پوکو F2 پرو با پردازنده اسنپدراگن 865 و نمایشگر AMOLED معرفی گردید

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، شرکت پوکو یکی از زیر مجموعه های شیائومی است که امروز سومین گوشی تاریخ خود را معرفی کرد. اولین محصول این شرکت یعنی پوکو F1 یکی از محبوب ترین گوشی های سال 2018 بود و به دلیل مشخصات سخت افزاری عالی و قیمت کمی که داشت، به آن لقب قاتل پرچمداران داده بودند. حالا پس از تقریبا دو سال، پوکو F2 پرو از راه رسیده تا جایگزین آن محصول گردد.

پوکو F2 پرو با پردازنده اسنپدراگن 865 و نمایشگر AMOLED معرفی گردید

اما این وسط یک چیزی شبیه به آن پوکویی نیست که در سال 2018 دیدیم و آن طراحی و خود محصول است. برخلاف پوکو F1 که یک محصول کاملا جدید بود، پوکو F2 پرو همان گوشی ردمی K30 پرو است که حالا با برند پوکو به بازار عرضه خواهد شد. گوشی قبلی پوکو یعنی Poco X2 هم درواقع نسخه معمولی ردمی K30 بود که با برند Poco عرضه شد.

ردمی K30 پرو را که از این معادله کنار بگذاریم، گوشی جدید پوکو F2 پرو بهبود های زیادی نسبت به نسل قبلی داشته است. اولین مورد استفاده از بهترین چیپست کوالکام در حال حاضر، یعنی اسنپدراگن 865 است. در مراسم معرفی پوکو F2 Pro صحبت های زیادی در خصوص سیستم خنک کننده این گوشی شنیدیم که پوکو به آن LiquidCool 2.0 می گوید.

سیستم خنک کننده جدید دارای سه لایه شامل گرافیت، گرافین و لایه سومی به نام Super VC است. به طور کل صفحه تشکیل شده از این سه لایه، عظیم تر از بسیاری از گوشی های بازار است که پوکو می گوید باعث می گردد تا گوشی F2 Pro بتواند خنک تر و بهتر از رقبای مشابه خود عمل کند. در این مراسم حتی Poco F2 Pro با گوشی هایی مثل وان پلاس 8 پرو و گلکسی اس 20 پلاس مقایسه و گفته شد که چقدر پوکو F2 Pro می تواند خنک تر باشد و در مصرف انرژی صرفه جویی داشته باشد.

پوکو F2 پرو با اندروید 10 همراه خواهد بود که روی آن Poco Launcher 2.0 نصب شده است. دارک مود، ویژگی جدید رابط کاربری این گوشی است تا نمایشگر AMOLED دستگاه بتواند به بهترین شکل آن را اجرا کند.

حافظه داخلی این گوشی حالا در مدل پایه 128 گیگابایتی است که دو برابر نسل قبلی به حساب می آید. همچنین امکان خرید این گوشی در حافظه 256 گیگابایتی هم وجود دارد. همچنین حافظه داخلی این گوشی از نوع UFS 3.1 است که نسبت به UFS 2.1 در نسل قبلی، بسیار سریع تر خواهد بود. سریع تر شدن حافظه و افزایش میزان آن، اهمیت زیادی دارد چراکه دیگر این گوشی فاقد صندلی کارت حافظه microSD است.

جدا از چیپست و مشخصات جدید، دوربین های پوکو F2 پرو احتمالا دلیل خوبی برای طرفداران این برند است تا سراغ این گوشی بروند. دوربین اصلی حالا سنسوری در اندازه عظیم 1/1.72 اینچی با رزولوشن 64 مگاپیکسل دارد که با ویژگی Pixel Binning، عکس هایی 16 مگاپیکسلی ذخیره می نماید. البته امکان عکاسی در حالت 64 مگاپیکسلی هم وجود خواهد داشت.

دوربین بعدی که پوکو به آن Tele Macro می گوید، سنسور 5 مگاپیکسلی همراه با لنز 50 میلی متری دارد تا زوم 2 برابر را امکان پذیر کند. همچنین این دوربین می تواند در حالت ماکرو، بین فاصله 3 تا 7 سانتی متری فوکوس کند تا عکاسی ماکرو هم امکان پذیر باشد. دیگر دوربین ها شامل یک دوربین 13 مگاپیکسلی اولترا واید و یک دوربین دو مگاپیکسلی برای سنجش عمق میدان می گردد.

آخرین دوربین این گوشی درون بدنه و در فریم بالایی مخفی شده که یک سنسور 20 مگاپیکسلی دارد و به صورت پاپ آپ باز می گردد تا کاربر با آن سلفی بگیرد. این یعنی نمایشگر 6.67 اینچی و AMOLED این گوشی، فاقد هرگونه ناچ یا بریدگی است. این پنل که از HDR+ هم پشتیبانی می نماید، تنها شاید یک نقطه ضعف داشته باشد و آن نرخ تجدید 60 هرتزی است. همچنین به دلیل اینکه حالا نمایشگر AMOLED داریم، سنسور اثر انگشت هم به زیر نمایشگر نقل مکان نموده است.

در حالی که شیائومی قید صندلی کارت حافظه در این گوشی را زده و مثل نسل قبل امکان افزایش حافظه وجود ندارد اما پورت 3.5 میلی متری هدفون دست نخورده باقی مانده است. اگر هم به این پورت اهمیت نمی دهید، پوکو F2 Pro از بلوتوث 5.1 و فناوری aptX HD پشتیبانی می نماید.

در نهایت، وقت آن رسیده تا سراغ باتری پوکو F2 پرو برویم. باتری این گوشی ظرفیت 4700 میلی آمپری دارد که 700 میلی آمپر نسبت به نسل قبلی بیشتر است. همچنین سرعت شارژر این گوشی نیز به 30 وات رسیده که نسبت به شارژر 18 واتی پوکو F1، بهبود قابل توجهی است.

پوکو F2 پرو با قیمت 500 دلار برای مدل پایه با رم 6 گیگابایتی و حافظه 128 گیگابایتی همراه است. مدل رده بالاتر با رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی نیز 600 دلار قیمت خواهد داشت. همچنین همانطور که اشاره کردیم، پوکو در بخش های زیادی از مراسم خود، گوشی پوکو F2 Pro را با گلکسی اس 20 پلاس و وان پلاس 8 پرو مقایسه کرد و در تصویر زیر می توانید نتیجه آن مقایسه را هم ببینید.

منبع: GSMArena

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2972

به "پوکو F2 پرو با پردازنده اسنپدراگن 865 و نمایشگر AMOLED معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوکو F2 پرو با پردازنده اسنپدراگن 865 و نمایشگر AMOLED معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید