خبرنگاران بیش از 53 میلیارد تومان برای جبران خسارات زلزله سمیرم اختصاص یافت

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، اصفهان - خبرنگاران - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اختصاص 53 میلیارد و 455 میلیون تومان اعتبار برای بازسازی مناطق خسارت دیده از زلزله 29 بهمن در شهرستان سمیرم اطلاع داد.

خبرنگاران بیش از 53 میلیارد تومان برای جبران خسارات زلزله سمیرم اختصاص یافت

منصور شیشه فروش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: براساس مصوبه سوم اسفند هیات وزیران برای بازسازی بخش های خسارت دیده از زلزله در منطقه پادنا و پادنای علیا شهرستان سمیرم؛ 36 میلیارد و 550 میلیون تومان تسهیلات کم بهره بانکی تخصیص یافت.

وی اضافه نمود: همچنین 16 میلیارد و 900 میلیون تومان یاری های بلاعوض و پنج میلیارد تومان نیز برای بازسازی تاسیسات زیربنایی منطقه اختصاص یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه نمود: این اعتبارات با تشکیل پرونده ساخت و ساز برای هر واحد آسیب دیده توسط بنیاد مسکن و به وسیله شبکه بانکی اختصاص می یابد.

وی گفت: برای بازسازی هر واحد مسکونی آسیب دیده شهری و روستایی تا سقف 20 میلیون تومان یاری بلاعوض و برای احداث هر واحد شهری 100 میلیون تومان تسهیلات بانکی و برای هر واحد روستایی 80 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

شیشه فروش اضافه نمود: برای تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی و تجاری ناشی از زلزله به هر واحد مسکونی 15 میلیون تومان تسهیلات بانکی اختصاص خواهد یافت.

وی یادآور شد: بر اثر وقوع زلزله 29 اسفند در بخش پادنا و پادنای علیای سمیرم به 572 واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت وارد شد که از این تعداد 418 واحد مسکونی در روستاها و 154 واحد در سه شهر این منطقه واقع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه نمود: در این رابطه به منظور هماهنگی در اجرای به موقع بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی خسارت دیده، ستاد بازسازی در بنیاد مسکن سمیرم و ستاد فرعی در بخش پادنا تشکیل شده است.

وی اضافه نمود: برای انجام مراحل اسکان موقت بازسازی، تشکیل پرونده اعطای تسهیلات، صدور پروانه، آواربرداری و آغاز بازسازی ها با همکاری مالکان، بانک ها، شهرداری ها و بخشداری ها برنامه ریزی می گردد.

زلزله ای به بزرگی 5.6 دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 22 و 5 دقیقه شامگاه چهارشنبه شهرهای یاسوج و سی سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد و همچنین بخش ها و مناطقی از جنوب استان اصفهان در شهرستان سمیرم و دامنه های ارتفاعات دنا در این خطه را لرزاند.

شهرستان سمیرم در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 7500

به "خبرنگاران بیش از 53 میلیارد تومان برای جبران خسارات زلزله سمیرم اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 53 میلیارد تومان برای جبران خسارات زلزله سمیرم اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید