توقف مسابقه فوتبال به دلیل نژادپرستی و تقلید صدای میمون (

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، پروتکل فیفا خواهان اعلام رسمی استادیوم ها برای انتها دادن به رفتار نژادپرستانه در فوتبال است.

توقف مسابقه فوتبال به دلیل نژادپرستی و تقلید صدای میمون (

پروتکل تبعیض نژادی فیفا (فدراسیون جهانی فوتبال) برای اولین بار در لیگ برتر انگلستان اجرایی شد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسوشیتددپرس، این پروتکل در روز یکشنبه و در شهرآورد دو تیم لندنی تاتنهام و چلسی عملیاتی شد.

دلیل این اقدام گزارش رفتار نژاپرستانه تماشاچیان علیه آنتونیو رودیگر بازیکن آفریقایی تبار تیم چلسی است.

آنتونیو تیلور داور بازی تاتنهام و چلسی و برخی از بازیکنان دو تیم- آنها در حال نشان دادن محلی هستند که صدایی نژادپرستانه شنیده شد/ عکس: خبرگزاری فرانسه

این اتفاق در نیمه دوم و دقیقه 62 پس از برخورد اتفاقی شوت رودیگر به قفسه سینه سون هونگ مین بازیکن تیم تاتنهام و درگیری مختصر دو بازیکن بازیکن کره جنوبی تاتنهام رخ داد. این بازیکن پس از این اتفاق با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد.

سون هیونگ مین در اواسط نیمه دوم و با حرکتی عجیب از زمین اخراج شد. این بازیکن که در کورس با آنتونی رودیگر زمین خورده بود، با لگد به شکم مدافع آلمانی چلسی زد و در نهایت با کارت قرمز داور روبرو شد. سون هیونگ مین در ابتدا مدعی شد رودیگر تمارض کرده، اما داور بعد از بازبینی صحنه نظر متفاوتی داشت و ستاره کره ای تاتنهام را از زمین اخراج کرد.

لحظه اخراج سونگ هون مین با کارت قرمز داور در بازی تاتنهام- چلسی/ عکس: خبرگزاری فرانسه

پس از این اتفاق، رودیگر رنگین پوست در دقیقه 63 بازی در حرکتی اعتراضی دستان خود را زیر بغل خود قرار داد و ژست یک میمون را به خود گرفت.

سان هونگ مین بازیکن تیم تانتهام پس از درگیری با بازیکن سیاهپوست چلسی با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد/ عکس: خبرگزاری فرانسه

سزار آزپیلیکوئتا کاپیتان تیم چلسی در این باره گفت: او صدای میمون را از میان جمعیت شنید و به همین دلیل این موضوع را به آنتونیو تیلور داور بازی گزارش داد.

شادی رودیگر و دو همبازی سیاهپوستش در تیم چلسی به خاطر پیروزی 2 بر هیچ در برابر تاتنهام/ عکس: استاندارد

آزپیلیکوئتا در این باره گفت: ما به چنین رفتارهایی آگاه و از تکرار آن نگران هستیم. ما باید با یکدیگر جلوی آن را بگیریم. امیدواریم همه چیز شفاف شده و نمونه چنین رفتارهایی هر چه سریعتر ریشه کن شود. این موضوع نه تنها در فوتبال بلکه در زندگی روزمره نیز مهم است.

جنبش و بنیاد مبارزه با نژادپرستی و تبعیض در فوتبال به نام اخراجش کن (Kick It Out) داور این مسابقه را به دلیل اجرای پروتکل ضد نژادپرستی فیفا تحسین کرد. داور بازی از گوینده ورزشگاه خواست تا تماشاگران را از رفتارهای تبعیض آمیز و نژادپرستانه بازدارد.

(Kick It Out) بنیاد مبارزه با نژادپرستی و تبعیض در فوتبال است و تحت حمایت فیفا قرار گرفته است.

تونی رودیگر با قرار دادن دست های خود در زیر بغل و نشان دادن ژست میمون به داور نشان داد که مورد آزار نژادپرستانه قرار گرفته است. این اتفاق در شهرآورد دو تیم لندنی تاتنهام و چلسی رخ داد. عکس: اسکای اسپورت

این بنیاد پیشنهاد کرد در چنین مواقعی پروتکل فیفا برای دو تا سه بار در ورزشگاه تکرار شود. در صورت ادامه چنین وضعیتی مسابقه برای دقایقی تعلیق و بازیکنان به رخت کن بازگردند. در صورت ادامه این رفتارها مسابقه کنسل شود.

با این وجود تکرار اقدامات نژادپرستی در این بازی هنوز تعیین نشده است.

خوزه مورینیو مدیر تاتنهام در این باره گفت: من پیروی داور از پروتکل فیفا را دیدم. او پیش داور چهارم، من و فرانک لمپارد مربی چلسی آمد و در مورد اتفاقات توضیح داد.

پروتکل فیفا خواهان اعلام رسمی ورزشگاه ها برای پایان دادن به رفتار نژادپرستانه در فوتبال است.

--

بیشتر بخوانید:

بلغارستان: استعفای رئیس فدراسیون فوتبال به خاطر توهین نژادپرستانه

حاشیه های یک بازی؛ وقتی رفتارهای نژادپرستانه بر مستطیل سبز سایه انداخت

رئیس یوفا: تلاش ها برای مبارزه با نژادپرستی کافی نیست

--

منبع: عصر ایران
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1754

به "توقف مسابقه فوتبال به دلیل نژادپرستی و تقلید صدای میمون (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف مسابقه فوتبال به دلیل نژادپرستی و تقلید صدای میمون ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید