پس از جدایی عاطفی، پروفایل طرف مقابل را چک نکنید!

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، یک روانشناس، با بیان اینکه پس از جدایی بهتر است اشیاء، وسایل، عکس و حتی موسیقی که می تواند یاد و خاطره طرف مقابل را در ذهنمان نگه دارد را از چشم و گوش خود دور نگه داریم، گفت: گاهی افراد با اتمام یک رابطه عاطفی همچنان پروفایل و آنلاین بودن یا نبودن طرف مقابل در شبکه های اجتماعی مجازی را چک می نمایند. بعضی این خود کنترلی را دارند و این کار را انجام نمی دهند، اما برای دسته دیگر پیشنهاد می کنیم شماره طرف مقابل را حذف نمایند تا دائما با چک کردن پروفایل، خاطرات پیشین را زنده نگه ندارند.

پس از جدایی عاطفی، پروفایل طرف مقابل را چک نکنید!

دکتر محمد ابراهیم تکلو در مصاحبه با ایسنا، با بیان اینکه پس از انتها یک رابطه عاطفی نگه داشتن متعلقاتی که از آن فرد داریم منجر به درگیری ذهنی با خاطرات یک رابطه تمام شده می گردد، اظهار کرد: پس از جدایی و انتها رابطه معمولا اشیاء، وسایل و یادگاری های رابطه تمام شده و حتی عکس های طرف مقابل می تواند برای افراد درگیری ذهنی و فکری بیشتری ایجاد کند و از این رو حتی اگر افراد دوست ندارند آن وسایل و اشیاء را از بین ببرند بهتر است آن ها را برای مدتی از مقابل چشمان خود دور نگه دارند تا شرایط برایشان عادی گردد.

این روانشناس توضیح داد: بهتر است پس از جدایی حداقل برای مدتی اشیاء و وسایل و حتی تصاویر و موزیک هایی که ما را به یاد آن فرد می اندازد از چشم و گوش خود دور نگه داریم تا روند جدایی طی گردد و اینگونه در فرایند جدایی افراد کمتر اذیت شوند.

وی با بیان اینکه پس از اتمام یک رابطه عاطفی ابتدا باید تحلیلی درست از خود و رابطه داشته باشیم، ادامه داد: پس از اتمام یک رابطه عاطفی باید به این سوالات پاسخ دهیم که دلیل انتخاب این فرد چه بوده است؟، چرا وارد این رابطه شدیم؟، این رابطه از اول درست بوده است یا خیر؟، اگر درست بوده چرا به انتها رسید؟، اگر این رابطه از ابتدا درست نبود پس چرا این رابطه را شروع کردیم؟، مسائل و مسائل خود و طرف مقابل در این رابطه و دلیل به انتها رسیدن رابطه چه بوده است؟. با این سوالات می توان به بینشی درباره رابطه پیشین و رفتار خود و طرف مقابل برسیم.

به گفته تکلو، حدود شش ماه زمان می برد تا افراد پس از جدایی بتوانند رابطه پیشین را فراموش نمایند و اگر برای سپری کردن این مدت از یاری روانشناسان و مشاوران استفاده نمایند این فرآیند با کیفیت و سرعت بیشتری انجام می گردد.

این روانشناس بعلاوه به ضرورت تحلیل رابطه عاطفی انتها یافته برای عدم تکرار اشتباهات در ارتباطات بعدی تاکید نمود و اضافه نمود: تا زمانی که به یک بینش و خودشناسی درباره خود و ارتباط با جنس مخالف نرسیم احتمال اینکه در ارتباطات بعدی خود یعنی چه در هنگام شروع رابطه و انتخاب فرد و چه در ادامه رابطه و در دل رابطه اشتباه و خطا کنیم زیاد است چراکه نداشتن مهارت و سواد ارتباطی می تواند برای افراد آسیب رسان باشد.

وی در انتها سخنان خود تاکید نمود: گاهی باید یک رابطه را به اتمام برسانیم، اما خود را گول زده و آن رابطه آسیب رسان را ادامه می دهیم و خود را وارد بازی های روانی و ذهنی می کنیم. باید این واقعیت را بپذیریم که تمام رابطه ها قرار نیست به انتها برسند.

منبع: فرارو
انتشار: 31 شهریور 1401 بروزرسانی: 31 شهریور 1401 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 13852

به "پس از جدایی عاطفی، پروفایل طرف مقابل را چک نکنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پس از جدایی عاطفی، پروفایل طرف مقابل را چک نکنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید