پیشنهاد قائم مقام وزیر علوم: اتاق های فکر در دانشگاه ها تشکیل گردد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرنگاران/خراسان جنوبی قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه شورای دانشگاه و هیات ممیزه دانشگاه باید اتاق های فکر دانشگاه بوده و ضروری است از فرمت دستوری خارج شوند، گفت: باید اتاق های فکر دانشگاه ها فعال گردد.

پیشنهاد قائم مقام وزیر علوم: اتاق های فکر در دانشگاه ها تشکیل گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در کانادا در مقطع فوق لیسانس 2020 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

عبدالرضا باقری، چهارشنبه شب 25 دی، در نشست با مسئولان آموزش عالی خراسان جنوبی با تسلیت حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، اظهار کرد: امیدواریم خداوند کمک رساند تا شرایط تغییر کند.

وی با بیان اینکه امیدواریم از موارد مطرح شده در این جلسه در تدوین سیاست ها، ضوابط و مقررات بهره ببریم، اضافه نمود: اکنون 700 عضو هیات علمی در مراکز آموزش عالی استان فعالیت دارند که داشته های مهمی هستند و باید آن را قدر بدانیم.

به گزارش خبرنگاران، قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به کوشش های اساتید و مدیران برای تربیت نیروی انسانی مورد احتیاج کشور و صندلی علمی ایران، توضیح داد: در دهه 70 کسی باور نمی کرد که ایران به این صندلی علمی دست یابد، اما امروز این مورد تحقق پیدا نموده است.

باقری با اشاره به اینکه هر پیشرفتی همراه با اشکالات و آسیب هایی است، اظهار کرد: اکنون مقالات اعضای هیات علمی دانشگاه های بزرگ کشور در لیست مقالات پراستناد دنیا قرار گرفته است.

وی بیان نمود: اشکات زیاد است، اما باید به صندلی فعلی ایران در منطقه و دنیا توجه کرد و رتبه های علمی کشور و اشکالات وزارت علوم را در کنار یکدیگر دید.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به شکل گیری 500 شرکت دانش بنیان در دانشگاه صنعنی شریف که 3200 فارغ التحصیل در آن در حال کار هستند، اضافه نمود: جهت گیری مهم است و اکنون دانشگاه های بزرگ پروژه های بزرگی را راهبری می نمایند که بی سابقه است.

باقری ادامه داد: تحولاتی در آموزش عالی رخ داده، اما ظرفیت ها بیش از این است و نتوانسته ایم از همه آن ها بهره ببریم.

وی با اشاره به اهمیت حضور متخصصان در خراسان جنوبی، گفت: اگر نتوانسته ایم تا به امروز از ظرفیت آنان بهره ببریم؛ این امر مسئله ای است که باید برای آن کوشش کنیم.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به سیاست انقباضی وزارت علوم، اظهار کرد: به دانشگاه پیغام نور ظرف 5 سال گذشته یک رشته جدید نداده ایم.

باقری با تاکید بر سیاست های تدریجی، آرام و بدون تنش و اصلاح تدریجی امور، اضافه نمود: بسکمک از مراکز دانشگاهی باید تجمیع گردد و کشور احتیاجمند تمهیدات مدیریتی است.

وی با بیان اینکه باید سیاست ها را با تدبیر پیش ببریم، توضیح داد: معتقدیم تمام دانشگاه ها مانند یکدیگر نیستند، چراکه ماموریت های متفاوتی دارند.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان نمود: در ماده 5 آیین نامه ارتقا تاکید شد که دانشگاه ها می توانند متناسب با ماموریت های خود وظایفی را برای اعضای هیات علمی درنظر بگیرند و این امر مبنای تغییرات گردد.

باقری ادامه داد: ظرفیت های اعضای هیات علمی باتوجه به ماده 5 آیین نامه قابل اعمال است و دانشگاه ها باید در این خصوص پیشنهاد داده و بی تفاوت نباشند.

وی با بیان اینکه سیاست ما این است که وزارت علوم حیطه احتیارات را کاهش داده و این اختیارات در حیطه شورای دانشگاه ها باشد، اضافه نمود: باید دانشگاها فکر نمایند نه اینکه وزارت علوم برای تمام دانشگاه ها فکر کند چراکه آن موقع روینمودها و نقاط تقویت بهتر معین خواهد شد.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توضیح داد: باید هر دانشگاه خود ریل گذاری کند و اگر این امر محقق گردد صندلی دانشگاه ها تغییر می یابد.

وی با تاکید بر پرهیز از تنش در دانشگاه ها و پرهیز از صدور بخشنامه های شتابزده به عنوان یکی از سیاست های وزارت علوم، اظهار داشت: اگر قصد داریم توسعه علمی داشته باشیم باید فضای دانشگاه ها آکادمیک و آرام باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1883

به "پیشنهاد قائم مقام وزیر علوم: اتاق های فکر در دانشگاه ها تشکیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد قائم مقام وزیر علوم: اتاق های فکر در دانشگاه ها تشکیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید