عملکرد مطلوب پروژه پخش سیلاب بیاض در بارندگی های اخیر

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان انارگفت: در اثر بارندگی های اخیر پروژه پخش سیلاب بیاض عملکرد مطلوبی داشته است.

عملکرد مطلوب پروژه پخش سیلاب بیاض در بارندگی های اخیر

به گزارش خبرنگار از، جلال حسن شاهی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان انارگفت: در اثر بارندگی های از قبل پیش بینی شده در تاریخ 25 فروردین 98 در بالا دست حوزه آبخیز بیاض و طغیان رودخانه دهنه بیاض، سیلاب در دبی پیک خود با آورد تقریبی 180 متر مکعب بر ثانیه از روی بند انحرافی پخش سیلاب بیاض عبور و با راهنمایی بخشی از حجم خود به پشت بند های پروژه منجر به آبگیری تمامی بند ها با حجم 250 هزار متر مکعب و سرریز آن ها شده است.

وی اضافه کرد: در ادامه دبی پیک سیلاب با رسیدن به جاده رفسنجان، انار حدفاصل بیاض تا پل راه آهن، به دلیل حجم زیاد از روی قسمتی از جاده عبور و با آب گرفتگی بین دو لاین، جاده و پل ها را در معرض خطر جدی قرار داد.

حسن شاهی توضیح داد: از آنجایی که بخشی از حجم سیلاب در زمان دبی پیک خود در پخش سیلاب ذخیره شده بود و از طرفی سر ریز های آخرین بند پروژه، آب خروجی را به سمت پل های دیگر جاده راهنمایی و با کاهش فشار آب بر روی پل های اصلی راستا رودخانه، این پروژه نقش زیادی در کاهش خسارت به جاده و پل ها ایفا نموده و با کم شدن سرعت آب باعث تغذیه سفره های آب زیر زمینی ناحیه شده است.

س

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 399

به "عملکرد مطلوب پروژه پخش سیلاب بیاض در بارندگی های اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد مطلوب پروژه پخش سیلاب بیاض در بارندگی های اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید