ضرورت عیارسنجی مالی نامزدهای انتخابات

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، این روزها با شروع فرصت تبلیغاتی برای نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، بحث ها درباره وعده ها و کارکرد مجلس در حوزه اقتصاد شدت گرفته است. تردیدی نیست که این دوره نیز مهم ترین چالش مردم در بخش اقتصاد است.

ضرورت عیارسنجی مالی نامزدهای انتخابات

جهت دریافت مشاوره خدمات موشن گرافیک از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی سناریو تا ساخت تیزر و موشن گرافیک حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، مهدی حسن زاده طی یادداشتی در روزنامه خراسان نوشت: این روزها با شروع فرصت تبلیغاتی برای نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، بحث ها درباره وعده ها و کارکرد مجلس در حوزه اقتصاد شدت گرفته است. تردیدی نیست که این دوره نیز مهم ترین چالش مردم در بخش اقتصاد است. به همین نسبت نیز انتظار می رود مهم ترین مطالبات مردم از نامزدها مربوط به مسائل مالی نظیر مهار تورم، رونق مالی، ایجاد اشتغال و تقویت قدرت خرید مردم باشد. با این حال فضای انتخاباتی فاقد یک رویکرد مالی معین است. بخشی از این ماجرا به ضعف نظام حزبی بازمی گردد. کمبود فعالیت تشکل های سیاسی در کشور و کارکرد غلط بیشتر تشکل های موجود که موضع معینی در قبال چالش های مالی و راه چارههای برطرف آن ندارند، موجب شده است تا مردم از بیشتر نامزدها جز وعده کلی برای برطرف مسائل مالی چیزی نشنوند. البته انتظار نمی رود که در صورت ارائه راه چاره و موضع معین در مورد چالش های مالی موجود نیز، عموم مردم بتوانند موضع معینی در این زمینه داشته باشند، اما در هر صورت بحث بر سر این است که آیا در فضای انتخابات و در شرایطی که اقتصاد اولویت اصلی کشور است، گفتمانی حول این موضوع شکل می گیرد یا نه؟

مطالبه نخست باید از ائتلاف ها باشد. ائتلاف ها باید معین نمایند که در برابر مسائل چالشی اقتصاد نظیر مالیات بر سوداگری، یارانه انرژی و اصلاح نظام بانکی چه رویکردی دارند. مطالبه بعدی باید از محافل کارشناسی مالی و نخبگان مالی باشد که از ائتلاف ها و چهره های مشهور انتخابات بپرسند که در قبال این چالش ها یا سایر چالش های مالی چه رویکردی را دنبال می نمایند. حتی نامزدهایی که دارای تخصص مالی نیستند نیز با توجه به رایی که در صحن علنی مجلس در قبال همه طرح ها و لوایح از جمله طرح ها و لوایح مالی می دهند، باید معین نمایند که برای رای خود چگونه به جمع بندی می رسند. اگر معتقد به کار تیمی در مجلس هستند، با کدام نامزدهای مالی اشتراک نظر دارند و اگر بدنه ای از نخبگان در خارج از مجلس و حوزه انتخابیه خود دارند، چگونه با این بدنه نخبگانی درباره این طرح ها و لوایح مشورت می نمایند.

مطالبه سوم نیز باید از مردم صورت گیرد. به ویژه مردمی که شناخت اندکی درباره مسائل مالی دارند، مطالبه نمایند که نامزدها چه وعده های قابل تحقق مالی می دهند و این وعده ها را با چه پشتوانه کارشناسی مطرح می نمایند.مجموعه این مطالبات باید بتواند نامزدها را به سمت رویکردی معین و مغایر با کلی گویی در اقتصاد ببرد. گوش مردم از شنیدن وعده های کلی نظیر ایجاد اشتغال و کاهش تورم یا وعده های پوپولیستی مثل افزایش یارانه نقدی پر است. اکنون مردم می خواهند بدانند که چه نامزدی با چه پشتوانه کارشناسی و مبتنی بر کدام سازوکار درباره مسائل اصلی اقتصاد تصمیم می گیرد. اکنون فرصت مهمی است که مطالبات اصلی اقتصاد ایران مطرح گردد و نخبگان مجلس آینده در قبال این مسائل مجبور به موضع گیری شوند تا بتوان بر مبنای این موضع گیری ها مطالبات مالی شفافی از مجلس آینده داشت.

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1934

به "ضرورت عیارسنجی مالی نامزدهای انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت عیارسنجی مالی نامزدهای انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید