8 پروژه اسرارآمیز فاز ششم دنیا سینمایی مارول

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، فیلم هایی که در فاز پنجم و ششم دنیای سینمایی مارول خواهیم دید هیجان انگیز به نظر می رسند، اما هواداران هنوز از عمده فیلم های فاز ششم بی خبرند. جز فیلم های معرفی شده، مارول چه پروژه هایی را پنهان نموده است و برای غافلگیرکردن مخاطبانش چه در سر دارد؟

8 پروژه اسرارآمیز فاز ششم دنیا سینمایی مارول

کوین فایگی در کمیک کان سن دیگو 2022 با افشای اطلاعاتی درباره آینده دنیای سینمایی مارول، غوغا به پا کرد. فایگی آینده این فرنچایز بزرگ را تا سال 2025 برای هواداران ترسیم کرد و تقویم اکران فیلم های فاز چهار و پنج هم در پی حرف های او منتشر شد. اما فایگی به این ها قناعت نکرد و با نشان دادن بخشی از فاز ششم، کاری کرد دهان همه باز بماند. سه فیلمی که فایگی معرفی کرد در فاز ششم و در آینده ای نه چندان دور منتشر خواهند شد و بخش خاتمهی حماسه چنددنیای به حساب می آیند.

فاز ششم با یکی از فیلم هایی شروع می شود که هواداران مدت زیادی ست انتظارش را می کشند: چهار شگفت انگیز (Fantastic Four). درنهایت این فاز قرار است با دو فیلم انتقام جویان به خاتمه برسد، یعنی انتقام جویان: سلسله کنگ (Avengers: The Kang Dynasty) و انتقام جویان: جنگ های پنهان (Avengers: Secret Wars). با اینکه می دانیم فاز ششم با چه فیلمی شروع می شود و با چه فیلمی به خاتمه می رسد، اما از ماهیت هشت فیلم دیگری که مابین این دو فیلم قرار می گیرند بی خبریم.

1. جهش یافته ها

جهش یافته ها (the mutants) بخش بزرگی از دنیا مارول به شمار می آیند و با این حال در کمیک کان سن دیگو به طرز قابل توجه ای هیچ خبری از آن ها نبود. به هیچ پروژه ای که ممکن است درباره جهش یافته ها باشد اشاره نشد. هواداران سال هاست که دوست دارند مردان ایکس (the X-Men) را کنار انتقام جویان ببینند و درباره نحوه معرفی مردان ایکس در دنیای سینمایی مارول برآورد می نمایند. تا به حال فقط سریال خانم مارول (Ms. Marvel) به جهش یافته ها اشاره غیرمستقیم داشته است و هواداران نمی دانند چقدر باید برای تماشا شان انتظار بکشند.

تا سال 2025 که فاز ششم به خاتمه برسد، استودیوی مارول بیشتر از شش سال است که حقوق (اقتباس از) مردان ایکس را در اختیار دارد. آیا استودیو مارول و دیزنی نمی خواهند از پولی که خرج خرید حقوق این همه شخصیت نموده اند سود ببرند؟ اینکه تا آخر فاز ششم هیچ خبری از مردان ایکس و جهش یافته ها نباشد، امری بسیار بعید به نظر می رسد. هرچند شایعاتی پخش شده که خبر از شروع پروژه ای به نام جهش یافته ها از سوی مارول می دهد. این خبر هرچند تأیید نشده، اما از آنجایی که افشاگری های قبلی درباره نام فیلم های بعدی انتقام جویان و کاپیتان آمریکا درست از آب عایدی، احتمال اینکه جهش یافته ها هم واقعاً در راه باشد، بسیار زیاد است. چه بسا ورود جهش یافته ها و مردان ایکس با همان فیلم اول فاز ششم، یعنی چهار شگفت انگیز میسر شود.

2. جنگ دنیای هالک

هالک (the Hulk) در حماسه بی نهایت (Infinity Saga)که از فاز اول تا سوم دنیای سینمایی مارول طول کشید، یکی از مؤثرترین شخصیت ها بود. با این حال تعداد بسیاری از هواداران از تغییرات اخیرش ناراضی اند و از شخصیت هالک ناامید شده اند. هالک بعد از تبدیل شدن به پروفسور هالک از نظر مخاطبان ضعیف شده و جذابیتش را از دست داده. اما خیلی ها هم این نظریه را مطرح نموده اند که ممکن است هالک دوباره همان موجود خشمگین و نابودگری شود که دوستش داریم، شاید مارول می خواهد با اقتباس کمیکی که سال 2007 منتشر می شد و نویسنده اش گرگ پاک (Greg Pak) بود، هالک را دوباره به دوران اوجش برگرداند. در داستان جنگ دنیای هالک، ابرقهرمان عصبی و سبز مارول علیه کل سیاره زمین اعلان جنگ می نماید!

طبیعتاً چنین پروژه ای هنوز تأیید نشده، اما خیلی ها متقاعد شده اند یک جایی از حماسه چنددنیای شاهد این فیلم خواهیم بود. همان طور که در حماسه بی نهایت درست قبل از فیلم انتقام جویان: جنگ بی نهایت (Avengers: Infinity War) انتقام جویان در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War) علیه یکدیگر جنگیدند و بین شان اختلاف افتاد، حالا اینجا هم درست قبل از انتقام جویان: سلسله کنگ به چنین رویدادی برای نشان دادن اختلافات گروه های تازه احتیاج است.

3. فیلم اختصاصی اسکارلت ویچ

اسکارلت ویچ (Scarlet Witch) که نقشش را الیزابت اولسن (Elizabeth Olsen) دوست داشتنی بازی می نماید، ثابت نموده که نه تنها یکی از قدرتمندترین شخصیت های شرور دنیای سینمایی مارول است، بلکه یکی از محبوب ترین های فرنچایز هم هست. اگر دکتر استرنج در چنددنیای جنون (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) را دیده باشید، می دانید که اسکارلت ویچ در انتهای فیلم ظاهراً مرد. حالا هواداران خواهان بازگشت این شخصیت به دنیای سینمایی مارول اند و دل شان می خواهد این بازگشت در فیلم اختصاصی خودش رخ بدهد.

هواداران آماده اند اسکارلت ویچ محبوب شان برشود و کارهای شرورانه ای را که در قسمت دوم دکتر استرنج مرتکب شده، جبران کند. فیلم اختصاصی اسکارلت ویچ دقیقاً همان چیزی است که برای یک سفر درونی و پیدا کردن دوباره خودش احتیاج است و احتمالاً اگر چنین فیلمی ساخته شود، شخصیت اسکارلت ویچ را حسابی رشد خواهد داد و از او قهرمانی آبدیده خواهد ساخت. وقتی هم اسکارلت ویچ دوباره در قامت ابرقهرمان ظاهر شود، می تواند درست به موقع به انتقام جویان بپیوندد تا جلوی کنگ فاتح (Kang the Conqueror) را بگیرند و یک بار دیگر زمین و مردمانش را نجات بدهند.

4. استارفاکس و پیپ/ قسمت دوم ابدی ها

صحنه پس از تیتراژ فیلم ابدی ها (Eternals) دو شخصیت پراهمیت را وارد دنیای سینمایی مارول کرد که کسی انتظار تماشا شان را نداشت. پیپِ ترول (Pip the Troll) که پتون ازوالت (Patton Oswalt) نقشش را بازی می نماید و اِروس (Eros) یا همان استارفاکس (Starfox) که خواننده مشهور، هری استایلز (Harry Styles)بازیگرش است. واضح است که نقش این دو شخصیت در آینده فرنچایز مارول پررنگ خواهد بود. با شکستی که فیلم ابدی ها خورد، بعید نیست ابدی های 2 جایی در برنامه های مارول نداشته باشد، همان طور که سریال ناانسان ها (inhumans) با شکستش به طور کلی از برنامه ها حذف شد. اما این دو شخصیت اساطیری می توانند فیلم اختصاصی خودشان را داشته باشند و فیلم شان شروع نماینده سری تازه و بامزه ای مثل نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy) شود.

هرچند کوین فایگی به هیچ وجه علاقه نداشت به قسمت دوم ابدی ها اشاره کند (که اصلاً ساخته می شود یا نه)، اما درباره اروس و پیپ بدون تعارف و با اشتیاق صحبت کرد و به همه اطمینان داد این دو شخصیت مهم و تأثیرگذار خواهند بود. اروس در کمیک ها یکی از شاخص ترین اعضای گروه ابدی هاست و دیر یا زود آن قدری مهم می شود که فیلم اختصاصی خودش را داشته باشد. چه بسا که با وسیع شدن مقیاس قدرت در دنیای سینمایی مارول، و با اضافه شدن گروه هایی مثل چهار شگفت انگیز، اروس خیلی زود جایگاهی بین صفوف انتقام جویان پیدا خواهد نمود.

5. قسمت سوم ددپول

ددپول (Deadpool) که نقشش را رایان رینولدز (Ryan Reynolds) محبوب بازی می نماید، برگ برنده آخرین فیلم های فرنچایز مردان ایکس بود. بعد از اینکه دیزنی فاکس را خرید و تمام حقوق مردان ایکس از جمله ددپول به مارول برگشت، تنها بازیگری که اعلام شد همچنان نقش قبلی اش را در دنیای سینمایی مارول ادامه خواهد داد، رایان رینولدز بود. مارول می خواست هواداران دوآتشه ددپول را مطمئن کند که قسمت سوم ددپول در راه است و رایان رینولدز نقشش را بازی خواهد نمود. از آنجایی که این فیلم در مرحله پیش فراوری قرار گرفته است، احتمالاً در فاز ششم اکران خواهد شد.

همان طور که در موارد قبلی گفته شد، هنوز معین نیست مارول چه برنامه ای برای ورود مردان ایکس و جهش یافته ها دارد، اما ددپول را می توان از این قاعده مستثنی دانست. چون ماهیت شخصیت ددپول و توانایی اش در شکستن دیوار چهارم، به او این اجازه را می دهد تا همه قوانین را زیر پا بگذارد، ذات شخصیتش همین است. بنابراین مزدور حراف و دوست داشتنی ما ممکن است کاملاً غیرمنتظره و قبل از اینکه جهش یافته ها وارد دنیای سینمایی مارول بشوند، در یکی از فیلم های مارول ما را غافلگیر و راه را برای ورود مردان ایکس هموار کند.

6. قسمت دوم شانگ چی

شانگ چی یکی از برترین ابرقهرمان هایی ست که در فاز چهارم مارول معرفی شدند. شانگ چی و افسانه ده حلقه (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings) نیز یکی از پیروز ترین فیلم های دنیای سینمایی مارول در چند سال اخیر است. با اینکه شکی درش نبود، اما بازیگر نقش شانگ چی، سیمو لیو (Simu Liu) تأیید نموده که قسمت دومی در کار است و او دوباره در این نقش بازی خواهد نمود، به همراه سیمو لیو، کارگردان و نویسنده قسمت اول، یعنی دستین دنیل کرتون (Destin Daniel Cretton) برای قسمت دوم برمی شود.

قسمت دوم فیلم شانگ چی احتمالاً اسرار بیشتری از ده حلقه افسانه ای افشا خواهد نمود و ما را با خاستگاه حلقه ها آشنا می نماید. با توجه به صحنه پس از تیتراژ شانگ چی و افسانه ده حلقه، هیچ بعید نیست حلقه ها به طور مستقیم با فیلم های بعدی انتقام جویان مرتبط باشند. در هر حال چه حلقه ها پای شانگ چی را به ماجراهای انتقام جویان باز کند و چه اتفاق دیگری بیفتد، همه از ساخته شدن قسمت دوم شانگ چی تا انتهای فاز ششم، اطمینان داریم.

7. انتقام جویان جوان

خیلی ها از اینکه در کمیک کان سن دیگو مارول هیچ حرفی از انتقام جویان جوان نزد غافلگیر شدند. هواداران مدت هاست برای گرد هم آمدن تعدادی از ابرقهرمانان نوجوان و جوان ایده پردازی می نمایند و دوست دارند چنین اتفاقی را توی یک فیلم ببینند. خصوصاً که تازگی ها چندین و چند ابرقهرمان جوان معرفی شده اند. کسانی مثل: کیت بیشاپ (Kate Bishop)، آمریکا چاوز (America Chavez) و کامالا خان (Kamala Khan).

تشکیل گروه انتقام جویان جوان اجتناب ناپذیر است. سؤال فقط اینجاست که چه زمانی مارول تصمیم می گیرد چنین گروهی را به هواداران معرفی کند و دقیقاً چه کسانی قرار است توی این گروه باشند. احتمال اینکه داخل این فیلم ابرقهرمانان جوان تازهی معرفی شوند، زیاد است. اما اگر مارول تشکیل این گروه را به فاز هفتم یا حتی بعدتر واگذار کند، دیگر آن قدرها هم جالب نیست. چرا که تا آن زمان عده زیادی از این قهرمانان جوان، دیگر جوان نخواهند بود. برترین زمان برای درخشیدن این گروه فاز ششم است. حتی این ایده درخشان وجود دارد که در صحنه پس از تیتراژ قسمت سوم فیلم مرد مورچه ای (Cassie Lang)، به این گروه اشاره شود. چرا فیلم مرد مورچه ای؟ چون در قسمت سوم شاهد کیسی لنگ () خواهیم بود که نقشش را کاترین نیوتن (Katheryn Newton) بازی می نماید و آن طور که در کمیک ها دیده ایم، این دختر جوان خیلی زود تبدیل به یک ابرقهرمان خواهد شد.

8. قسمت سوم فیلم دکتر استرنج

صحنه پس از تیتراژ دکتر استرنج در چنددنیای جنون سلیا (Clea) را به ما معرفی کرد و این کار را با آب و تاب انجام داد. دکتر استرنج و دوست تازهش کاملاً ناگهانی از دروازه ای که سلیا درست نموده می گذرند تا دنیاش را از ویرانی (که احتمالاً خود دکتر استرنج باعثش بوده) نجات بدهند. طبیعتاً مخاطبان توقع دارند از انتها این ماجراجویی با خبر شوند، اما هنوز هیچ خبری از قسمت سوم فیلم دکتر استرنج و اینکه درباره چه خواهد بود، در دست نیست.

با اینکه هیچ تأییدی از جانب مارول نبوده، اما احتمالاً قسمت سوم دکتر استرنج را سم ریمی () خواهد ساخت، چون بازخوردها به قسمت دوم و سبک و سیاق خاص سم ریمی در فیلم هایش مثبت بوده. بنابراین بعید نیست سم ریمی کسی باشد که به سه گانه دکتر استرنج خاتمه می دهد، آن هم با داستانی شبیه به این: دکتر استرنج و سلیا کوشش می نمایند از تهاجم زمین 616 با دنیای دیگر جلوگیری نمایند و این شروع راهی ست که به انتقام جویان: جنگ های پنهان ختم می شود. از آنجایی که خاتمه راستا معین است، احتمالاً دکتر استرنج و سلیا در مأموریت شان شکست خواهند خورد.

منبع:

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 13216

به "8 پروژه اسرارآمیز فاز ششم دنیا سینمایی مارول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 پروژه اسرارآمیز فاز ششم دنیا سینمایی مارول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید