سرنوشت سیاسی ایتالیا در هاله ای از ابهام نهاده شد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرنگاران: مردم ایتالیا انتخاب قاطعانه ای در صندوق های رأی انجام ندادند تا بدین ترتیب نگرانی ها درمورد منطقه یورو بار دیگر اوج گیرد، چپ میانه مجلس عوام را به دست گرفت اما سرنوشت سنا نامعلوم است.

سرنوشت سیاسی ایتالیا در هاله ای از ابهام نهاده شد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از الجزیره؛ وزیر کشور ایتالیا در ساعات اولیه صبح امروز (سه شنبه) اظهار داشت که ائتلاف چپ میانه به رهبری پیرلوئیجی برسانی توانسته با اکثریتی کاملاً شکننده در انتخابات مجلس عوام پیروز گردد.

تقریباً تمام آرا شمرده شده است و هم اکنون بلوک چپ میانه توانسته 125 هزار رأی بیش از بلوک راست میانه به رهبری سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر پیشین ایتالیا، کسب کند. بدین ترتیب حزب برسانی 29.55 درصد آرا و حزب برلوسکونی 29.18 درصد آرا را کسب کردند.

برسانی پس از اعلام نتایج اولیه آرا گفت: برای همه روشن است که کشور هم اکنون در وضعیت بسیار حساسی به سر می برد. ما مسؤولیت هایی را که این انتخابات به عهده مان گذاشته است، در راستای منافع ایتالیا انجام خواهیم داد.

نتایج نهایی انتخابات تا ساعات پایانی روز سه شنبه اعلام خواهند شد.

نتایج در مجلس سنا هنوز تعیین نشده است و بعضی گزارش ها حاکی از این هستند که در این مجلس نیز احتمالاً حزب برلوسکونی با حاشیه ای بسیار اندک پیروز خواهد شد.

بر اساس بعضی گزارش ها، وزارت کشور ایتالیا اعلام نموده که راست میانه می تواند تا 110 کرسی و حزب چپ میانه 97 کرسی را در مجلس سنا به دست آورد. این امر بدین معنی است که حزب برسانی احتمالاً مجبور خواهد شد با یک حزب دیگر ائتلاف کند.

بااین حال گزارشات رسانه های دیگر نشان می دهند که احتمالاً چپ میانه پیروز مجلس سنا نیز خواهد بود.

هر دو مجلس در تصویب قوانین دارای حق رأی مساوی هستند و این امر بدین معنا است که هر حزب تشکیل دهنده دولت باید دارای اکثریت در هر دو مجلس باشد و درغیراین صورت مسئله قانون گذاری ممکن است با بن بست روبرو گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 621

به "سرنوشت سیاسی ایتالیا در هاله ای از ابهام نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت سیاسی ایتالیا در هاله ای از ابهام نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید