شروع مرمت سه راسته در مجموعه بازار تاریخی زنجان

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از آغاز عملیات مرمت سه راسته اصلی در مجموعه بازار تاریخی استان اطلاع داد.

شروع مرمت سه راسته در مجموعه بازار تاریخی زنجان

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه ویلایی قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، امیر ارجمند اعلام نمود: بازار تاریخی زنجان در قلب بافت قدیمی زنجان است و سراها یکی از مهم ترین عناصر کالبدی بازار است که ازنظر ساماندهی، حفاظت و مرمت همیشه موردتوجه این اداره کل بوده است.

او ادامه داد: در امسال با پیگیری این اداره کل، طی آنالیز های کارشناسانه برای مرمت اضطراری سه راسته آسیب دیده، راسته علی قلی، راسته صباغ ها و راسته اصلی این بازار اعتبار لازم تأمین شد و مرمت آن ها شروع شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: در اقدام های مرمتی چون بدنه سازی، سبک سازی و بندکشی، استحکام بخشی پی و طاق ها، ساماندهی تأسیسات برقی، استحکام بخشی، عایق کاری و اجرای کانال های نای کش انجام می گردد.

او توضیح داد: این عملیات مرمت بر اساس سرفصل های مرمتی تعریف شده، اقدامات استحکام بخشی پایه ها و دیوارها، ساماندهی کف محوطه ها، ترمیم گنبدهای فروریخته و دیگر اقدامات مرمتی اجرا می گردد.

ارجمند از مرمت این اثر فاخر تاریخی اطلاع داد و افزود: بازار زنجان یکی از قدیمی ترین و عظیم ترین بازارهای سرپوشیده در ایران است.

بازار زنجان، هشت راسته مختلف شامل راسته زرگرها، بزازها، کفاش ها، سراج ها و … دارد. پنج مسجد مختلف و دو کاروانسرای مهم حاج علی قلی و حاج کربلایی علی را در خود جای داده اند. برای ورود به این بازار 56 راه اصلی و فرعی را در پیش رودارید و می توانید خرید خود را از بین 940 مغازه مختلف انجام دهید. این بازار دو بخش بالا و پایین دارد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2394

به "شروع مرمت سه راسته در مجموعه بازار تاریخی زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مرمت سه راسته در مجموعه بازار تاریخی زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید