مولکول&zwnjهای زیستی فرازمینی در شهاب سنگ&zwnjها

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، بعضی از اسید های آمینه، نقش کلیدی در شکل گیری حیات دارند. آن ها تبدیل به پروتئین می شوند که هم در ساختار هایی نظیر مو و هم در واکنش های شیمیایی که ملزومات حیات را تامین می نمایند نقش دارند.

مولکول&zwnjهای زیستی فرازمینی در شهاب سنگ&zwnjها

یکی از سه شهاب سنگ غنی از کربن که در این تحقیق نمونه برداری شد

دانشمندان پایه اصلی عناصر سازنده مولکول های زیستی را در یک شهاب سنگ پیدا نموده اند. موضوعی که گام بلندی در راستای درک ما از منشاء حیات به شمار می رود. نظریه ها از دیرباز بیان می کردند که ترکیبات زیستی می توانند از محیط فرازمینی وارد شده باشند.

اما اینک محققان، شالوده اصلی مولکول های زیستی را مستقیما مشاهده نموده اند. سنگ بنای اصلی که می توانند در ساخت سایر مولکول های زیستی مورد استفاده قرار گیرند. از جمله در ساخت آن دسته از مولکول هایی که در شکل گیری حیات مورد استفاه قرار گرفته اند.

این که حیات چگونه ایجاد شده است یکی از راز های اصلی درک ما از شکل گیری حیات روی زمین است. ما هنوز نمی دانیم که فرایند های شیمیایی غیرزیستی چگونه به فرایند های شیمیایی زیستی تبدیل شده اند، اما مولکول هایی روی شهاب سنگ ها یکی از مظنون های اصلی در شکل گیری و تکامل حیات به شمار می فرایند.

دانشمندان در این پژوهش جدید به سرپرستی یوشیرو اوبا از دانشگاه هوکایدو در سه شهاب سنگ مختلف، یک مولکول پروبیوتیک (زیست یار) یافته اند که با عنوان هگزامتیلن تترامین یا HMT شناخته می گردد.

دانشمندان در مقاله جدید خود با عنوان هگزامتیلن تترامین فرازمینی در شهاب سنگ ها - ماده اولیه شیمی پروبیوتیک در منظومه شمسی درونی که در نیچر کامینیوکیشنز منتشر شده است، اظهار داشته اند که این مساله نشان می دهد که هگزامتیلن تترامین می تواند شالوده و پایه مولکول در شکل گیری ترکیبات زیستی ارگانیک در فضا باشد و این که این مولکول می توانسته بر روی سیارک هایی -که منشاء و جرم مادر بسیاری از شهاب سنگ ها هستند- راه خود را به زمین پیدا نموده باشد.

محققان سناریویی را پیشنهاد می نمایند که در آن سیارک ها بر اثر برخورد، یا واپاشی هسته ای عناصر رادیواکتیو، داغ شده اند. اگر آن ها به قدر کافی داغ شده باشند و به آب نیز دسترسی داشته باشند در این صورت مولکول های هگزامتیلن تترامین می توانند بشنمایند و سنگ بنای اصلی مولکول های زیستی مهم را از جمله اسید های آمینه - که اینک در شهاب سنگ ها پیدا شده- تشکیل دهند.

بعضی از اسید های آمینه، نقش کلیدی در شکل گیری حیات دارند. آن ها تبدیل به پروتئین می شوند که هم در ساختار هایی نظیر مو و هم در واکنش های شیمیایی که ملزومات حیات را تامین می نمایند نقش دارند.

دانشمندان تا به امروز طیفی از ترکیبات شیمیایی را در شهاب سنگ ها یافته اند. اما این که این ترکیبات دقیقا چطور می توانند شکل بگیرند هنوز مبهم است. محققان می گویند هگزامتیلن تترامین می تواند کلید این فرایند باشد، اما تا به حال چنین چیزی شناسایی و کشف نشده بود.

این خبر در حالی منتشر می گردد که دانشمندان ژاپنی برای باز کردن گنج باارزشی که از ماموریت هایابوسا-2 این کشور به دست آمده آماده می شوند؛ محموله ای که قطعاتی از یک سیارک دوردست برداشته و با یک فضاپیما به زمین آورده است. این کپسول حاوی نمونه ها که در استرالیا به زمین افتاده، طی این هفته وارد ژاپن می گردد.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 6309

به "مولکول&zwnjهای زیستی فرازمینی در شهاب سنگ&zwnjها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مولکول&zwnjهای زیستی فرازمینی در شهاب سنگ&zwnjها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید