کم لطفی برخی صادرکنندگان در حق لرستان، صادرات استان افت کرده است

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرنگاران/لرستان مدیرکل گمرک لرستان از کم لطفی برخی صادرکنندگان در حق استان انتقاد کرد.

کم لطفی برخی صادرکنندگان در حق لرستان، صادرات استان افت کرده است

عبدالکریم بیاتی در اولین جلسه ستاد برگزاری مراسم روز صادرات که امروز بیست و سوم شهریور در اتاق بازرگانی لرستان برگزار گشت، اظهار کرد: اگر واحدهایی که سال های گذشته در حوزه صادرات در استان فعال بودند، به صادرات ادامه دهند، مسئله ای در این حوزه نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: اگر امکان دارد باید اهرمی برای تشویق صادرکنندگان در لرستان تعبیه کرد تا جایگاه استان در این زمینه ارتقاء یابد.

بیاتی افزود: تلاش ما این است که به صادرکنندگان کمک کنیم تا صادرات برای آنها تسهیل شود اما در این میان صادرکنندگان نسبت به ما کم لطفی می کنند.

مدیرکل گمرک لرستان یادآور شد: در بسکمک از موارد تمام خدمات واحدهای تولیدی را ما انجام می دهیم اما تولیدکننده صادراتش را در استان هایی چون هرمزگان انجام می دهد و وقتی اظهارنامه آنها را مشاهده می کنیم کوچک ترین فعالیت صادراتی در لرستان نداشته اند.

وی یادآور شد: این چنین اقداماتی کم لطفی در حق لرستان است. ما شرایط را برای تولید برخی تولیدکنندگان فراهم کردیم و درست نیست افتخارآفرینی آنان برای استان های دیگر باشد.

بیاتی گفت: ما تمام تلاش خود را برای صادرات در استان بکار می بریم، هرزمانی صادرکنندگان تماس گرفته اند برای آنها چیزی به عنوان زمان اداری در نظر نگرفته ایم.

بیاتی بیان نمود: سال گذشته اگر صادرکنندگان لرستان با استان همکاری می کردند آمار ما تا شش برابر بیشتر می شد اما متأسفانه برخی واحدهای صادرکننده همکاری لازم را با ما ندارند.

مدیرکل گمرک لرستان گفت: ما اهرم هایی داریم که جلوی صادرات محصولات تولید لرستان را در استان های دیگر بگیریم اما ممکن است اگر چنین کاری کنیم به اسم عدم همکاری مان تمام شود.

وی افزود: آمار واحدهای تولیدی که از گمرک لرستان فعالیت دارند، ماهیانه به استانداری و صمت ارسال می شود؛ پیشنهاد می شود با توجه به کم شدن آمار صادرات در تمام کشور به علت شرایط پیش آمده، اولویت ابزارهای تشویقی صادراتی را به واحدهایی که صادراتشان را در استان انجام می دهند، قرار دهیم.

بیاتی افزود: آمار صادرات لرستان به شدت افت کرده و نیاز است تدابیری برای افزایش آنها اتخاذ کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 5003

به "کم لطفی برخی صادرکنندگان در حق لرستان، صادرات استان افت کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کم لطفی برخی صادرکنندگان در حق لرستان، صادرات استان افت کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید