چرایی سفر نچیروان بارزانی به بغداد؟

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، رئیس اقلیم کردستان عراق در سفری از پیش اعلام شده به بغداد رفت. ملاقات با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، نخستین ایستگاه سفر این مقام کُرد بوده است.

چرایی سفر نچیروان بارزانی به بغداد؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سفر نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان به بغداد پس از چند رخداد انجام شده است. بارزانی اخیرا در سفر به پاریس با رئیس جمهوری فرانسه ملاقات کرد که می کوشد نقش بیشتری در تحولات عراق و منطقه ایفا نماید. قانون بودجه عراق و سهم اقلیم کردستان از سوی مجلس این کشور به تصویب رسیده است و کُردها تا حدی از این توافق رضایت داشته اند. رئیس اقلیم کردستان در روزهای گذشته نیز شماری از سران جریان های سیاسی کُردی را در اربیل گرد هم جمع کرد و از آنان خواست که در قبال تحولات آینده به ویژه انتخابات اکتبر عراق موضعگیری متحدی داشته باشند.

از سوی دیگر و همچنانکه اشاره شد انتخابات مجلسی عراق در راه است و کُردها به دنبال تحکیم صندلی خود در عرصه سیاسی این کشور هستند. همچنین کنگره حزب دموکرات کردستان عراق قرار است در آینده برگزار گردد و نچیروان بارزانی در تقابل با جناح خانواده مسعود بارزانی به دنبال کسب حمایت های عراقی و بین المللی است.

دلشاد شهاب مشاور رئیس اقلیم کردستان در اظهاراتی با اشاره به سفر نچیروان بارزانی به بغداد اعلام نموده است که ملاقات با سران عراق و جریان های سیاسی این کشور بخشی از برنامه این سفر است.

وی از نشست های مهم نچیروان بارزانی در بغداد سخن گفته و اعلام نموده است که موضوعات مهمی در این نشست ها آنالیز می گردد.

همزمان فلاح مصطفی مشاور سیاست خارجی رئیس اقلیم کردستان عراق نیز گفته است که سفر بارزانی به بغداد با هدف فراهم شدن زمینه دیدگاه مشترک میان اقلیم و دولت مرکزی عراق درباره تحولات آینده و مشکلاتی است که ممکن است عراق با آنها روبرو گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 8069

به "چرایی سفر نچیروان بارزانی به بغداد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرایی سفر نچیروان بارزانی به بغداد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید