تسلیحات نظامی جدید روسیه کابوسی برای آمریکا و ناتو

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به نوشته یک نشریه چینی، موشک های بالستیک قاره پیمای سارمات روسیه با برد پرواز 18 هزار کیلومتر و قدرت حمل 16 کلاهک هسته ای که قادر به نابودی سرزمینی به مساحت تکزاس یا فرانسه است، کابوسی برای آمریکا و ناتو خواهد بود.

تسلیحات نظامی جدید روسیه کابوسی برای آمریکا و ناتو

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، نشریه Sina چاپ پکن در گزارشی نوشته است: ظهور موشک های بالستیک قاره پیمای سارمات در نیروهای مسلح روسیه، می تواند مسائل بسیار زیادی برای آمریکا و ناتو بوجود آورد. نویسنده این گزارش یادآور شده است، آزمایش این موشک دیگر در مراحل پایانی آن قرار گرفته است و در سال 2020 قرار است به بهره برداری برسد.

به نوشته این نشریه چینی، سامانه موشکی سارمات برای جایگزین شدن موشک های پی-36 وایود در نظر گرفته شده است. برد پرواز این موشک های جدید قاره پیما 18 هزار کیلومتر بوده و قادر است 16 کلاهک رزمی هسته ای را حمل کند که برای نابودی سرزمینی به اندازه مساحت کل ایالت تکزاس آمریکا یا کل خاک فرانسه کافی است.

در این گزارش همچنین به سامانه های موشکی مافوق صوت آوانگارد اشاره شده که رهبری در مسابقه تسلیحاتی مافوق صوت را به روسیه هدیه کرده و آمریکا و ناتو را مجبور به تجدید نظر کامل در راهکار دفاعی خود کرده است.

سامارت، یک سامانه راهبردی نسل پنجم از موشک های بالستیک سنگین قاره پیماست. تفاوت اصلی آن با سامانه های موشکی موجود در آن است که این موشک می تواند کلاهک های خود را در طول راستا پرواز تحویل دهد و به خاطر این ویژگی هیچ سامانه دفاع ضدموشکی در جهان عملاً نمی تواند آن را رهگیری کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1516

به "تسلیحات نظامی جدید روسیه کابوسی برای آمریکا و ناتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلیحات نظامی جدید روسیه کابوسی برای آمریکا و ناتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید