بگویید در هواپیما جایگاه کنار پنجره یا راهرو را انتخاب می کنید، تا بگوییم چه شخصیتی دارید!

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، جایگاه های هواپیما

از هر غریبه ای در خیابان که بپرسید از بین جایگاه های هواپیما کدام را انتخاب می نماید، قطعا با پاسخی سریع روبرو خواهید شد. هر کدام از جایگاه ها چه در کنار پنجره باشند و چه جایگاه های راهرویی، مزایا و معایب خود را دارند و اگر انتخاب آن ها همواره دست خودمان بود، ناخودآگاه نسبت به اولویت هایمان، یکی را به سرعت انتخاب می کردیم. شما چطور؟ آیا ترجیح می دهید بیرون را دیدن کنید و یا دلتان می خواهد هر موقع که خواستید بلند شوید بدون اینکه شخص دیگری اذیت گردد؟ با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص جایگاه های هواپیما با هم صحبت کنیم.

بگویید در هواپیما جایگاه کنار پنجره یا راهرو را انتخاب می کنید، تا بگوییم چه شخصیتی دارید!

کدام جایگاه را انتخاب می کنید؟

می توان گفت که پاسخ به این سوال اصلا نمی تواند خاکستری باشد؛ یا سیاه یا سفید! آن هایی که جایگاه های کنار پنجره را انتخاب می نمایند اصلا نمی توانند باور نمایند که کسی می تواند جایگاه راهرو را انتخاب کند و برعکس این قضیه هم کاملا وجود دارد. امتحان کنید! از فردی که در کنار شما است بپرسید که کدام جایگاه را می خواهند و نه تنها بدون فکر پاسخ می دهند بلکه به سرعت از خودشان می پرسند که چرا.

مارک وانهوناکر (Mark Vanhoenacker)، یک خلبان هواپیمایی بریتیش ایرویز و نویسنده کتاب چطور یک هواپیما فرود می آید، گفت: وقتی از دوستان می خواهم توصیف نمایند که کدام نوع از مسافران هوایی هستند؛ جایگاه های راهرو یا جایگاه های کنار پنجره، آنها معمولا با اعتماد به نفسی پاسخ می دهند که نشانه این است که از زمان اولی که آن ها سوار هواپیما شدند، متوجه شده اند که کدام یکی از جایگاه های هواپیما را دوست دارند.

البته هر کدام مزایا و معایب خود را دارند

  • جایگاه های کنار پنجره: آن ها یک جور حریم خصوصی دارند و البته منظره ها چشمگیر آن ها نیز شما را شیفته خود می نماید. اما می توان از معایب آن ها می توان به این موضوع اشاره نمود که در مواقعی که می خواهید به سرویس بهداشتی بروید، مدام باید شخص کناری را صدا کنید و یک جورهایی مزاحم او بشوید و دیگر اینکه وقتی می خواهید از هواپیما پیاده شوید، حتما باید منتظر بمانید که اشخاص کنار شما بفرایند تا شما هم بتوانید از جایگاه بیرون بروید.
  • جایگاه های راهرو: آن هایی که در این جایگاه ها می نشینند، هر موقع که دلشان بخواهند می ایستند و البته فضای بیشتری برای دراز کردن پایشان دارند. اما این عیب در آن ها هست که مثلا زمانی که تازه به خواب رفته اند، کنار دستی شان بخواهد که به سرویس بهداشتی برود و یا اینکه رفت و آمد داخل راهرو موجب اذیتشان گردد.

در این میان، در هواپیماهایی که سه ردیف دارند، یکی از بدترین جایگاه ها می تواند جایگاه وسط ردیف میانی باشد. مطمئنا با پرسیدن کدام جایگاه، هیچ کس این را انتخاب نمی نماید. یکی از برترین جایگاه های هواپیما نیز می تواند جایگاه جلویی باشد که اگر کنار پنجره می نشینید بدون ایجاد مزاحمت می توانید بیرون بروید.

خب حالا انتخاب تان، چه چیزی را در خصوص شما آشکار می سازد؟

اگر خیلی نخواهیم علمی راجع به این قضیه صحبت کنیم، بیشتر افراد ترجیحشان طبق 2 اولویت است: می خواهید بیدار کنید یا بیدار شوید؟ می خواهید ایجاد مزاحمت کنید یا کسی شما را آزرده کند؟ برخی از افراد هستند که اصلا نمی توانند حس این را تحمل نمایند که به خاطر شخصی دیگر باید از جای خود یک بار برای رفتن او و یک بار هم برای برگشت او، بلند شوند، اما افراد دیگری اصلا این قضیه برایشان مهم نیست.

دکتر بکی اسپلمن، روانشناس ارشد در کلینیک خصوصی درمانگاه هارلی، می گوید:

معمولا مسافرانی که جایگاه کنار پنجره انتخاب آن هاست، تمایل دارند که افراد را کنترل نمایند و معمولا زودتر هم آزرده و ناراحت می شوند. آن ها بعلاوه ترجیح می دهند که به اصطلاح در لانه خود فرو فرایند و برای خود باشند. آن هایی هم که جایگاه های راهرو را انتخاب می نمایند، معمولا ذات محتاط تری داشته، دیرتر ناراحت می شوند و نسبت به دیگران با ملاحظه تر رفتار می نمایند.

جو همینگز، روانشناس رفتاری نیز با نظر اسپلمن موافق است و می گوید:

انتخاب نمایندگان جایگاه کنار پنجره کمی خودخواهتر هستند و زمانی که با شخصی کاری داشته باشند، کمتر استرس می گیرند. افرادی که جایگاه راهرو را انتخاب می نمایند، اغلب بیشتر اجتماعی هستند و افراد تابع تری هستند. آن ها معمولا از آن دسته مسافرانی هستند که در هواپیما خوابشان نمی برد و نمی توانند آرام باشند.

در رابطه با جایگاه های هواپیما بحث های زیادی می گردد زیرا هر شخصی دوست دارد که در جایگاه مورد علاقه خود بنشیند. این را هم اضافه کنیم که تاخیرات زیادی در باجه ورودی هواپیما در بحث سر اینکه مثلا من نمی خواهم جایگاه ام کنار پنجره باشد، اتفاق می افتد؛ زیرا برخی از افراد هستند که هیچ جوره نمی توانند انتخابشان را عوض نمایند.

آمار: کدام جایگاه محبوب تر است؟

طبق گفته تحلیلگر ایرلاین ویکلی، ست کاپلان، انتخاب ها تقریبا با هم برابرند. او اینگونه گفته است: براساس آمار یک شرکت هواپیمایی ناشناس، این توزیع به طرز بسیار قابل توجهی برابر است. در آمارهای هواپیمایی، انتخاب جایگاه های کنار پنجره تنها 1 درصد بالاتر است.

طبق مطالعه دیگری از Expedia در سال 2014، نشان داده شد که 55 درصد از مشتریان آن ها جایگاه کنار پنجره را ترجیح می دادند و 45 درصد مابقی تمایل به جایگاه های راهرو داشتند. در سال 2016، تحقیقات تکمیلی این شرکت نشان داد که 34 درصد از مسافران حاضرند با پرداخت مبلغ اضافه تری، جایگاه کنار پنجره را انتخاب نمایند و از میان دوستداران جایگاه راهرو، تنها 15 درصد حاضرند که بابت آن، مبلغ مجزایی را بپردازند.

گزارش Quartz نیز تقریبا چنین نتایج مشابهی را منتشر کرد که در میان جایگاه های هواپیما بالای 50 درصد از مسافران، جایگاه کنار پنجره را ترجیح می دهند. نکته جالب دیگر این است که در میان افرادی که جایگاه های راهرو را انتخاب می نمایند، تعداد مردان بیشتر زنان است.

نتیجه گیری: با اینکه این آمار جای کار بیشتری داشته و از علم دقیق فاصله زیادی دارد، اما به طور کلی می توان نتیجه گرفت که جایگاه های کنار پنجره در میان مسافران شرکت های هواپیمایی، از محبوبیت بالاتری برخوردارند؛ البته این تفاوت بسیار ناچیز است.

منبع: telegraph.co.uk

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 11406

به "بگویید در هواپیما جایگاه کنار پنجره یا راهرو را انتخاب می کنید، تا بگوییم چه شخصیتی دارید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بگویید در هواپیما جایگاه کنار پنجره یا راهرو را انتخاب می کنید، تا بگوییم چه شخصیتی دارید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید