عملیاتی شدن طرح تاکسی دوچرخه در کشور نیازمند تامین زیرساخت هاست

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، علی مجدآرا، امروز در مصاحبه با خبرنگاران توضیح داد: جوامع پویا که از لحاظ شاخص های ورزش همگانی حرف های زیادی برای گفتن دارند بر روی موضوع پیاده روی و دوچرخه سواری سرمایه گذاری مناسبی انجام داده و از تمامی ابزارها برای ترویج این قبیل رشته ها بهره می گیرند.

عملیاتی شدن طرح تاکسی دوچرخه در کشور نیازمند تامین زیرساخت هاست

وی تامین جاده مناسب را برای اجرایی شدن طرح تاکسی دوچرخه ضروری دانست و اضافه نمود: نمونه طرح و ضوابط بهره گیری از تاکسی دوچرخه ها در تهران در حال طی مراحل پایانی خود بوده و امیدواریم با فراهم شدن زیرساخت های لازم علاوه بر مرکز کشور در دیگر شهرها نیز شاهد بهره برداری از چنین طرح های ورزش محوری باشیم.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با اشاره به اینکه طرح مزبور برگرفته از تجربیات موفق کشور هلند است؛ ادامه داد: با بهره گیری از ایده های نوین و جذاب می توان در فراگیرکردن ورزش در بین اقشار مختلف مردم گام های اساسی برداشت.

مجدآرا ادامه داد: در استان هایی به مانند اردبیل که از جاده های ویژه دوچرخه سواری کم بهره هستند، صحبت کردن از عملیاتی شدن طرح تاکسی دوچرخه در ظرف مدت زمان کوتاه امکان پذیر نبوده و برای برقراری نیازهای مهم زیرساختی نیازمند همت مسئولان اجرایی و ورزشی هستیم.

وی یادآور شد: در سفر اخیری که به اردبیل داشتیم، قول پیگیری و مساعدت مسئولان اجرایی و ورزشی استان مبنی بر افزایش جاده های سلامت و درنظر دریافت مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در نقاط مختلف ارئه شد و چنانچه زیرساخت های مدنظر محقق شود، مطمئنا اجرایی شدن طرح های نوین ورزشی در اردبیل نیز میسر خواهد شد.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با اشاره به اینکه از هر گونه فرصتی که باعث ترویج ورزش در جامعه شود باید به بهترین شکل ممکن استفاده شود؛ ادامه داد: طبق آخرین ارزیابی های اجرا شده تنها 21 درصد مردم به ورزش گرایش دارند و طبق برنامه تا پیش از سال 1404 باید میانگین گرایش مردم به ورزش همگانی تا 50 درصد نیز افزایش یابد.

مجدآرا یادآور شد: با توجه به درپیش بودن فصول سرد سال به استان های مختلف کشور اعلام شده تا بخشی از برنامه های روزانه سالن های ورزشی خود را که در اختیار ادارات تربیت بدنی است، به صورت رایگان در اختیار علاقه مندان به ورزش همگانی قرار دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 210

به "عملیاتی شدن طرح تاکسی دوچرخه در کشور نیازمند تامین زیرساخت هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیاتی شدن طرح تاکسی دوچرخه در کشور نیازمند تامین زیرساخت هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید