دهه کرامت فرصتی برای جستجوی خورشید

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، کتاب در جستجوی خورشید، فرصتی را برای بازشناسی یاران، راویان و همراهان امام رضا (ع) فراهم نموده است.

دهه کرامت فرصتی برای جستجوی خورشید

به گزارش خبرنگار از ،کتاب در جستجوی خورشید به قلم مهدی غلامعلی در انتشارات به نشر با دو هزار نسخه، علاقمندان پژوهش در زندگی امام رضا (ع) را وا می دارد تا به ابعاد مختلفی از جمله بازشناسی یاران و راویان آن حضرت بپردازند.

در این کتاب آمده است؛ سی و پنج سال از عمر پربرکت علی بن موسی الرضا (ع) سپری شده بود که به سوگ پدر نشست و از همان سال 183 هـ. ق عهده دار امامت شیعه شد. شیعیان تا سال 203 هـ. ق که آن حضرت در طوس به شهادت رسید، از امامت ایشان برخوردار بودند.

امام هشتم، در دوره بیست ساله امامت خویش، هفده سال را در مدینه و حدود دو سال و نیم را در خراسان سپری کردند. این دوران همزمان با حاکمیت هارون الرشید، امین و مأمون بود. هارون و مأمون را می توان از مشهورترین خلفای عباسی دانست.

هارون به کمک وزیران توانمند برمکی، مقتدرانه توانست آرامش نسبی را بر مناطق اسلامی حاکم کند و با رصد دقیق، هر مخالفی را به شدت سرکوب کند، بی تردید در یک حکومت کاملاً نظامی و دیکتاتوری، زندگی یک گروه عقیدتی مخالف مانند علویان، بسیار سخت بود و بیش از همه، حرکت های پیشوای شیعیان، یعنی امام کاظم (ع) نیز به شدت کنترل می شد.

این کتاب را می توانید از www.Behnashr.com و فروشگاه های کتاب به نشر انتشارات آستان قدس رضوی تهیه کنید.

/ف. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 3673

به "دهه کرامت فرصتی برای جستجوی خورشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهه کرامت فرصتی برای جستجوی خورشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید