پنتاگون رسما برنامه کاهش نیروها در عراق و افغانستان را اظهار داشت

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، سرپرست وزارت دفاع آمریکا سه شنبه بیان نمود، دونالد ترامپ تعداد نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان را تا 15 ژانویه 2021 به 2500 نیرو در هر کدام از این دو کشور کاهش می دهد.

پنتاگون رسما برنامه کاهش نیروها در عراق و افغانستان را اظهار داشت

روز دوشنبه شبکه خبری سی ان ان به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد، پنتاگون پیش بینی می کند که دونالد ترامپ به زودی دستوری در خصوص کاهش نیروها در عراق و افغانستان تا 15 ژانویه صادر کند.

به دنبال آن کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا به خبرنگاران گفت: تا 15 ژانویه 2021، نیروهای ما و تعداد آنها در افغانستان به 2500 تن کاهش می یابد. بزرگی نیروهای ما در عراق هم تا همان تاریخ به 2500 تن می رسد.

این تصمیم، در راستای سخنان ترامپ برای پایان دادن به جنگ های بی پایان صورت می گیرد. کریستوفر میلر هم گفت، این اقدامات به منظور رساندن جنگ ها در افغانستان و عراق به نتیجه ای موفقیت آمیز و مسوولانه و بازگرداندن نیروهای شجاعمان به خانه انجام می شود.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، میلر همچنین توضیح داد: این اقدامات مطابق با برنامه های تدوین شده و اهداف استراتژیک است که از سوی مردم آمریکا حمایت می شود و به معنای تغییر در سیاست یا اهداف آمریکا نیست.

واکنش ها

اندکی پس از اعلام این خبر رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت، ترامپ امیدوار است که تمام نیروهای آمریکایی را از عراق و افغانستان تا ماه مه به صورت امن و به طور کامل منتقل کند.

میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوری خواه سنای آمریکا هم درباره هرگونه تغییرات مهم در سیاست خارجی یا سیاست دفاعی آمریکا از جمله کاهش نیروها ظرف ماه های آینده هشدار داد. مک کانل گفت: در اینجا اهمیت فوق العاده ای دارد که ظرف چند ماه آینده هیچ نوع تغییرات تکان دهنده در خصوص شرایط دفاعی یا سیاسی نداشته باشیم.

گزارش ها درباره دستوری برای کاهش نیروها در عراق و افغانستان اوایل روز دوشنبه منتشر شدند و طبق آنها یک دستور هشداردهنده از سوی پنتاگون برای آغاز برنامه ریزی برای کاهش نیروها صادر شد؛ این در حالیست که مارک اسپر، وزیر دفاع وقت آمریکا که اوایل همین ماه از سوی ترامپ اخراج شد، مخالف کاهش نیروهای آمریکایی از این کشورها بود. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 6002

به "پنتاگون رسما برنامه کاهش نیروها در عراق و افغانستان را اظهار داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون رسما برنامه کاهش نیروها در عراق و افغانستان را اظهار داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید