13 روش برای از بین بردن سیاهی دور چشم

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، محصولات زیادی در فروشگاه ها وجود دارد که ادعا می نمایند پف و کبودی زیر چشم را از بین می برند اما همیشه این محصولات تاثیر چندانی ندارند.

13 روش برای از بین بردن سیاهی دور چشم

خوردن آب بیشتر و استفاده از کمپرس سرد می تواند کبودی زیر چشم را کمتر کند اما تنها راهی که در طولانی مدت آن را از بین می برد تغییر سبک زندگی است مخصوصا اگر کبودی زیر چشم های تان ارثی باشد.

عوامل دیگری که باعث کبودی زیر چشم می گردد:

آلرژی

اگزما

خستگی مزمن

پیری

قرار دریافت در معرض آفتاب

در ادامه با روش های از بین بردن سیاهی دور چشم آشنا شوید.

استفاده از چای کیسه ای

کافئین موجود در چای حاوی آنتی اکسیدان های قوی است و جریان خون را در پوست تقویت می نماید. به علاوه از پوست در مقابل اشعه ماوراء بنفش محافظت می نماید و فرآیند پیری پوست راکاهش می دهد.

2 عدد چای کیسه ای را به مدت 3 الی 5 دقیقه بخیسانید.

سپس به مدت 20 دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا سرد گردد.

آب چای کیسه ای را بچلانید و زیر چشم ها قرار دهید.

اجازه دهید به مدت 15 الی 30 دقیقه زیر چشم ها بماند.

استفاده از کمپرس سرد

کمپرس سرد رگ های خونی را سریع منقبض می نماید. می توانید کمپرس سرد را در فروشگاه ها خرید کنید و یا از جایگزین های زیر بهره ببرید:

قاشق چای خوری سرد

خیار سرد

کیسه سبزیجات یخ زده

دستمال مرطوب سرد

قبل از استفاده کمپرس را داخل دستمال بپیچید تا پوست در اثر یخ زدگی آسیب نبیند.

آبرسانی کردن پوست

60 درصد از وزن بدن راآب تشکیل می دهد پس زیاد عجیب نیست اگر با کم آب شدن بدن زیر چشم ها کبود گردد. متخصصان برای مردها روزانه 13 پیمانه آب و برای زن ها 9 پیمانه آب پیشنهاد می نمایند. اگر زیاد آب خوردن را دوست ندارید کمی میوه به آب اضافه کنید و یا دمنوش های بدون کافئین بنوشید.

مصرف آنتی هیستامین

گاهی اوقات آلرژی باعث پف و کبودی زیر چشم می گردد حتی ممکن است باعث قرمزی و خارش چشم نیز بگردد. این واکنش به خاطر پاسخ سیستم ایمنی بدن به چیزی است باعث تحریک آن می گردد. اگر احساس می کنید که علت کبودی زیر چشم های تان آلرژی است برای مصرف داروهای ضد حساسیت با پزشک مشورت کنید.

استفاده از کرم رتینول

کرم رتینول برای مسائل پوستی متعددی به کار برده می گردد:

آکنه

پسوریازیس

پیری

سرطان های خاص

این محصول حاوی ویتامین A است و در فرم های کرم، ژل و مایع موجود است.

کرم رتینول وقتی روی پوست مصرف می گردد کمبود کلاژن پوست را تقویت می نماید. این کرم را روزانه یک بار مصرف کنید و نیم ساعت بعد از شستن صورت به پوست بزنید. اگر باردار هستید از کرم رتینول برای جذب ویتامین A استفاده نکنید.

استفاده از محصولات آرایشی روشن نماینده

کرم های روشن نماینده پوست حاوی موادی هستند به نام هیدروکینون که در فراوری ملانین پوست مداخله می نماید و کبودی های زیر چشم را از بین می برند.

تمام کرم ها، ژل ها و لوسیون ها حاوی 2 درصد هیدروکینون هستند. باید این محصولات را دائما بهره ببرید تا به نتیجه برسید. ضروری است بدانید که این ماده اگر در معرض نور آفتاب قرار بگیرد نتیجه برعکس می دهد پس باید فقط شب ها بهره ببرید. برخی با مصرف این محصول دچار خشکی و التهاب پوست می شوند بنابراین نباید از آن استفاده نمایند.

هر روز ضد آفتاب بزنید

استفاده از ضد آفتاب از پیری زودرس، سرطان پوست و تغییر رنگ پوست جلوگیری می نماید و از همه مهم تر این که مانع از کبودی زیر چشم می گردد. از کرم های مرطوب نماینده ای که حاوی ضد آفتاب هستند هم می توانید بهره ببرید.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلنیگ یکی از روش های درمانی فراوری کلاژن است که چروک ها و جای زخم ها و کبودی زیر چشم را از بین می برد. میکرونیدلینگ در طی 6 جلسه در فواصل یک ماهه انجام می گردد و هزینه آن کمتر از لیزر است. متخصصین پوست انجام میکرونیدلنیگ در خانه را پیشنهاد نمی نمایند زیرا امکان انتقال عفونت در آن زیاد است.

قبل از خوابیدن آرایش صورت را بشوئید

اگر شب ها آرایش چشم را نشوئید باعث التهاب چشم ها، واکنش آلرژیک و قرمزی و پف چشم ها می شوید. به علاوه روی پوست چین و چروک بوجود می آید و پوست زود پیر می گردد.

روزانه 8 ساعت بخوابید

کم خوابی علاوه بر تیرگی دور چشم باعث پریدگی رنگ پوست و ایجاد چین و چروک نیز می گردد. اگر با خواب مشکل دارید نوشیدنی های کافئین دار و الکلی نخورید، حداقل 2 ساعت قبل از خواب غذا بخورید و تلویزیون، موبایل و تمام دستگاه های الکترونیکی را خاموش کنید.

غذاهای سرشار از آهن مصرف کنید

کم خونی یعنی کمبود سلول های قرمز خون. سلول هایی که مسئول حمل اکسیژن به پوست هستند. کمبود آهن باعث کبودی دور چشم و رنگ پریدگی می گردد. اگر احساس می کنید کم خونی دارید باید به پزشک مراجعه کنید و قرص آهن یا غذاهای سرشار از آهن مصرف کنید.

غذاهای شور نخورید

یکی از دلایل کبودی زیر چشم مصرف بیش از حد نمک است. نمک باعث احتباس آب و پف کردن بدن می گردد به علاوه منجر به بیماری های دیگری چون بیماری قلبی و سکته نیز می گردد. پیشنهاد انجمن قلب آمریکا این است که روزانه نباید بیشتر از 1500 میلی گرم نمک مصرف کرد.

سیگار را ترک کنید

سیگار ذخیره ویتامین c بدن که مسئول فراوری کلاژن های سالم است را از بین می برد. اگر سیگاری هستید با مسائلی چون چین و چروک، رنگ پریدگی، کبودی و سیاهی زیر چشم روبرو می شوید. با ترک سیگار بسیاری از مسائل و بیماری ها را از خود دور می کنید از جمله دندان های سیاه، دیابت، بیماری های قلبی عروقی و سرطان.

منبع: بدونیم
انتشار: 27 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 242

به "13 روش برای از بین بردن سیاهی دور چشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 روش برای از بین بردن سیاهی دور چشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید