خوشه صنعتی انجیر استهبان راه اندازی می گردد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان فارس راه اندازی خوشه انجیر استهبان را از برنامه های این شرکت اظهار داشت و گفت: طرح مطالعات امکان سنجی ایجاد این خوشه صورت گرفته است

خوشه صنعتی انجیر استهبان راه اندازی می گردد

به گزارش خبرنگاران، احد فتوحی یکشنبه 22 مهر در جلسه رفع مسائل واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی استهبان، گفت: استهبان یکی از قطب های فراوری انجیر ارگانیک دنیا و بزرگترین مرکز فراوری انجیر در جنوب ایران محسوب می گردد .

وی با بیان اینکه مراحل اجرایی راه اندازی خوشه انجیر استهبان با همکاری دستگاه های اجرایی و تشکل های بخش خصوصی فعال انجام می گردد، هدف از ایجاد این خوشه را بسترسازی برای هم افزایی و کارگروهی برای ارتقاء توان واحدهای فراوریی و صنعتی و حضور در بازارهای داخلی و خارجی، ارتقاء کیفی و کمی فراوریات، ایجاد برند مشترک و ارزش اضافه کرده بیشتر ذکر کرد.

فتوحی با اشاره به برنامه های اجرا شده در راستای توسعه و تکمیل زیرساخت های سرمایه گذاری در شهرک صنعتی استهبان، از وجود تمام زیرساخت های لازم در این شهرک اطلاع داد و گفت: مشوق هایی برای جذب بهتر سرمایه گذار پیش بینی شده است و علاقه مندان به استفاده از این مشوق ها تا سرانجام سال جاری فرصت دارند .

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس کاهش سهم پرداخت نقدی مبلغ حق انتفاع خرید زمین به 5 درصد با اقساط 48 ماهه و اعمال مشوق تا سقف 50 درصد به شرط بهره برداری و ایجاد اشتغال طی برنامه زمان بندی را از مهم ترین مشوق ها اظهار داشت .

او همچنین به ظرفیت شهرستان استهبان در فراوری زعفران و انار نیز اشاره و تاکید نمود که شهرک صنعتی استهبان امکانی برای استقرار صنایع فرآوری و تبدیلی کشاورزی است .

فتوحی با اشاره به واگذاری حدود 50 درصد از اراضی شهرک صنعتی استهبان و با تأکید بر لزوم اجرای طرح توسعه این شهرک، گفت: در صورت رفع شدن موانع از سوی مسئولان شهرستان آماده اجرای طرح توسعه این شهرک صنعتی هستیم؛ اکنون 26 قرارداد سرمایه گذاری در این شهرک منعقد و از این تعداد 14 واحد فعال شده و برای 288 نفر اشتغال ایجاد نموده است .

فرماندار شهرستان استهبان نیز گفت: اختصاص مشوق بستر مناسبی برای جذب سرمایه گذار و حرکت در مسیر توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار فراهم می نماید .

محمدمهدی شرفی با اشاره به واگذاری بخش عمده ای از مساحت این شهرک صنعتی به متقاضیان، خواهان اجرای طرح توسعه شهرک صنعتی شدو گفت: فرمانداری در این زمینه حمایت های لازم را خواهد داشت .

وی با اشاره به وجود بزرگ ترین انجیرستان دیم دنیا در شهرستان استهبان و برداشت انجیر سالم، ارگانیک و باکیفیت از این انجیرستان، اضافه کرد: ایجاد خوشه انجیراستهبان گامی موثر در تقویت و توانمندسازی واحدهای فراوریی در بخش های توسعه بازار و صادرات محسوب می گردد .

فرماندار شهرستان استهبان همچنین از آمادگی مجموعه مدیریتی این شهرستان برای ایجاد ناحیه صنعتی ایج خبرداد و گفت: اراضی مستعد برای ایجاد این ناحیه صنعتی در سال های گذشته امکان سنجی شده و آب مورد احتیاج نیز از تخصیص بخش صنعت سد رودبال قابل تامین است .

به گزارش خبرنگاران، شهرستان استهبان در 175 کیلومتری شرق شیراز واقع شده است؛ قریب به 23 هزارهکتار باغ انجیر در شهرستان استهبان وجود دارد و در سال هایی که بارندگی مطلوب بود، بیش از 1500 تن انجیر دیم از این باغستان برداشت می شد.

طی سال های اخیر و به واسطه تداوم خشکسالی و خشکیدن دریاچه بختگان که سهم اصلی را در تامین رطوبت لازم اراضی کشاورزی و باغی شهرستان استهبان و مناطق شرقی و شمال شرق فارس داشت، بخشی از باغ های دیم انجیر در شهرستان استهبان آسیب دید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 130

به "خوشه صنعتی انجیر استهبان راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشه صنعتی انجیر استهبان راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید