شروع رزمایش ارتش برای مقابله با ویروس کرونا

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، ارشد نظامی ارتش در آذربایجان شرقی و اردبیل گفت: رزمایش مقابله ارتش با ویروس کرونا امروز با شعار ولایت تا شهادت و با رمز یاعلی بن ابی طالب (ع) در سطح این استان شروع می گردد.

شروع رزمایش ارتش برای مقابله با ویروس کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، امیرسرتیپ دوم عیسی میرزایی، روز یکشنبه افزود: پیش از اجرای این طرح ارتش جمهوری اسلامی مستقر در منطقه، اقداماتی مانند آماده سازی بیمارستان های ارتش، یگان های بهداشت و درمان گروهان های جنگ نوین (ش.م.ر)، ضدعفونی و گندزدایی سطح شهرها و پادگان ها و پخش مواد ضدعفونی نماینده در بین شهروندان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه انجام داده است.

وی گفت: در رزمایش مقابله با کرونا از ساعت 11 امروز با رژه موتوری تمامی تشکیلات ارتش مانند گروهان های جنگ نوین و گروهان های بهداشت و درمان، با ماموریت مبارزه با عوامل شیمیایی و بیولوژیکی با همکاری شهرداری اقدام به گندزدایی سطح شهر می نمایند.

فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر 21 حمزه گفت: در اجرای این رزمایش نقاطی در سطح شهر برای ایجاد ایستگاه های سلامت در نظر گرفته شده تا در آن ها شهروندان از نظر تب سنجی و اکسیژن تراپی مورد آنالیز قرار گیرند.

امیرسرتیپ دوم میرزایی، ادامه داد: در مرحله دوم اجرای این رزمایش، با هماهنگی استانداری، در صورت احتیاج ارتش برای کنترل عبور و مرور در مبادی ورودی شهرها وارد عمل می گردد و ایستگاه های قرنطینه و ضدعفونی راه اندازی می نماید.

وی از مردم آذربایجان شرقی خواست توصیه های بهداشتی را جدی گرفته و برای غلبه بر این ویروس با عوامل ذیربط و ماموران بهداشت و درمان همکاری نمایند، زیرا مقابله با این ویروس احتیاج به همکاری تمام آحاد جامعه، دستگاه ها و نهادها و نیروهای مسلح دارد.

امیرسرتیپ دوم میرزایی، افزود: با توجه به اینکه در فصل مسافرت، دید و بازدید و خرید قرار داریم اولین اقدام برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه خودداری از این اقدامات و ماندن در خانه است.

در استان 4 میلیون نفری آذربایجان شرقی 374 نفر مبتلای قطعی به کرونا شناسایی شده و 29 نفر نیز در استان بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2280

به "شروع رزمایش ارتش برای مقابله با ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع رزمایش ارتش برای مقابله با ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید