از هفت سنگ تا کال آف؛ اثری برای درک بهتر والدین از دنیای بازی های رایانه ای

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در اصفهان، نشر مهرستان کتاب از هفت سنگ تا کال آف نوشته مرتضی جمشیدی را به زودی روانه بازار نشر می نماید.

از هفت سنگ تا کال آف؛ اثری برای درک بهتر والدین از دنیای بازی های رایانه ای

همانطور که از عنوان فرعی کتاب یعنی توجهات والدینی به بچه ها عصر بازی های رایانه ای، معین است، این اثر در حوزه تقویت و بهبود سواد رسانه نگاشته شده است.

در بخشی از مقدمه اثر آمده است: کنترل فضای مجازی، کنترل مقدار استفادۀ از شبکه های اجتماعی و کنترل بازی کردن بچه ها، همه صورت مسئلۀ والدینی است که دل نگران هستند. آن ها دل نگران بچه های هستند که زمان زیادی را پای بازی هایی می نشینند که از نظر آن ها فقط بازی است و هیچ ارزش دیگری ندارد. والدین نگران اند بازی های رایانه ای در مسیر رشد صحیح بچه هاشان خلل ایجاد کند. آن ها هراس دارند محتوای نامطلوب بازی ها تربیت و گرایش های بچه هاشان را به بیراهه ببرد. والدین نگران اند بچه هاشان زندگی را سَرسری گرفته و به مانند بازی با آن روبرو شوند و در آینده نتوانند در مقابل مسائل آن ایستادگی نمایند. بعلاوه، آن ها نگران اند از اینکه بچه ها وقت زیادی را به بازی های رایانه ای اختصاص می دهند و می ترسند بچه هاشان دچار اُفت تحصیلی شوند.

در مقابل، بچه ها آن ها، یعنی همان نسل تازه، رویکردی کاملاً متفاوت به بازی های رایانه ای دارند. هرچند بخشی از آن ها بازی را فقط ابزار تفریح می دانند، بعضی دیگر، به بازی های رایانه ای به عنوان مجوزی برای ورود به جمع هم سالان نگاه می نمایند. بخشی دیگر نیز به عنوان آیندۀ شغلی به بازی های رایانه ای نگاه می نمایند. پدیدۀ ورزش های الکترونیک و گیم استریم و فراوری محتوای بازی و حتی بازی سازی، جزء علایق شغلی نسل تازه است. با این توصیفات به نظر می رسد شکاف دیجیتال میان والد و فرزند، در سرزمین بازی های دیجیتال، به مراتب، عمیق تر از سایر بخش های فضای مجازی است.

نویسنده در این اثر کوشیده والدین را به دنیای بچه ها نزدیک تر کند تا از این رهگذر، بخشی از مسائل میان والد و فرزند در حوزه بازی های رایانه ای در مسیر صحیح حل شدن به صورت کاربردی قرار بگیرد.

مرتضی جمشیدی، نویسنده این کتاب، در حوزه بازی های رایانه ای بی تجربه نبوده و سوابقی همانند فعالیت در مرکز تحقیقات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، میز بازی کلینیک سواد فضای مجازی سراج، سردبیری مجلۀ بازی بان، مشاور بخش بازی اکوسیستم درسا، داوری بخش بازی جشنوارۀ فرهنگی هنری فردا، دبیری کلاس سواد دیجیتال در مدرسه، برگزارنمایندۀ کارگاه های آموزشی متعدد سواد بازی در سراسر کشور و... را در کارنامه حرفه ای اش دارد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 29 مرداد 1402 بروزرسانی: 29 مرداد 1402 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 16657

به "از هفت سنگ تا کال آف؛ اثری برای درک بهتر والدین از دنیای بازی های رایانه ای" امتیاز دهید

1 کاربر به "از هفت سنگ تا کال آف؛ اثری برای درک بهتر والدین از دنیای بازی های رایانه ای" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از هفت سنگ تا کال آف؛ اثری برای درک بهتر والدین از دنیای بازی های رایانه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید