متین بالسینی نماینده شنا ایران در المپیک شد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، در حالی که مهرشاد افقری حد نصاب رکورد B را برای ورود به المپیک کسب نموده بود، متین بالسینی از سوی فینا به اسم نماینده ایران در المپیک 2020 توکیو معرفی گردید.

متین بالسینی نماینده شنا ایران در المپیک شد

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، طبق قوانین فدراسیون دنیای برترین شناگران که رکورد B المپیک را در هر ماده کسب می نمایند، مستقیم به المپیک می فرایند. مهرشاد افقری با زمان 53.46 در ماده 100 متر پروانه رکورد ورودی B المپیک (53.52) را ثبت کرد.

اما بعد از اعلام رکوردهای ثبت شده سایر شناگران در تورنمنت های مختلف دنیا، معین شد که رکورد ثبت شده او برای ورود به المپیک به وسیله سهمیه B کافی نیست.

از آنجایی که مهرشاد افقری در تاریخ 25 ژوئن پیروز به ثبت رکورد شده است، فدراسیون دنیای خاطرنشان کرد این رکورد به دست آمده خارج از آخرین زمان (20 جون 2021) برای آنالیز برنامه سهمیه یونیورسالیتی بوده است و به همین علت این سهمیه هم به وی تعلق نمی گیرد.

گفتنی است چند شناگر از کشورهای مختلف دنیا هم به استناد همین قانون با وجود شایستگی از راه یابی به المپیک باز ماندند.

به همین علت فینا- فدراسیون دنیای شنا، شناگر ایران که دارای برترین فینا پوینت تا تاریخ 20 ژوئن (آخرین مهلت آنالیز سهمیه یونیورسالیتی) است را به اسم نماینده ایران در المپیک معرفی کرد.

بدین ترتیب متین بالسینی شناگر ماده 200 متر پروانه تیم ملی ایران وارد دسته بندی بازی های المپیک شد.

دپارتمان شنا فدراسیون دنیای به همین دلیل و در پاسخ به درخواست فدراسیون شنا ایران برای حضور مهرشاد افقری در المپیک با ارسال ایمیل توضیحات تکمیلی را ارائه داد. در این ایمیل خطاب به محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا آمده است:

به خاطر جلوگیری از سوء تفاهم، فینا علاقه دارد سیستم یونیورسالیتی (سهمیه دنیای) را برای شما روشن نموده و امیدواریم که شما موقعیت فینا را در این رابطه بهتر درک نمایید.

در رابطه با موضوع ابتدائی، لطفاً توجه فرمائید که ما درک می کنیم که آقای مهرشاد افقری حد نصاب زمان B را در تورنمنت انتخابی المپیک فینا (قهرمانی آزاد بلغارستان) در تاریخ 25 جون 2021 به دست آورد. در واقع ما بعلاوه به این موضوع اشراف داریم که در تاریخ 25 جون 2021، آقای افقری بالاترین امتیاز فینا را در میان شناگران ایران به دست آورده است.

اما به دلایل ذیل ما نمی توانیم اقای افقری را به اسم شناگری که حد نصاب را به دست آورده یا به اسم شناگر سهمیه دنیای قبول نماییم:

1- طبق زمانبندی انتخابی وضع شده (مشروط) در سیستم انتخابی شنا فینا، فقط عملکرد یا نتایج ورزشکارانی که تا تاریخ 20 جون 2021 به دست آمده مورد نظر قرار می گیرد. تاریخ 20 جون 2021، زمان بسته شدن درخواست برای سهمیه دنیای (یونیورسالیتی) جهت آنالیز معتبر است.

در واقع سهمیه های دنیای (یونیورسالیتی) یک جهت هستند نه یک انتخابی، برای ورزشکاران انتخاب نشده بنابراین زمان بندی مقرر شده برای مشخص سهمیه ها وضع شده است. در خصوص شرایط آقای افقری، این زمان (رکورد) به دست آمده خارج از آخرین زمان (20 جون 2021) برای آنالیز برنامه سهمیه بوده است.

2- در حالتی که یک شناگر مرد یا زن حد نصاب زمانB را به دست آورد و بعداً دعوتنامه شرکت در مسابقات المپیک را از طرف فینا به اسم ورزشکاری که حد نصاب زمان B را در فاصله زمانی بین 21 تا 27 جون 2021 کسب نموده دریافت نماید، شناگری که تحت سهمیه دنیای (یونیورسالیتی) انتخاب شده در این صورت شناگر با جنسیت مربوطه به شناگری که با زمان حد نصاب B دعوت شده جایگزین می گردد.

این حالت البته شامل شرایط زمان حد نصاب B آقای افقری نمی گردد زیرا زمان B نامبرده به میزان لازم و کافی بالا نبوده که دعوتنامه شرکت در المپیک زمان B را تضمین نماید. بنابراین آقای افقری نه به اسم شناگر حد نصاب زمان B (رکورد نامبرده به میزان کافی جهت انتخاب طبق استاندارد B بالا نبوده) و نه به اسم شناگر سهمیه دنیای (زمان اعلام شده نامبرده بعد از تاریخ 20 جون 2021 آخرین روز بوده) انتخاب شده است.

3- طبق دلایل ارائه شده تنها شناگر ایرانی واجد شرایط آقای بالسینی است که بالاترین رتبه را تا تاریخ 20 جون 2021 به دست آورده است.

در این رابطه، ما محترمانه در پی تفهیم شما در خصوص این موضوع هستیم و متاسفیم که ما درخواست جایگزینی شناگر نامبرده را نتوانستیم قبول نمائیم. تصمیم ما حقیقتاً برپایه اجرا قوانین و براساس عدالت محوری در بین تمام ورزشکاران است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 8874

به "متین بالسینی نماینده شنا ایران در المپیک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متین بالسینی نماینده شنا ایران در المپیک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید