ماهیگیری فضای مجازی از آب گل آلود کرونا در پذیرش مسافر

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرنگاران/اصفهان اگرچه وزارت بهداشت و مدیریت استان اصفهان برای مقابله با شیوع کرونا بر لغو سفرهای نوروزی تاکید نموده اند و به نوعی هتل ها و مراکز اقامتی استان تعطیل شده اند، اما بعضی با سواستفاده از این شرایط و با تبلیغات در فضای مجازی و سودجویی به دنبال اجازه منازل مسکونی به مسافران نوروزی در اصفهان هستند.

ماهیگیری فضای مجازی از آب گل آلود کرونا در پذیرش مسافر

لذت بخشترین تجربه سفر را با مسافرت ارزان تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

سه شنبه هفته گذشته استاندار اصفهان در حاشیه برگزاری هفتمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، رسما خاطرنشان کرد که سال جاری اصفهان امکان پذیرش و اسکان مسافر نوروزی در قالب کمپ، مدارس، استادیوم ها، مهمانسراها، مسافرخانه ها و امثال آن را ندارد و این اقدام در راستای حفظ سلامت هم استانی ها و آحاد مردم ایران و به عنوان یک رسالت ملی و در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا صورت می گیرد.

از سوی دیگر بیگی-رئیس جامعه هتلداران استان اصفهان به خبرنگاران گفت که با شیوع کرونا در کشور، تمام تورهای مسافری کنسل و مسافران سفر خود به اصفهان لغو کردند و به یکباره هتل های این شهر خالی از مسافر شده است، همچنین رئیس جامعه حرفه ای مهمانپذیران استان اصفهان هفته گذشته به خبرنگاران خاطرنشان کرد که در پی شیوع کرونا در کشور شاهد فرایند نزولی پذیرش ها در مهمانخانه های استان هستیم و طی آمارگیری از بیشتر مهمانپذیران اصفهان، از میزان پذیرش مسافران به شدت کاسته شده است.

همچنین روز گذشته استاندار اصفهان در یازدهمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با قاطعیت خاطرنشان کرد که استان اصفهان به دلیل مواجهه با ویروس کرونا سال جاری مقصد خوبی برای مسافرت نیست.

به گفته عباس رضایی، هیچ کدام از مدارس، مسافرخانه ها، اردوگاه ها، استادیوم ها، مهمانسراها، زائرسراها، مراکز تفریحی و گردشگری مجاز به سرویس دهی به مسافران نیستند، همچنین به دلیل جلوگیری از انتقال بیماری، دایر کردن چادر در مکان های عمومی، کمپ ها و امثال آن ممنوع است و این تصمیم با توجه به ضرورت پیشگیری از انتقال ویروس و حفظ سلامت مسافران و شهفرایندان گرفته شده است.

از سوی دیگر شب گذشته معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد که بدون شک حضور مردم در خیابان ها و سفرهای آنان به استان های مختلف باعث گسترش و تثبیت ویروس کرونا می گردد و فقط و فقط در خانه ماندن و پیگیری اصول خود مراقبتی یگانه راه غلبه بر این ویروس است و در خانه ماندن هموطنان و عدم حضور در معابر و خیابان ها رمز غلبه بر ویروس کرونا بوده و با تحمل و بردباری در مدتی کوتاه خواهیم توانست از این مرحله عبور کنیم.

او تاکید نمود: با قدری تحمل و گذر از شرایط فعلی می توان در ماه های آینده و در فضایی ایمن و مطمئن سفرها به اقصی نقاط کشور را انجام داد.

با وجود تاکید وزارت بهداشت بر لغو سفر در ایام نوروز و همچنین اولتیماتوم استاندار اصفهان در لغو پذیرش مسافران نوروزی جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا، اما متاسفانه در بعضی کانال ها و سایت ها از جمله دیوار، شب و ... شاهد تبلیغاتی مبنی بر اجاره منازل مسکونی به مسافران برای ایام نوروز در اصفهان هستیم و به نظر می رسد این افراد بدون توجه به سلامت خود و دیگران، نه تنها به فکر سود خود از شرایط تعطیلی هتل ها و اقامتگاه های استان هستند، بلکه شیوع و گسترش ویروس کرونا را جدی نگرفته اند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان در این باره به خبرنگاران، گفت: به طور قطع تبلیغات برای اجاره منازل مسکونی جهت اسکان مسافران نوروزی در شرایط کنونی غیرقانونی است و در این باره به تمام واحدهای صنفی مشاوران املاک نامه زده ایم.

رسول جهانگیری اضافه نمود: اگر هر یک از دفاتر مشاور املاک در رابطه با اسکان مسافران نوروزی اقدام و بنر نصب کند و تبلیغات داشته باشد، با آنها برخورد می گردد.

وی با تاکید بر اینکه سال جاری اسکان مسافران نوروزی حتی در منازل استیجاری مردم ممنوع است، تاکید نمود: اگر شهفرایندان به صورت مستند موارد این چنینی را به اتحادیه گزارش دهد، آن واحد صنفی پلمب خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف اصفهان در مورد تبلیغات اجازه خانه های مسکونی برای ایام نوروز در سایت هایی همچون دیوار و ...، گفت: برخورد با این گونه تبلیغات و برخورد با آنها در حیطه وظایف پلیس فتا است و ارتباطی با اتحادیه مشاوران املاک ندارد.

وی تاکید نمود: البته اگر تعیین گردد این تبلیغات که از سوی یکی از واحدهای مشاوران املاک صورت گرفته، به طور قطع آن واحد صنفی پلمب خواهد شد، اما برخورد با تبلیغات اجاره اتاق و منزل مسکونی برای نوروز سال جاری در حیطه اختیارات پلیس فتا است.

جهانگیری با بیان اینکه در سال های گذشته اتحادیه مشاوران املاک یکی از اعضای اصلی ستاد اسکان مسافران نوروزی بود، گفت: بیش از 50 درصد مسافران نوروزی از سوی این اتحادیه اسکان داده می شدند که سال جاری در پی شیوع کرونا، این طرح از ابتدای اسفند ماه ملغی شد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان شرح داد: با لغو این طرح، با نامه نگاری به تمام 100 واحد صنفی ثبت نام شده در آن، هرگونه تبلیغ و فعالیت برای اسکان مسافران نوروزی ممنوع و تمام بنرهای سطح شهر جمع آوری شد.

اولویت ماموریت های پلیس فتا حول ویروس کرونا است

رئیس پلیس فتا استان اصفهان نیز در این باره به خبرنگاران، گفت: بحث اجاره کوتاه مدت اتاق یا منزل مسکونی در سایت هایی همچون دیوار، شب و ... چه در ایام نوروز و چه غیر از نوروز، از ریشه و اساس اشتباه است.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوری اضافه نمود: قرار بود برای نوروز سال جاری همانند سال های گذشته، اتحادیه مشاوران املاک اسکان موقت منازل مسکونی را انجام دهند که در پی شیوع ویروس کرونا این مساله منتفی شد.

وی با بیان اینکه پلیس فتا به غیر از نوروز، در ایام مختلف سال اجاره ساعتی و روزانه منازل مسکونی در این گونه سایت ها را رصد می نماید، گفت: مدیریت اسکان مسافران نوروزی موضوعی نیست که به پلیس فتا ارتباط داشته باشد و در حوزه اختیارات اتحادیه مشاوران املاک است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر اولویت ماموریت های پلیس فتا حول ویروس کرونا است، شرح داد: عرضه و فروش محصولات بهداشتی و مواد غذایی در فضای مجازی و همچنین شایعات و اکاذیب حول محور کرونا در فضای مجازی از جمله موضوعات قابل پیگیری پلیس فتا است و اکنون با لغو سفرهای نوروزی به اصفهان و با تاکید استاندار اصفهان، اسکان مسافران نوروزی در شبکه های مجازی و سایت های مختلف نیز از سوی پلیس فتا رصد و مورد پیگیری قرار می گیرد و این موضوع با حساسیت بیشتری دنبال می گردد.

وی در مورد اطلاع رسانی موارد تخلف به پلیس فتا، اظهار کرد: اگر متولی اجاره منازل مسکونی برای مسافران نوروزی واقعی باشد، از سوی اتحادیه مشاوران املاک و اماکن باید پیگیری و برخورد گردد، اما در فضای مجازی اقدامات اولیه را پلیس فتا انجام خواهد داد.

به گفته سرهنگ مرتضوی، راه اولیه ارتباط مردم برای گزارش این تخلفات به پلیس فتا، شماره 110 و ارتباط مستقیم با ما به وسیله شماره 21826471 است.

به نظر می رسد در شرایط کنونی که کرونا در کشور همه گیر شده و بنا بر آمارهای رسمی آمار مبتلایان به این ویروس، در حال افزایش است و با وجود تاکید وزارت بهداشت بر تعویق سفرهای نوروزی به زمانی دیگر و تشویق مردم به ماندن در خانه طی ایام نوروز برای کنترل این ویروس، نه تنها باید نظارت مسئولان بر فضای مجازی بیشتر گردد، بلکه مردم نیز باید مطلع تر از گذشته و بدون توجه به این تبلیغات به بعضی افراد، سودجو اجازه سوء استفاده از این شرایط را ندهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2239

به "ماهیگیری فضای مجازی از آب گل آلود کرونا در پذیرش مسافر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهیگیری فضای مجازی از آب گل آلود کرونا در پذیرش مسافر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید