آشنایی با دریاچه نمک Chaka چین

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، چین پر از جذابیت های تاریخی و طبیعی است و این امر باعث شده گردشگران حسابی بهانه هایی برای گردش و تفریح و دشاته باشند یکی از زیبایی ها که ارزش دیدن دارد دریاچه نمک Chaka چین است که در اصل یک فلات عظیم نمکی است که در دنیا کم نظیر میباشد، در ادامه با ویژگی های این جاذبه طبیعی آشنا خواهیم شد.

آشنایی با دریاچه نمک Chaka چین

یکی از جاذبه هایی که در تور چین خواهید دید، دریاچه نمک Chaka است که در روستایی به همین نام در شهرستان Wulan در شمال غربی استان Qinghai کشور چین واقع شده و یکی از زیباترین دریاچه های نمک در سراسر دنیا محسوب می شود.

چاکا در اصل یک فلات عظیم نمکی است که حدود 9 کیلومتر طول و 15 کیلومتر عرض دارد و با یک لایه باریک از نمک پوشیده شده. در طول فصل های خشک، این دریاچه بسیار کوچک تر از اندازه اصلی خود می شود و در روزهای بارانی دوباره به سایز واقعی اش بر می گردد.

دریاچه یاد شده عمق بسیار کمی دارد که در برخی از قسمت ها حتی به قوزک پا هم نمی رسد. به همین لحاظ گردشگران می توانند با خیال آسوده روی آن راه بروند. برخی اوقات، وقتی آسمان کاملا آبی است و ابرها خیلی زیبا در دلش جای گرفته اند، تصویر آن در دریاچه منعکس شده و چشم انداز فوق‌العاده زیبایی از خود بر جای می گذارد.

زمینی که این دریاچه نمک در آن واقع شده، در گذشته دریای کم عمقی بوده و حرکات تکتونیک زمین این بخش را بیش از 3 هزار متر بالاتر آورده تا اینکه این فلات گسترده شکل گرفته است. حجم کوچکی از آب دریا که در این فلات باقی مانده بوده، به مرور زمان به دریاچه نمک تغییر هویت داده و ذریاچه مورد بحث را شکل داده است.

بیشتر حجم نمک این دریاچه از آب باران و رودخانه های فصلی جمع شده و به مرور زمان به درجه شوری آنها افزوده شده. در حال حاضر، بیش از 5 متر نمک در دریاچه Chaka وجود دارد.

شاید بد نباشد بدانید که دریاچه نمک Qaidam Basin بیش از 3 هزار سال قدمت دارد. در طول حکومت دودمان Han Dynasty در چین، مردم محلی قوم Qiang نمک روزانه خود را از این دریاچه تامین می نمودند. نمک همچنین از مناطق دیگر همانند دریاچه Xian که در حال حاضر به دریاچه Qinghai موسوم است، تهیه می شد و امروزه به جاذبه مهمی برای گردشگران تور چین تبدیل شده است.

انتشار: 27 فروردین 1398 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 193

به "آشنایی با دریاچه نمک Chaka چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با دریاچه نمک Chaka چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید