افزایش بستری مبتلایان کرونا در خوزستان

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرنگاران/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از افزایش موارد بستری مبتلایان به کرونا در خوزستان اطلاع داد.

افزایش بستری مبتلایان کرونا در خوزستان

دکتر فرهاد ابول نژادیان در حاشیه نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان که امروز (24 آبان ماه) در استانداری خوزستان برگزار گردید، اظهار کرد: شرایط بیماری در خوزستان همچنان باثبات است. تعداد بیماران بستری در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن حدود 8.8 درصد افزایش یافته و موارد بروز نیز 6.4 درصد بالاتر رفته بود.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه کرد: هفته قبل موارد بستری 6.6 درصد کاهش یافته بود اما در این هفته حدود 8 درصد افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به ارائه گزارش شرایط بیماری به فرمانداران به منظور اطلاع از نقاط آسیب، گفت: در هر جایی که تجمع باشد به ویژه در فضای بسته و گردش هوای آزاد وجود ندارد، شانس بروز ابتلا وجود دارد.

وی اعلام کرد: در صورتی که فردی از ماسک استفاده نکرده باشد، قطرات تنفسی با صحبت کردن یا عطسه تا حدود دو متر قابل انتقال است بنابراین رعایت فاصله 1.8 تا 2 متر برای جلوگیری از انتقال بیماری مناسب است.

ابول نژادیان اعلام کرد: اگر قرار است جمعی در یک محل قرار بگیرند، باید توجه نمایند در صورت عدم استفاده از ماسک و حضور در فضای بسته تجمعات کوچک نیز می تواند آسیب رسان باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توضیح داد: حدود 54 درصد موارد ابتلا در خانواده ها رخ می دهد زیرا مبتلایان در دوره کمون بیماری با افراد خانواده ارتباط پیدا می نمایند و انتقال رخ می دهد بنابراین باید افراد با کوچک ترین علائم تب، بدن درد، خستگی، کوفتگی و ضعف عضلانی به سرعت خود را قرنطینه نمایند و جهت آنالیز به کلینیک های تخصصی مراجعه و به محض بروز کوچک ترین علامت، خود را قرنطینه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 5933

به "افزایش بستری مبتلایان کرونا در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بستری مبتلایان کرونا در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید