چگونه پلیس هنگ کنگ از هوش مصنوعی برای شناسایی معترضان استفاده می نماید؟

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، مقامات اجرای قانون هنگ کنگ به نرم افزار هوش مصنوعی دسترسی دارند که می تواند چهره ها را از هر فیلم ویدئویی با بانک اطلاعاتی پلیس هماهنگ کند ، اما معلوم نیست که تا چه حد از این نرم افزار در جریان اعتراضات استفاده می نماید.

چگونه پلیس هنگ کنگ از هوش مصنوعی برای شناسایی معترضان استفاده می نماید؟

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بسیاری از افراد که مایلند شناسایی نشوند از ماسک هایی برای پوشاندن چهره خود استفاده می کردند اما پلیس هنگ کنگ استفاده از ماسک برای معترضان را ممنوع نمود.

پلیس هنگ کنگ حداقل سه سال است که از فناوری iOmniscient مستقر در سیدنی استفاده نموده می نماید و مهندسان این شرکت ده ها افسر را در خصوص نحوه استفاده از آن آموزش داده اند. این نرم افزار می تواند فیلم هایی را از تلویزیون مدار بسته اسکن کند تا به طور اتوماتیک چهره ها و پلاک ها را به یک پایگاه داده پلیس مطابقت دهد و مظنونان را در یک جمع بزرگ شناسایی کند.

علاوه بر ردیابی مجرمان ، هوش مصنوعی iOminiscient می تواند برای همه چیز از پیدا کردن فرزندان گمشده تا مدیریت ترافیک استفاده گردد. اکنون نگرانی هایی وجود دارد که پلیس چگونه از این تکنولوژی برای دستگیری بعضی معترضان استفاده می نماید. بونی لئونگ ، مشاور و رهبر پیشین جبهه حقوق بشر چین ، که بعضی از بزرگترین اعتراضات را در چند ماه گذشته ترتیب داده است ، گفت: مردم هنگ کنگ از اسیر سدن در دوربین های مدار بسته می ترسند. از من پرسیده می گردد چرا مردم هنوز از ماسک صورت استفاده می نمایند؟ پاسخ من این است؛ به دلیل نظارت پلیس.

در حالی که دولت هنگ کنگ روش های استفاده از فناوری تشخیص چهره را فاش نموده است، رئیس پلیس هنگ کنگ هنوز تأیید ننموده که آیا آنها از این برنامه برای نظارت بر اعتراضات استفاده می نمایند یا خیر. iOmniscient نیز از اظهار نظر در خصوص اینکه آیا پلیس هنگ کنگ از فناوری تشخیص چهره استفاده می نماید خودداری نموده است. این شرکت گفت که این فناوری توانایی حفظ هویت ناشناس برای مواردی مانند کنترل جمعیت را دارد. سیستم های این شرکت در بیش از 50 کشور دنیا استفاده می گردد و تنها بخش کمی از درآمد کلی این شرکت از هنگ کنگ تأمین می گردد، که با توجه به نگرانی های مربوط به حریم خصوصی و تعداد دوربین های کمتری در مقایسه با سایر شهرها ، فرصت های تجاری آن نسبتاً محدود است.

براساس قوانین حفظ حریم خصوصی هنگ کنگ ، که دقیق تر (از چین) هستند ، در صورت مشاهده و نظارت دولتی باید اعضای جامعه آگاه شوند. براساس برآوردهای Comparitech ، پنج شهر پر نظارت دنیا در چین واقع شده اند که برترین شهر چونگ کینگ دارای 168 دوربین به ازای هر 1000 نفر است. برای مقایسه ، 50،000 دوربین مدار بسته دوربین هنگ کنگ یک دهم تعداد دوربین در لندن است.

منبع: انتخاب
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 873

به "چگونه پلیس هنگ کنگ از هوش مصنوعی برای شناسایی معترضان استفاده می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه پلیس هنگ کنگ از هوش مصنوعی برای شناسایی معترضان استفاده می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید