باند فرکانسی 2300 مگاهرتز به اپراتورها واگذار شد، توقع نداریم توسعه اینترنت موبایل تا بی نهایت باشد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، وزیر ارتباطات گفت: نمی توانیم توقع داشته باشیم که توسعه ظرفیت انتقال داده از طریق شبکه تلفن همراه تا بی نهایت باشد.

باند فرکانسی 2300 مگاهرتز به اپراتورها واگذار شد، توقع نداریم توسعه اینترنت موبایل تا بی نهایت باشد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پستی در اینستاگرام نوشت: فرکانس هایی که برای انتقال صوت و داده در ارتباطات سیار استفاده می شوند، منابع خدادادی اما محدودی هستند. به همین دلیل نمی توانیم توقع داشته باشیم که توسعه ظرفیت انتقال داده از طریق شبکه تلفن همراه تا بی نهایت باشد.

و اضافه کرد: به همین دلیل اصرار داریم شبکه فیبر نوری را به عنوان منبع شبه-نامحدود انتقال دیتا در سراسر ایران اجرا کنیم تا کیفیت و سرعت شبکه دیتای ثابت خانگی به حداکثر برسد و رضایت مردم عزیز و شریف کشورمان را برآورده کند.

وزیر ارتباطات اضافه کرد: بخشی از محدوده فرکانسی که تا به امروز در اختیار اپراتورهای همراه قرار نگرفته بود، باند فرکانسی 2300 است.

وی ادامه داد: اضافه کردن این لایه باند فرکانسی اقدامی تکمیلی برای بهبود کیفیت و سرعت ارتباطات تلفن همراه است که از فردا به تدریج به 1800 سایت شبکه 4G ایرانسل اضافه خواهد شد و ظرفیت شبکه این اپراتور را روزانه تا 1000 ترابایت در مراکز استانها افزایش خواهد داد.

زارع پور گفت: امیدوارم که دیگر اپراتورها هم به سرعت استفاده از این محدوده فرکانسی را آغاز کنند.

وی ادامه داد: گام های فنی لازم برای بهبود کیفیت و سرعت شبکه تلفن همراه یک به یک در حال تکمیل است که گزارش آن را محضر مردم شریف ایران ارایٔه خواهم کرد.

کاربران فارس هم در سامانه فارس من درخواست افزایش سرعت اینترنت را مطرح کرده اند و گفته اند: سرعت اینترنت روز به روز در حال کمتر شدن است و تقاضای افزایش سرعت اینترنت را داریم.

وزیر ارتباطات با این توضیحات به ابهام این کاربران هم پاسخ داده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 12364

به "باند فرکانسی 2300 مگاهرتز به اپراتورها واگذار شد، توقع نداریم توسعه اینترنت موبایل تا بی نهایت باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باند فرکانسی 2300 مگاهرتز به اپراتورها واگذار شد، توقع نداریم توسعه اینترنت موبایل تا بی نهایت باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید