در ایتالیا پیاده روی کنید و از زیبایی ها لذت ببرید

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، پیاده روی در ایتالیا

پیاده روی یکی از کارهایی است که بسیاری از افراد از آن لذت می برند. اینکه در کجا پیاده روی کنید می تواند در لذت پیاده روی تان تاثیر گذار باشد. در اینجا نگاهی داریم به مکان هایی در ایتالیا که می توانید از پیاده روی در آن ها لذت ببرید. با خبرنگاران همراه باشید:

در ایتالیا پیاده روی کنید و از زیبایی ها لذت ببرید

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

پیاده روی در ساردینیا (sardinia)

چشم اندازهای زیبا و سواحل رویایی جزیره ساردینیای ایتالیا، یکی از زیباترین و رویایی ترین سواحل و مکان های دیدنی در اروپا است که کمتر شناخته شده است. بسیاری از بهترین راستاهای کوهنوردی در کوه های مرکزی این منطقه معروف به Barbagia است. رویایی ترین بخش، سفر به منطقه Gola Su Gorropu است که معروف به گرند کنیون (Grand Canyon) اروپاست. این دره 426 متر عمق و 8 کیلومتر طول دارد و رودخانه Rio Flumineddu در آن جاری است. این سفر یک روز کامل وقت احتیاج دارد تا از کوه های آهکی بالا بروید و از بالای صخره از مناظر دریای آبی لذت ببرید. آژانس های Cooperativa Gorropu و Cooperativa Goloritzè تورهای پیاده روی برای این مناطق وسایر مناطق دیگر برپا می نماید. در قسمت شمالی ساردینا صخره های گرانیتی وجود دارند که در اثر فرسایش باد به شکل های مختلف در آمده اند. با کوه پیمایی در راستا Isola Rossa، Santa Teresa، Monte Limbara ، Costa Smeralda می توانید از مناظر زیبای کوهستانی و ساحلی، سایت های باستانی و این سنگ های دیدنی بازدید کنید. در پارک پورتو کنته(Porto Conte)می توانید خلیج پورتو کنته در ساحل غربی نزدیک Alghero را ببینید و با بالا رفتن از تپه 437 متری Monte Doglia یک چشم انداز 360 درجه از مناظر اطراف داشته باشید. شما با حضور در این مکان های طبیعی و پارک های دیدنی می توانید لحظات خوش و بی نظیری را همراه با دیدار از مناظری که شادید در عمرتان یا آن را ندیده و یا کمتر دیده باشید، تجربه کنید.

قدم زدن در رم باستان

با وجود همه سایت های باستانی که در رم برای بازدید وجود دارد، حیف است که رم را بدون تجربه حس واقعی زندگی در یک شهر باستانی ترک کنید. تور داخلی مناطق دیدنی شما را بیشتر به اعماق تاریخ می برد. یکی از بهترین مکان ها برای این کار کولوسئوم (Colosseum) است که به تازگی برای بازدید علاقه مندان از مناطق زیر زمینی باز شده است و باید از قبل رزرو کنید. راهنما در باره پیچ و خم تونل ها، راهرو ها، سلول های زیرزمینی شرح می دهد و از نزدیک محلی را که گلادیاتورها و حیوانات وحشی منتظر می شدند تا با یکدیگر روبرو شوند را می بینید. قسمتی که سرداب نامیده می گردد محل نگهداری شیر، پلنگ ، خرس و فیل هایی بوده است که در جنگ از آنها استفاده می کردند و آنها را در قفس نگه می داشتند و بعد ها برده ها آنها را به محوطه آمفی تاتر می آوردند. با قرار دریافت در این فضاها ناخودآگاه احساسی از ترس و هیجان شما را به سمت خود می کشاند و به راحتی می توانید در ذهن تان بودن آن حیوانات را در آن محل تجسم کنید. در تورهای داخلی از بخش گلادیاتورها و تماشاچیان نیز بازدید می کنید. تورهای دیگر شامل گشت درفوروم (Forum) و تپه پالاتین(Palatine Hill) نیز می گردد.

برای اینکه کاملاً با فضای رم باستان آشنا شوید، در تور آموزش های دوساعته گلادیاتوری ثبت نام کنید. در اینجا در یک فضای بازسازی شده از رم باستان، به شما طرز استفاده از سلاح های مورد استفاده گلادیاتورها آموزش داده می گردد. در حین آموزش اصول شمشیر زنی باید لباس سنتی و کمربند و دستکش چرم بپوشید. برای بچه ها هم آموزش هایی در نظر گرفته شده است که مطمئناً یکی از خاطره انگیز ترین تجربه های رومی آنها خواهد بود و در آخر هم به آنها یک گواهینامه برای یادگاری داده می گردد.

آدرس: Via Appia Antica شماره 18 ، رم.

پیاده روی در Cinque Terre

پیمودن پنج شهر Cinque Terre ایتالیا، برای لذت بردن از مناظر زیبا، دیدن روستاها و راستا صخره ای که آنها را به هم متصل می نماید، کار بسیار دشواری است. راستا 12 کیلومتری Sentiero Azzurro از Monterosso تا Riomaggiore است، اما این راستا تقسیم بندی شده است و می توانید به راحتی از یک شهر به شهر بعدی بروید و برگردید و یا با قطار جابه جا شوید. پیاده روی در این راستا احتیاج به استقامت، کفش های مناسب و نترسیدن از ارتفاع دارد، چون در برخی قسمت های راستا به صخره های عمودی بالای دریا میرسیم که هیچ حفاظ و نرده ای هم ندارند. برای تجربه کردن Cinque Terre بدون پوتین و سرگیجه ، می توانید کوتاه ترین و محبوب ترین بخش این راستا یعنی Via dellAmore به طول 2 کیلومتر را بپیمایید ، که حد فاصل Riomaggiore و Manarola است.

راستا خلوت تر و نسبتاً راحت دیگری نیز وجود دارد که به همان اندازه است و ح دفاصل مانارولا به کورنیلیا است، اما پیمودن این راستا کمی بیشتر طول می کشد. راه بین کورنیلیا و ورنازا دو برابر طول می کشد و بعد از عبور از یک شیب تند، به مرتفع ترین نقطه راستا می رسد و از میان باغ های زیتون و مناظر بسیار زیبا می گذرد. طولانی ترین و سخت ترین و سرگیجه آورترین بخش راستا، راستا باریک بین ورنازا و مونته روسو است. در اینجا می توانید یک چشم انداز وسیع و پانورامایی از پنج شهر را داشته باشید و اغلب افراد کمتری در این راستا رفت و آمد می نمایند. بهار و پاییز بهترین موقع برای فرار از آفتاب سوزان و شلوغی رفت و آمد هاست و اگر در تابستان به این راستا می آیید، صبح زود آغاز به پیاده روی کنید. در ایستگاه های موجود نقشه تهیه کنید و از شرایط ادامه راستا با خبر شوید.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 915

به "در ایتالیا پیاده روی کنید و از زیبایی ها لذت ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در ایتالیا پیاده روی کنید و از زیبایی ها لذت ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید