درگیری پلیس ضدشورش یونان با تظاهرکنندگان معترض به سیاست های ریاضتی

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرنگاران: پلیس ضدشورش یونان در درگیری با جوانان معترض به سیاست های ریاضت مالی، از گاز اشک آور استفاده کرد.

درگیری پلیس ضدشورش یونان با تظاهرکنندگان معترض به سیاست های ریاضتی

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجزیره؛ جوانان یونانی که نسبت به اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی به شدت معترض بودند، با پرتاب سنگ و بطری به استقبال نیروهای پلیس ضدشورش یونان رفتند.

پلیس ضدشورش یونان نیز برای مقابله با تظاهرکنندگان از گاز اشک آور استفاده کرد. ده ها هزار نفر از مردم یونان با حضور در خیابان های شهر آتن و سایر شهرهای این کشور، با برپایی اعتصاب سراسری نسبت به اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی اعتراض کردند.

برپایی این اعتصاب موجب مختل شدن فعالیت بنادر یونان، تعطیلی مدارس و متوقف شدن بخش زیادی از خدمات بیمارستانی شد. در بزرگترین اعتراض سراسری در یونان روز چهارشنبه بیش از 60 هزار نفر از مردم این کشور در شهر آتن در حالی که بر طبل می کوبیدند و سوت می زدند و شعار می دادند: دزدان، دزدان، نسبت به سیاست های دولت در کاهش دستمزدها و افزایش اقتصادیات ها به شدت اعتراض کردند.

یونان برای دریافت کمکهای اقتصادی بین المللی مجبور به اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی است. در شهر آتن، پلیس ضدشورش برای مقابله با جوانانی که ماسک بر صورت کشیده بودند و سنگ و بطری به سوی نیروهای پلیس پرتاب می کردند، از گاز اشک آور استفاده کرد.

بخش زیادی از تظاهرکنندگان را در شهر آتن دانشجویان و بازنشستگان یونانی تشکیل می دادند. دو اتحادیه بزرگ کارگری یونان نیز خواهان برپایی اعتصاب 24ساعته در اعتراض به اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی دولت شدند. به اعتقاد اتحادیه های کارگری یونان، اجرای سیاست های ریاضتی موجب بدتر شدن بحران اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم شده است.

از زمان شروع بحران بدهی در یونان از اواخر سال 2009 میلادی تاکنون اتحادیه های کارگری اعتصاب های سراسری زیادی را برپا نموده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 631

به "درگیری پلیس ضدشورش یونان با تظاهرکنندگان معترض به سیاست های ریاضتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری پلیس ضدشورش یونان با تظاهرکنندگان معترض به سیاست های ریاضتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید