رکورد سرعت 6G در آزمایشگاهی از چین شکسته شد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، یک آزمایشگاه چینی مدعی شده به بالاترین سرعت انتقال اطلاعات روی شبکه های نسل ششم موبایل دست پیدا نموده است. این آزمایشگاه از سرعت 206.25 گیگابیت بر ثانیه در محیط آزمایشگاهی و روی یک باند فرکانسی تراهزتر صحبت می نماید.

رکورد سرعت 6G در آزمایشگاهی از چین شکسته شد

موسسه دولتی Purple Mountain Laboratories در اطلاعیه خود می گوید گروهی از محققان این شرکت به رهبری یو شیائوهو توانستند با فناوری 6G رکورد سرعت اینترنت جهان را بکشنند. این موسسه می گوید در شرایط آزمایشگاهی و در باند فرکانسی 300 گیگاهرتز تا 3 تراهزتر به سرعت 2.6.25 گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کند. این باندهای فرکانسی، زیربنای نسل بعدی شبکه های موبایل هستند.

این موسسه دولتی با حمایت و بودجه دولت چین و همکاری شرکت مخابراتی چاینا موبایل و دانشگاه فودان روی نسل ششم شبکه های مخابراتی کار می نماید. مدت ها است چینی ها در حال مطالعه و توسعه 6G هستند؛ آن هم در حالتی که هنوز هیچ استاندارد و پروتکل معینی برای شبکه های 6G معین و تصویب نشده است.

هم اکنون، و تقریبا سال گذشته همین روزها، خود را به آسمان پرتاب کردند. شرکت های چینی مانند هواوی به شدت دارند روی 6G کار نموده و می خواهند همچون 5G حکمرانی و فناوری غالب در این زمینه باشند تا بتوانند بر دیگر کشورها حکومت فناورانه داشته و قدرت مطلق گردند.

جهان هنوز درگیر پیاده سازی فناوری های 5G است و هنوز بسیاری از کشورها از جمله ایران، یک شبکه 5G برای دسترسی عموم مردم ندارند. در شبکه های 5G سرعت اینترنت تا 20 برابر بیشتر شده و به کمترین حد خود از نظر تاخیر می رسد. هنوز بسیاری از مردم و حتی صنایع درک درستی از 5G ندارند و نمی دانند چه دستاوردهای بزرگی برایشان خواهد داشت. البته، هنوز کشوری هم نتوانسته 5G ایده آلی که به صورت تئوری در استانداردها ازش صحبت می گردد را پیاده سازی کند.

حالا با این شرایط، صحبت از 6G و استانداردها و فرکانس ها و فناوری های آن بسیار سخت است. هواوی گفته است که اولین شبکه 6G خود را در سال 2030 راه اندازی می نماید و سرعتی 50 برابر شبکه 5G خواهد داشت. به گفته هواوی، و تاخیر آن زیر 100 میکروثانیه است.

اریکسون که یکی از بزرگ ترین سازندگان تجهیزات مخابراتی است نیز می گوید اولین تجهیزات 6G این شرکت در سال 2027 عرضه خواهند شد ولی هنوز معین نیست از چه فناوری و فرکانسی استفاده می گردد.

هنوز جزئیاتی از آزمایش موسسه Purple Mountain Laboratories روی 6G که منجر به سرعت انتقال اطلاعات 206 ترابیت شده؛ چیزی منتشر نشده است.

منبع: شبکه چی
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 11399

به "رکورد سرعت 6G در آزمایشگاهی از چین شکسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد سرعت 6G در آزمایشگاهی از چین شکسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید