سبک مینیمال در طراحی داخلی منزل سه خوابه با پلان کف سازی

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، اجرا کردن سبک مینیمال در طراحی داخلی اصلا کار ساده ای نیست، حتی برعکس اگر به شیوه درست انجام نشود، تصویری بی خاصیت و بی هدف از دکوراسیون خانه نمایش می دهد. همانطور که می دانید سبک مینیمال یا کمینه گرایی تنها بروی سادگی و چیدمانی خالی از پیچیدگی تاکید می کند. اگر بتوان چنین سبکی را به روش درست در طراحی داخلی خانه پیاده کرد، آنوقت فضایی فوق العاده زیبا، شیک و گرم در خانه ایجاد خواهد شد. خانه ای که در این پست قصد معرفی آنرا دارم بر همین اساس طراحی و دیزاین شده است.

سبک مینیمال در طراحی داخلی منزل سه خوابه با پلان کف سازی

تمام اسباب و اساسیه قرار گرفته در این خانه ساده و بدون تزیینات پیچیده هستند. از مبل راحتی عجیبش گرفته تا آشپزخانه سفید رنگش همگی فقط بروی سادگی و بی آلایشی تاکید دارند. اما برای جلوگیری از سردی بیش از حد فضا، عناصری مجذوب کننده و سرگرم کننده هم در نظر گرفته شده اند. استفاده از مدل باغچه عمودی، رنگ های مجذوب کننده در اتاق خواب ها و همینطور لوازم گرم چوبی محیطی بسیار دلپذیر و دوست داشتنی و در عین حال ساده بوجود آورده اند. خاصیت اصلی سبک مینیمال در طراحی داخلی، ایجاد خانه ای است که فرد نسبت به آن احساس تعلق و وابستگی کرده و از بودن در آن لذت ببرد.

همینکه با اتاق نشیمن خانه روبرو می شویم، به طراحی مینیمال آن پی می بریم. مبل راحتی عجیب و جالب قرار گرفته در اتاق به رنگ بژ، کفپوش چوبی طبیعی با گره های طبیعی، لامپ زمینی بسیار شیک و همینطور یک میز جلو مبلی چوبی بسیار ساده اجزای اصلی و البته ساده و بی آلایش اتاق نشیمن را تشکیل می دهند. در تمام محیط رنگ سفید دیوارها و سقف غالب است اما حضور عناصر گرم چوبی و همینطور رنگ بژ و خامه ای مبلمان فضا را تا حد زیادی متعادل و گرم نشان می دهد.

وقتی صحبت از سبک مینیمال در طراحی داخلی می شود، سفید در برابر سفید یکی از بهترین ترکیب ها برای چیدمان داخلی خانه است. در اینجا هم میز زمینی کوچکی به رنگ سفید در زمینه سفید دیوار قرار گرفته است. اما شاید فکر کنید فضای دیوار بدون وجود تلویزیون خیلی خالی و نازیبا بنظر برسد، خوب این فضای خالی در حقیقت نقش پرده سینما را ایفا می کند، چرا که تلویزیون این خانه پروژکتوری است که تصویر را روی دیوار سفید می اندازد. خیلی ها مخالف حضور تلویزیون های بزرگ و حجیم در دکوراسیون های منیمال هستند، اما پروژکتور یک راه حل مناسب برای افرادی است که تماما خواستار سبکی مینیمال هستند.

فضای خانه خیلی بزرگ نیست، اما در عوض سقف بلندی داشته که مالک هم آنرا به دوطبقه تبدیل کرده است. طبقه اول فقط نشیمن، غذاخوری، آشپزخانه و حیاط قرار گرفته و باقی اتاق ها در بالاست. رنگ خامه ای مبلمان فضای یکدست سفید طبقه اول را شکافته و ظاهری مجذوب کننده به آن داده است. مبل راحتی و صندلی های میز ناهارخوری تقریبا همرنگ بوده و شبیه رنگ رزگلد بنظر می رسند. در حقیقت مجذوب کنندهیت فضا هم مدیون همین رنگ های شیرین و لطیف است. طراحی ست میز ناهارخوری هم کاملا مدرن و ساده بوده ولی بسیار شیک و باکیفیت جلوه می کند.

از طریق پلکانی ساده و سفید با محافظ های شیشه ای به طبقه دوم می رسیم که تمامی اتاق خواب ها و همینطور حمام و دستشویی هم در آن قرار گرفته است. درست روبروی راه پله در طبقه بالا یک باغچه عمودی قرار گرفته و تمامی نگاه را به خود جلب می کند. از آنجایی که رنگ های غالب در دکوراسیون طبقه دوم بهمراه راه پله، تماما سفید و خنثی هستند، حضور عنصر مجذوب کنندهی مانند باغچه و گیاهان رنگارنگ شدیدا لازم بود. از طریق همین راهرو وارد فضای اتاق خواب ها می شویم که یک اتاق خواب برای والدین، یکی برای فرزند خردسال و دیگری برای مهمانان در نظر گرفته شده است.

اتاق خواب والدین با رنگ های سفید و خاکستری و کمترین میزان عناصر دکوری تزیین شده است. اتاق خواب مهمانان در حقیقت خیلی کوچک است و به همین علت تخت خواب از نوع تاشو و پنهان شونده در دیوار انتخاب شده. اما شاید شادترین قسمت منزل مربوط به اتاق کودک باشد که تقریبا تمام رنگ های مجذوب کننده و شاد در آن حضور دارند ولی با اینحال بازهم همه چی ساده و مینیمال طراحی شده است. و در نهایت در حمام و دستشویی خانه هم بازهم روشی متفاوت برای تزیین در نظر گرفته شده، رنگ دیوارها در اینجا گرم تر است اما برعکس لوازمی مانند دوش حمام، قفسه و روشویی سفید انتخاب شده اند.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را هم خوانده اند:

دکوراسیون مینیمالیستی واحد آپارتمانی مناسب خانواده های جوان

آشنایی با دکوراسیون خانه مدرن و مینیمالیستی در کشور برزیل

دکوراسیون مدرن و مینیمال مناسب آپارتمان های کوچک و کمجا

بهترین نوع معماری کمینه ایی در دکوراسیون خانه کوچک 26 متری

سبک مینیمال در طراحی داخلی

منبع: اتاق
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 9286

به "سبک مینیمال در طراحی داخلی منزل سه خوابه با پلان کف سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سبک مینیمال در طراحی داخلی منزل سه خوابه با پلان کف سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید