توفان اثر تاریخی آمریکا را به کانادا برده است!

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، آثار تاریخی آمریکا

در خبری که در سایت های خبری درج شده حاکی از آن است که یکی از آثار تاریخی آمریکا بوسیله باد به کانادا انتقال یافت.

توفان اثر تاریخی آمریکا را به کانادا برده است!

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرگزاری ها، از چهار ساختمان چوبی مجموعه شیلاتی مک کوردی یکی از آثار تاریخی آمریکا در زمان وقوع توفان هفته گذشته به داخل آب افتاده و در حالی که در آب شناور بود به سمت کشور کانادا در حرکت بود.

بنای قدیمی آمریکا در آب

خبر گزاری ها می گویند یکی از چهار ساختمان چوبی مجموعه شیلاتی مک کوردی در زمان وقوع توفان هفته پیش بروی آب افتاد و به سمت کانادا حرکت کرد. گزارش ها حاکی از آن است که توفان زمستانی که هفته پیش در آمریکا رخ داد در جریان آن یک بنای تاریخی که جزء آثار باستانی آمریکا در شمال این کشور به حساب می آید به بخش کانادایی اقیانوس اطلس و در حد فاصل ایالت نیو برانزویک و استان مین توسط آب کشانده شد که موجب بروز تنش و کشمکش بر سر این موضوع بین دو کشور کانادا و آمریکا شده و بحث بر سر چگونگی بازگرداندن و انتقال بقایای این بنای تاریخی بین دو همسایه در گرفته است.

این بنا که یک بنای قدیمی فرآوری شیلات است، به عنوان قدیمی ترین بنای سالم در نوع خود است. این بنا از ابتدای قرن بیستم تا دهه 90 میلادی جهت اموری بکار می رفته که صیادی و فرآوری محصولات دریایی در آن صورت می گرفت ولی پس از این تاریخ یک موسسه خصوصی مالکیت آن را بر عهده گرفت و به صورت یک موزه صیادی برای بازدید عموم در آمد.

این بنای تاریخی در ساحل لوبک ایالت مین این کشور قرار داشت و مسئولان میراث فرهنگی آمریکا این بنا را در فهرست میراث فرهنگی این کشور به ثبت رسانده بودند.

در خبرهای درج شده که از چگونگی سقوط و شرایط این بنا در روز حادثه می گویند آمده است، در جریان یک توفان شدید زمستانی در هفته گذشته که در شرق و شمال شرق آمریکا اتفاق افتاده بنای مذکور بعد از فرو ریختن پایه هایش به داخل آب سقوط کرد و به حالت شناور در آب به سمت جزیره کمپوبلو در قسمت کانادایی اقیانوس اطلس از این نقطه حرکت کرد.

این بنا همچنان که گفته شد مسئولیت نگهداری آن با یک موسسه خصوصی است که مسئولان و مدیران این موسسه غیردولتی نگهدارنده از بنا برای جمع آوری بقایای بازمانده از این اثر تاریخی اعلام آمادگی کردند اما طرف کانادایی در مقابل اعلام نموده که اول می بایست مراحل قانونی این عملیات اجرا گردد تا اقدامات بعدی در جهت انتقال این بنا صورت گیرد.

راچل روبر، مدیر انجمن غیردولتی مک کوردی طی اظهاراتی ادعا می نماید که در چنین شرایطی برخی از سود جویان و فرصت طلبان سرقت اموال تاریخی با تیشه و اره بقایای این اثر تاریخی را مورد آسیب قرار داده و به جان این اثر افتاده و در جهت تخریب آن دست به اقداماتی زدند که همین امر موجب ایجاد افزایش نگرانی مسئولان فرهنگی نسبت به تخریب و آسیب دیدن بیشتر این بنای تاریخی شده است.

در مقابل اما، این اظهار نظرها و ادعاها مطابق میل مقامات کانادایی نیست و این مقامات مسئول کشور کانادا با گله مندی و ناخشنودی اعلام کردند که این ادعای مسئولان موسسه خصوصی آمریکایی توهین آشکار و اهانت مستقیم به ساکنان جزیره کمپوبلو کانادا است.

همچنین درباره چگونگی و میزان تخریب این اثر آمده است که بخش مهمی از سقف بنا که جزء آثار تاریخی آمریکا است و همچنین کف آن از این توفان ویرانگر جان سالم به در برده است، از دیگر قسمت هایی که از این بنای با ارزش تاریخی آمریکایی سالم مانده شومینه و دیوارهای جانبی بنا است.

به گفته یکی از مقام های کانادایی به خبر گزاری ها، مقامات کانادایی در روز هشتم ژانویه از این خبر آگاه شدند و در جریان این موضوع قرار دریافتد که از همان زمان هماهنگی هایی در جهت رسیدگی به این موضوع و اقداماتی برای آغاز عملیات بازگرداندن بقایای این اثر تاریخی اجرا شده و مسئولان کانادایی همچنان تا انجام کامل این موضوع مشغول رسیدگی به آن می باشند. در خبری که از مقامات مسئول در این زمینه در خبرگزاری ها درج شده است حاکی از آن است که قرار شده یک تیم مشرک پیمان کاری بین کانادا و آمریکا این عملیات را بر عهده گرفته و از روز 17 ژانویه امسال این عملیات آغاز گردد.

همچنین در خبر دیگری پیرامون این موضوع آمده است که این موضوع و تنش های ایجاد شده تا به حدی رسیده که یکی از مقام های شهر لوبک آمریکا به نام کارل دنیسون، به نیابت از مسئولان آمریکایی از خانم روبر عذر خواهی نموده و بیان نموده که قصد مسئولان کشورش رنجاندن و اهانت به آنان نبوده و اگر این اظهارات و گفته ها سبب رنجش همسایگان کانادایی شهر لوبک شده، او از این بابت از همه آنها و کسانی که از این بابت خاطر آزرده شده اند پوزش می خواهد. خانم روبر هم بعد از اوج دریافت تنش ها بین دو کشور بر سر انتقال یکی از آثار تاریخی آمریکا عذرخواهی خود را اعلام نموده است.

خبر توفان آمریکا و حرکت و انتقال یکی از آثار تاریخی آمریکا بوسیله آب به کانادا یکی از مهمترین خبرهای خبر گزاری ها بوده که توجه محققان و باستان شناسان و مسئولان ذی ربط را به خود جلب نموده و اظهار نظرهای متفاوتی در این زمینه داشتند.

حالا این اتفاق عجیب در این کشور به یک سوژه خبری تبدیل شده است. به هر حال میراث فرهنگی هر کشوری به همان کشور تعلق دارد و نه دیگران؛ در سال های اخیر کشورهای دچار بحران داخلی و نا امنی فرهنگی و اجتماعی به جای آنکه میراث شان در کشور خودشان حفظ گردد به بهانه های گوناگون توسط دیگران به کشورهایی مثل آمریکا و جاهای دیگر انتقال داده شده و آثار تاریخی کشورهایی مثل عراق و سوریه به خارج از این کشورها برده شد. باید دید در آینده چه پیش می آید و این موضوع همچنان تکرار می گردد؟ اما در هر حال آمریکا که میراث می گرفتی همه عمر دید که چگونه آب میراثش گرفت!

منبع: الی گشت
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2266

به "توفان اثر تاریخی آمریکا را به کانادا برده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توفان اثر تاریخی آمریکا را به کانادا برده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید