تاکسی هوایی برقی با سبک ترین سیستم انتقال قدرت دنیا ساخته می گردد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، شرکت انگلیسی بریستو با همکاری ورتیکال آئرواسپیس و رولزرویس مشغول توسعه یک هواپیمای عمودپرواز برقی هستند.

تاکسی هوایی برقی با سبک ترین سیستم انتقال قدرت دنیا ساخته می گردد

این وسیله نقلیه هوایی نو می تواند با حداکثر سرعت 321 کیلومتر برساعت حرکت کند و علاوه بر کم سروصدا بودن هنگام پرواز، گازهای گلخانه ای هم فراوری نمی نماید.

محصول همکاری این 3 شرکت VA-X4 نام دارد و از فناوری های پیشرفته استفاده می نماید. شرکت ورتیکال آئرواسپیس ادعا می نماید این هواپیما 100 بار کم سروصدا تر از یک بالگرد معمولی است. هرچند درباره این هواپیمای برقی توضیحات زیادی داده نشده است.

این همکاری یکی از موارد متعدد نوآوری شرکت رولزرویس است. این شرکت هم اکنون مشغول توسعه سریع ترین هواپیمای برقی دنیا است و علاوه بر آن میخواهد یک راکتور هسته ای برای استخراج از ماه و مریخ بسازد.

اما همکاری سه شرکت مذکور برای توسعه سبک ترین و ایمن ترین سیستم انتقال قدرت است.

طبق گزارشی دیگر شرکت های آمریکن ایرلاینز، ویرجین آتلانتیک و آولون هلدینگز از هم اکنون پیش سفارش برای VA-X4 ثبت نموده اند.

قرار است نخستین پرواز آزمایشی آن در خاتمه امسال میلادی انجام گردد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، تاکسی هوایی مذکور از 2024 آماده عملیات های تجاری خواهد بود. این هواپیما ظرفیت 4 سرنشین و یک خلبان را دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 9668

به "تاکسی هوایی برقی با سبک ترین سیستم انتقال قدرت دنیا ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکسی هوایی برقی با سبک ترین سیستم انتقال قدرت دنیا ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید