اخذ گواهی آموزشی برای دریافت پروانه فعالیت تاسیسات گردشگری در اردبیل الزامی است

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل از الزامی بودن اخذ گواهی آموزشی برای دریافت پروانه فعالیت تأسیسات گردشگری و مراکز اقامتی در سطح استان اطلاع داد.

اخذ گواهی آموزشی برای دریافت پروانه فعالیت تاسیسات گردشگری در اردبیل الزامی است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، نادر فلاحی در جلسه آنالیز برنامه های گردشگری استان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت ها و جاذبه هایی که در شهرستان های مختلف استان در بخش گردشگری وجود دارد، معرفی قابلیت های گردشگری با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود است.

او با تأکید بر استفاده از ظرفیت خبرنگاران در شهرستان ها برای معرفی جاذبه های گردشگری استان توضیح داد: برای معرفی قابلیت های گردشگری استان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در کنار خبرنگاران باید از ظرفیت تشکل های مردم نهاد نیز استفاده گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به راه اندازی پویش هر موبایل یک رسانه برای معرفی قابلیت های گردشگری گفت: این پویش باید در تمامی شهرستان های استان فعال گردد چراکه این پویش نقش مهمی در معرفی و شناساندن قابلیت های گردشگری استان ایفا خواهد نمود.

او از الزامی بودن دریافت گواهی آموزشی برای دریافت پروانه فعالیت تأسیسات و مراکز گردشگری اطلاع داد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی تمامی مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری فرصت مناسبی برای ارائه آموزش در بستر اینترنت فراهم شده که باید از این ظرفیت برای ارائه آموزش های عمومی و تخصصی استفاده گردد.

فلاحی با اشاره به خسارات ناشی از کرونا به مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری توضیح داد: در ایام پساکرونا شاهد رشد گردشگری داخلی خواهیم بود که باید در حال حاضر با فعالیت ها در حوزه گردشگری مجازی و سوق دادن فعالیت ها به سمت گردشگری دیجیتالی زمینه برای حضور هر چه بیشتر گردشگران در استان در ایام پساکرونا و در راستای جبران خسارات وارده به بخش گردشگری اقدام گردد.

او از شروع بازنگری طرح جامع گردشگری استان اطلاع داد و اضافه کرد: بازنگری این طرح از جمله برنامه های مهم سال 99 اداره کل میراث فرهنگی استان به شمار می رود که اعتبارات موردنیاز آن تأمین شده است.

ادامه برنامه های زمستان بیدار با توسعه پیست های اسکی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تشکیل ستاد استانی برای تحقق شعار اردبیل 2023 پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو، ادامه برنامه های زمستان بیدار با توسعه پیست های اسکی و استفاده از ظرفیت پزشکی آب درمانی را از برنامه های گردشگری امسال مطرح کرد.

او از احیای راستا سبز گردشگری با مشارکت شش استان اطلاع داد و گفت: با همکاری و مشارکت استان های گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بازتعریف محور جدید گردشگری هدف گذاری شده که تفاهم نامه اجرای این راستا به امضای مدیران کل این استان ها رسیده است.

فلاحی اظهار کرد: بازنگری اطلس گردشگری استان در راستای کاربری کردن آن و استفاده از ظرفیت گردشگری دیجیتالی در حوزه های معرفی قابلیت ها و جاذبه های گردشگری، نظارت، آموزش و ارائه خدمات در بحث رزرواسیون نیز امسال عملیاتی می گردد.

اجرای برنامه شب های فرهنگی اردبیل در بستر فضای مجازی

صغرا فرشی معاون گردشگری اردبیل نیز در این جلسه از توسعه برنامه های گردشگری در بستر اینترنت اطلاع داد و گفت: برنامه شب های فرهنگی به دلیل محدودیت کرونا در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

صغرا فرشی اضافه کرد: تبلیغات در راستای معرفی و شناساندن ظرفیت های گردشگری در فضای مجازی با استفاده از تمامی ظرفیت ها از جمله برنامه های امسال در راستای رونق گردشگری مجازی و الکترونیک است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2618

به "اخذ گواهی آموزشی برای دریافت پروانه فعالیت تاسیسات گردشگری در اردبیل الزامی است" امتیاز دهید

1 کاربر به "اخذ گواهی آموزشی برای دریافت پروانه فعالیت تاسیسات گردشگری در اردبیل الزامی است" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخذ گواهی آموزشی برای دریافت پروانه فعالیت تاسیسات گردشگری در اردبیل الزامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید