برترین جاذبه گردشگری اروپا یک زندان است

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، چه کسی فکرش را می کرد در لیستی که در آن برج ایفل پاریس ، کاخ باکینگهام لندن و کلوسئوم رم واقع شده است ، یک زندان ناشناخته در ایرلند عنوان برترین را به خود اختصاص دهد؟ در ادامه با دورونزدیک همراه باشید.

برترین جاذبه گردشگری اروپا یک زندان است

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید و شگفتی های جزیره آتشفشانی بالی را از نزدیک شاهد باشد.

خرید

تهران مشهد

تهران آنتالیا

در مراسم جایزه برترین مقاصد گردشگری دنیا که بخش مربوط به قاره اروپای آن در 30 سپتامبر برگزار گردید ، جزیره اسپایک (Spike Island) در جنوب غربی ایرلند ، که قبلا یک زندان بوده است ، بعنوان برترین جاذبه گردشگری اروپا در سال 2017 انتخاب شد.

شاید این جزیره و زندان پیشین برای بسیاری از گردشگرانی که خارج از ایرلند هستند نامی ناآشنا و ناشناخته باشد اما تاریخی جذاب و خواندنی دارد.

جزیره اسپایک ابتدا در قرن ششم بعنوان یک صومعه به دنیا آمد. سپس در اوایل قرن 18 به یک بنای نظامی تبدیل شد. اما در اواسط سالهای 1800 به یک دژ 24 هکتاری جهت محافظت در برابر مهاجمان تبدیل گشت. اما تاریخ این دژ ستاره ای اینجا به انتها نمی رسد بلکه بعدها بعنوان زندان از آن استفاده می گردد. زندانی که آن را آلکاترای ایرلند می نامیدند و تا سال 2004 بیش از 2300 زندانی را در خود نگه داشته است اما پس از سال 2004 ، زندانیان آن به مکان دیگری فرستاده شدند و این صومعه ، دژ نظامی و زندان ، متروکه باقی ماند.

بیش از یک دهه از رها شدن این سازه و جزیره گذشت تا در نهایت در سال 2016 ، با هزینه ای حدود 4.8 میلیون پوند ، بازسازی شده و درب های آن بعنوان یک سازه تاریخی بروی بازدیدنمایندگان باز شد. امروزه تورهای مختلفی گردشگران را با قایق به این جزیره می برند تا از سازه ستاره ای شکل که تاریخ مختلفی را در خود نگهداری می نماید دیدن نمایند. بخشی از این تور مربوط به سلولی می گردد که برای مجازات زندانیان انتخاب شده بود. جایی که آن را جهنم ایرلند می نامیدند و در آن خطرناک ترین زندانیان را نگهداری می کردند. آنها در این سلول با لباس هایی که از سر تا پا مشکی بود زنجیر می شدند و روی صورتشان نیز با پارچه ای مشکی پوشیده می شد و فقط چشمان آنها معین بود. بلیط تهران استانبول | بلیط استانبول تهران

حالا زمان آن رسیده تا یکی از ناشناخته های ایرلند در دنیا خودی نشان بدهد و منتظر بماند تا با برترین جاذبه های گردشگری سایر قاره ها به رقابت بپردازد. مراسم نهایی این رویداد که 29 اکتبر در ویتنام برگزار می گردد معین می نماید آیا این صومعه ، دژ نظامی ، زندان پیشین و موزه و سازه تاریخی امروز در ایرلند برترین جاذبه گردشگری دنیا در سال 2017 خواهد بود؟

منبع: دور و نزدیک
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1737

به "برترین جاذبه گردشگری اروپا یک زندان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاذبه گردشگری اروپا یک زندان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید