اتفاق هایی که برای فوتبال ایران افتاد حاصل ناکارآمدی کفاشیان و تاج است؛ فوتبال ایران را به قهقرا بردند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، تهران (پانا) - مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است وضعیتی که فوتبال ایران دچار آن شده حاصل ناکارآمدی علی کفاشیان و مهدی تاج بوده است.

اتفاق هایی که برای فوتبال ایران افتاد حاصل ناکارآمدی کفاشیان و تاج است؛ فوتبال ایران را به قهقرا بردند

ناصر ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار پانا، درباره حضور تیم ملی ایران در دور برگشت مقدماتی جام جهانی گفت: تیم ملی در زمان کی روش که هشت سال راهنمایی آن را بر عهده داشت، نتوانست در جام ملت های آسیا به عنوان قهرمانی را کسب کند،اما این تیم ساخته شد و در همان زمان کی روش، به جام جهانی صعود کرد. در آن موقع تعداد فوتبالیست های زیاد بودند و بیشترا سطح بالایی داشتند همین اتفاق باعث شد تا تیم ملی به جام جهانی صعود کند.

وی ادامه داد: اما در این چند ساله فوتبال ما با افت عجیبی روبرو شد. به طوری که بیشتر بازیکنان ایران را ترک کردند تا در کشورهای دیگر بازی نمایند. بعد از کی روش تعداد زیادی از بازیکنان هم کوچ کردند. البته این اتفاق طبیعی بود به این خاطر که عمر یک فوتبالیست بین 6 تا 10 سال است و آنها هم به دنبال تامین مخارج زندگی خود هستند. بعد از رفتن کی روش، یک مربی ضعیف به نام ویلموتس روی کار آمد که او هم نتوانست نتیجه بگیرد و تنها به دنبال پول بود که هم اکنون پرونده اش هم باز است می توان از قرارداد او به عنوان یک فاجعه در فوتبال ایران نام برد.

پیشکسوت فوتبال ایران اظهار کرد: اتفاقاتی که برای فوتبال در این چند سال اخیر رخ داد نتیجه ناکارآمدی و سوء مدیریت مدیران گذشته، کفاشیان و تاج بود. متاسفانه عملکرد ضعیف آنها فوتبال ایران را به قهقرا برد. پس از اینکه ویلموتس کشور ایران را ترک کرد راهنمایی تیم ملی ایران را به اسکووچیچ سپردند که یک مربی معمولی بود که 5 سال است در ایران حضور دارد و در این مدت هم عملکرد ویژه ای نداشته است.

ابراهیمی بیان کرد: البته اسکووچیچ می تواند از حضور وحید هاشمیان و کریم باقری استفاده نمایند. او در کشور خودش هم مهره ویژه ای نبوده اما حالا راهنمایی تیم ملی ایران را به او سپرند. اسکووچیچ خودش هم می داند که کار سختی پیش رو دارد و امیدوار است تا بتواند با یاری هاشمیان و کریم باقری برای خود اسم بلند کند. به همین دلیل است که این نفرات را در کنار خود به عنوان دستیار انتخاب نموده است. با این حال امیدوارم که تیم ملی از این مرحله سخت گذر کند و ما شاهد صعود تیم ملی به جام جهانی باشیم.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال در خصوص لیست بازیکنان دعوت شده از سوی اسکوچیچ به اردوی تیم ملی گفت: افرادی را که انتخاب نموده است همگی خوب هستند، شاید بهتر بود یکی دو نفر از تیم های دیگر به این لیست اضافه می کرد، اما با این حال من معتقدم بازیکنان خوبی به اردوی تیم ملی دعوت شده اند چرا که آنها در یک سال اخیر عملکرد درخشانی داشتند.

وی گفت: یکی از مسائل همیشگی فوتبال ما نبود بازی تدارکاتی است، در حالی که یکی از استانداردهای یک تیم قبل از حضور در یک تورنمنت حساس، برگزاری بازی های تدارکاتی است، تا از این طریق سرمربی بتواند به نقاط ضعف و قوت تیم خود مسلط گردد و بازیکنان هم به یک هماهنگی برسند. اگر هم سرمربی ابهاماتی در خصوص یک پست داشته باشد با انجام بازی تدارکاتی آنها را رفع کند، اما متاسفانه سال هاست این موضوع در فوتبال ایران یک چالش عظیم شده است. تیم ملی یا بازی تدارکاتی ندارد یا اگر هم داشته باشد با تیم های ضعیف است. در حالی که برای همین رقابت ها باید حداقل دو بازی تدارکاتی با تیم هایی که سبک و سیاق آنها به بحرین و عراق بخورد، برگزار می شد.

ابراهیمی بیان کرد: بازیکنانی که در تیم ملی ایران حضور دارند به لحاظ اسمی و عملکرد نسبت به بازیکنان عراقی و بحرینی فزونی دارند. اما این دو تیم همواره فوتبال ایران را با چالش روبرو نموده اند. تیم به لحاظ مهره و داشتن بازیکن قابل قبول، پر بار تر از این دو حریف است. برای موفقیت یک تیم سه شرط وجود دارد؛ یکی آمادگی بدنی که خوشبختانه بازیکنان تیم ملی به خاطر لژیونر بودند آمادگی جسمانی خوبی دارند. دومین مورد هم این است که بازیکنان در اختیار سرمربی تیم ملی باشند و در اردو بمانند. خیلی مهم است که در این دو هفته بازیکنان و همچنین لژیونرها در کنار هم باشند تا به یک هماهنگی قابل قبول برسند. سومین مورد هم مسائل روحی روانی است که سرمربی تیم سیستم تاکتیکی و ارنج تیمی را خوب بچیند و آن مسلط باشد.

مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در خاتمه گفت: در صورتی که تیم ملی این سه فاکتور را رعایت کند، می تواند در این مسابقات عملکرد خوبی داشته باشد. البته کار خیلی سخت است، متاسفانه در دور رفت نتایج تیم ملی قابل قبول نبود و باید در این مرحله آن را جبران نمایند، از طرف دیگر میزبانی در بحرین هم مسائل خاص خودش را دارد با تمام این شرایط من شانس تیم ملی برای صعود به جام جهانی را پنجاه پنجاه می بینم.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 8450

به "اتفاق هایی که برای فوتبال ایران افتاد حاصل ناکارآمدی کفاشیان و تاج است؛ فوتبال ایران را به قهقرا بردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتفاق هایی که برای فوتبال ایران افتاد حاصل ناکارآمدی کفاشیان و تاج است؛ فوتبال ایران را به قهقرا بردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید