برای دریافت کارت اهدای عضو، کد ملی تان را به 3432 پیامک کنید

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان گفت: همه مردم می توانند با ارسال کد ملی خود به شماره 3432 به صورت سریع و آسان کارت اهدای عضو دریافت نمایند.

برای دریافت کارت اهدای عضو، کد ملی تان را به 3432 پیامک کنید

به گزارش خبرنگاران، کتایون نجفی زاده در مراسم جشن نفس استان اردبیل با بیان اینکه قلب یک جریان الکتریکی دارد که باعث انقباض عضلات می گردد، گفت: 6 الی 100 بار در دقیقه قلب تپش دارد.

وی با بیان اینکه مرکز نفس در ساقه مغز است، اضافه نمود: در مرگ مغزی خونرسانی قطع گردیده و سلول ها می میرند.

نجفی زاده با تاکید بر اینکه مرگ مغزی به هیچ وجه برگشت پذیر نیست، توضیح داد: عضو مرده باید قطع گردد، ولی مغز مرده را نمی توان از بدن جدا کرد.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با بیان اینکه یک مرگ مغزی را حداکثر دو هفته می توان نگه داشت، اظهار داشت: هر چه خانواده ها دیرتر برای اهدا رضایت بدهند، اعضای کم و بی کیفیت تری برای اهدا باقی می ماند.

وی با بیان اینکه روزانه هفت الی 10 نفر بیمار نیازمند دریافت عضو جان می بازند، گفت: در 365 روز سال، حدود 300 نفر به خاطر نرسیدن عضو جان خود را از دست می دهند.

نجفی زاده با تاکید بر اینکه خانواده ها باید روشن باشند و با این موضوع آشنایی داشته باشند، اضافه نمود: خانواده ها، جامعه پزشکی، سازمان های مردم نهاد، خیرین، نام آوران، رهبران دینی، ارگان های فرهنگ ساز و مسئولان جزو عناصر مهم در اهدای عضو هستند.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با بیان اینکه در جهان ارتباط میان اهدا نماینده و گیرنده عضو توصیه نمی گردد و کار پسندیده ای نیست، اضافه نمود: جدیدا این ارتباط با نامه و تماس و به منظور تشویق برای این امر اجرا می گردد.

وی گفت: همه مردم می توانند با ارسال کد ملی خود به شماره 3432 به صورت سریع و آسان کارت اهدای عضو دریافت نمایند.

در ادامه علی نواداد - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل نیز گفت: تکریم و تعظیم در برابر ایثار و گذشت اهدانمایندگان و فرهنگ سازی در این خصوص امری مهم و لازم است.

وی نامگذاری میدانی در اردبیل به نام نفس را اقدامی مثبت در این زمینه ارزیابی کرد و اضافه نمود: خانواده ها با اهدای عضو به خانواده های نیازمند، زندگی می بخشند که این کار نیز بسیار ارزشمند است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 49

به "برای دریافت کارت اهدای عضو، کد ملی تان را به 3432 پیامک کنید" امتیاز دهید

9 کاربر به "برای دریافت کارت اهدای عضو، کد ملی تان را به 3432 پیامک کنید" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای دریافت کارت اهدای عضو، کد ملی تان را به 3432 پیامک کنید"

1 دیدگاه

زهرا مهرزاده 9 تیر 1399

دیدگاهم نسبت به کارت اهدای عضو عالیه

پاسخ به زهرا مهرزاده
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید