هرگونه شرایط به حالت آماده باش درآورده است.

روابط عمومی ارتش پاکستان امروز بیان کرد: نیروهای مسلح با هدف تقویت کوشش های ملی جهت مبارزه کرونا، تمامی ظرفیت های خود در حوزه بهداشت و درمان را به کار می گیرد.

بیمارستان های نظامی در سراسر پاکستان مجهز به کیت های تشخیص ویروس کرونا شده و آزمایشگاه های ویژه ای نیز برای معاینه و آنالیز نتایج آزمایش موارد مشکوک به ویروس مقرر شده است.

فرمانده ارتش پاکستان به تمامی مسئولان بلندپایه نظامی و عملیاتی در سراسر این کشور فرمان آماده باش داده و از آنان خواسته تا از هیچ همکاری برای یاری به دولت جهت ایمنی و رفاه مردم دریغ نگردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1990

به "خبرنگاران ماندن در خانه و مسئولیت پذیری، سهم مردم پاکستان برای مبارزه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ماندن در خانه و مسئولیت پذیری، سهم مردم پاکستان برای مبارزه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید