با وجود طوفان دوریان، بیشتر جزایر باهاما پذیرای گردشگران هستند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، با وجودِ طوفان دوریان و خساراتی که به جزایر آباکو و گرند باهاما وارد کرد، بیشتر جزایر باهاما به خصوص 14 جزیره پربازدید آن باز بوده و پذیرای گردشگران هستند.

با وجود طوفان دوریان، بیشتر جزایر باهاما پذیرای گردشگران هستند

با اینکه کوشش ها برای نجات و احیای جزایر آباکو و گرند باهاما ادامه دارد، 14 جزیره زیبای دیگر این منطقه پذیرای گردشگران هستند. تصاویر و داستان های تخریب و ویرانی طوفان دوریان در جزایر آباکو و گرند باهاما واقعاً ناراحت نماینده است؛ با این حال، مقامات باهاما امیدوارند که آن سوی داستان طوفان نیز به گوش مسافران برسد.

الیسون تامپسون، معاون مدیرکل وزارت گردشگری و حمل ونقل هوایی باهاما، می گوید:

ما خوش شانس هستیم که بخش اعظم جزایر ما خسارت ندیده و آماده استقبال از گردشگران است. اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است که به گردشگران بیاموزیم، باهاما به عنوان یک مجمع الجزایر در 258,998 کیلومترمربع از اقیانوس پراکنده شده است و در نتیجه در صورت وقوع طوفان محتمل است که بخشی از کشور آن را تجربه کند، در حالی که سایر بخش ها اصلاً آن را احساس ننمایند.

در حقیقت، باهاما از بیش از 700 جزیره و هزاران جزیره کوچک تشکیل شده است و طبق اعلام وزارت گردشگری این کشور، بخش زیادی از باهاما از جمله 14 جزیره پربازدید آن به هیچ عنوان تحت تأثیر طوفان قرار نگرفته اند. فرودگاه ها، بنادر کشتی کروز، هتل ها و جاذبه های گردشگری در سراسر باهاما شمالی، مرکزی و جنوبی باز و فعال هستند. تامپسون ادامه می دهد:

اکنون شاید برترین زمان برای بازدید از باهاما باشد. هر نوع سفری، از سفر تفریحی تا تجاری می تواند به کوشش این کشور برای بازسازی جزایر آسیب دیده یاری کند. بعضی از مسافران در حال لغو برنامه بازدیدشان از ناسائو، جزیره پارادایز و جزایر بیرونی نظیر اگزوما، الوترا و جزیره هاربور هستند. با این حال همچنان امیدوار هستیم، چرا که رزروهای نو برای جزایر باهاما به طور کامل متوقف نشده است.

معاون مدیرکل وزارت گردشگری و حمل ونقل هوایی باهاما امیدوار است که با نزدیک شدن تعطیلات، گردشگران برای داشتن تعطیلاتی گرم در فصل زمستان، سفر به باهاما را در برنامه خود قرار دهند. او ناسائو را به خاطر فضای آرام بخش ساحلش، اگزوما را برای شنای خوک ها و قایق رانی و موج سواری سطح جهانی اش و جزیره هاربور و الوترا را برای خطوط ساحلی دیدنی اش به گردشگران پیشنهاد می نماید. ایناگوا و مایاگوانا نیز گزینه های کمتر شناخته شده تر را پیشکش گردشگران می نمایند.

طوفان سهمگین دوریان در تعطیلات روز کارگر به جزایری نظیر گرند باهاما و آباکو رسید و با بارش های سیل آسا و بادهای شدیدی که حدود 300 کیلومتر بر ساعت سرعت داشتند، خسارت های زیادی به جا گذاشت. در حال حاضر، علاوه بر فرودگاه بین المللی گرند باهاما و فرودگاه بین المللی مارش هاربر در آباکو که تعطیل شده اند، تفرجگاه های موجود در گرند باهاما و آباکو نیز با نزدیک شدن طوفان، تعطیل کردند و از آنجا که در حال ارزیابی خسارت ها هستند، هنوز فعالیت خود را از سر نگرفته اند.

منبع: کجارو / afar.com
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 11609

به "با وجود طوفان دوریان، بیشتر جزایر باهاما پذیرای گردشگران هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با وجود طوفان دوریان، بیشتر جزایر باهاما پذیرای گردشگران هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید