آلمان از سیاست چین در قبال هنگ کنگ انتقاد کرد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آلمان که هم اکنون عهده دار ریاست دوره ای اتحادیه اروپا است، از مقامات چین به دلیل برکناری شماری از قانونگذاران اپوزیسیون هنگ کنگ از شورای قانونگذاری این شهر انتقاد کرد.

آلمان از سیاست چین در قبال هنگ کنگ انتقاد کرد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز چهارشنبه بیان کرد که تصمیم پکن برای برکناری چهارتن از اعضای شورای قانونگذاری هنگ کنگ جدیدترین گام در یک جهت عمیقاً نگران نماینده است که هدفِ آن تضعیف کثرت گرایی و آزادی بیان است.

این ماجرا از آن جایی شروع شد که مجلس چین قطعنامه ای را تصویب کرد که به موجب آن، مقامات اجرایی هنگ کنگ اجازه می یابند قانونگذارانی را که از استقلال هنگ کنگ حمایت می نمایند، و / یا با نیروهای خارجی تبانی نموده یا امنیت ملی را تهدید می نمایند، بدون گذراندن فرآیند حقوقی از سمت خود برکنار نمایند.

مدت کوتاهی پس از تصویب این قطعنامه در مجلس چین، دولت محلی هنگ کنگ از رد صلاحیت چهار تن از اعضای شورای قانونگذاری این شهر اطلاع داد که پیش از این نیز به دلیل عدم اثبات وفاداری آنها به هنگ کنگ از رقابت مجدد در انتخابات منع شده بودند.

با این وجود، سخنگوی وزارت خارجه آلمان بیان کرد که شهروندان هنگ کنگ از حق انتخابات آزاد و عادلانه و همچنین آزادیها و حقوق تضمین شده در قانون اساسی برخوردارند.

این مقام آلمان در ادامه با تأکید بر لزوم رعایت این حقوق و حفظ خودمختاری هنگ کنگ اضافه کرد که چین در جامعه بین الملل نسبت به این موارد متعهد شده است.

این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آلمان از آن منظر قابل توجه است که چین یکی از مهمترین شرکای تجاری این کشور اروپایی بشمار می رود و در حال حاضر نیز سازندگان خودرو در آلمان از افزایش چشمگیر تقاضا برای خودروهای ساخت خود در چین سود زیادی می برند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 5898

به "آلمان از سیاست چین در قبال هنگ کنگ انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان از سیاست چین در قبال هنگ کنگ انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید