دبیرکل اتاق بازرگانی تهران: سطح مبادلات تجاری ایران و هند 15 میلیارد دلار است

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، اعلام نمود، سطح مبادلات تجاری ایران و هند 15 میلیارد دلار است.

دبیرکل اتاق بازرگانی تهران: سطح مبادلات تجاری ایران و هند 15 میلیارد دلار است

به گزارش خبرنگاران، بهمن عشقی در همایش هند پنجره ای فراسوی تحریم ها که با حضور سفیر هند در ایران و جمعی از تجار و فعالان اقتصادی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار گردید، با اشاره به اینکه مدت هاست ارتباط بسیار خوبی بین ایران و هند برقرار است، اظهار کرد: ایران یکی از کشورهای قدرتمند منطقه است و هند نیز قدرتی فرامنطقه ای به شمار می رود که شاهد رشد سریع اقتصادی این کشور هستیم و جزو عناصر مهم سیاسی اقتصادی در جهان محسوب می گردد.

وی ادامه داد: ایران و هند دو کشوری هستند که در بسیاری از زمینه ها به ویژه در مسائل سیاسی اقتصادی مکمل یکدیگر به شمار می روند و این مسئله باعث شده تا روابط ایران و هند به یکدیگر گره بخورد.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با بیان اینکه نقش ایران در تامین انرژی کشورهایی مانند هند و چین غیرقابل انکار است، گفت: انرژی پاشنه آشیل هند و چین است و هر خطری به جریان تامین انرژی این دو کشور وارد گردد برای این دو غول بزرگ اقتصادی خطرناک و مهلک خواهد بود.

عشقی در ادامه با اشاره به اینکه با توسعه بسترهای روابط اقتصادی بین دو کشور سطح روابط اقتصادی بین ایران و هند از 15 میلیارد دلار فراتر رفته است، اظهار کرد: هندی ها در دوره تحریم های قبلی در کنار ایران ایستادند و در شرایط فعلی خریدار نفت ایران هستند و امیدواریم پس از مدت 6 ماهه مشخص شده توسط آمریکایی ها کماکان شاهد ادامه این روند باشیم. ایران در آینده کشورهایی را که در شرایط سخت در کنارش ایستادند فراموش نخواهد کرد و هند یکی از کشورهایی است که همواره در چنین شرایطی کنار ایران قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه تحریم ها سرانجام خواهند یافت و مادام العمر نخواهند بود، اظهار کرد: نگاه ایران به نقشه هند بی بدیل است. بندر چابهار نمونه ای از همکاری های مشترک بین دو کشور خواهد بود و عقیده کارشناسان اقتصادی ایران می تواند امکان ارتباط هند را به شمال و شرق اروپا فراهم کند. مهم ترین مسیر برای اتصال هند به این نقاط جغرافیایی ایران است و مهم ترین راه برای تامین انرژی این کشور هم به شمار می رود. امیدوار هستیم با نگاهی استراتژیک آینده بهتری را برای روابط اقتصادی دو کشور فراهم کنیم و معتقد هستیم که فضای تحریم فرصتی برای بهبود شرایط همکاری بین ایران و هند خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 228

به "دبیرکل اتاق بازرگانی تهران: سطح مبادلات تجاری ایران و هند 15 میلیارد دلار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیرکل اتاق بازرگانی تهران: سطح مبادلات تجاری ایران و هند 15 میلیارد دلار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید